Partnerzy serwisu:
Biznes

ZUE nie boi się niedoszacowania kontraktu na Wiedence

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
05-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
ZUE nie boi się niedoszacowania kontraktu na Wiedence
– Nie mamy obaw o niedoszacowanie wartości robót – mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes ZUE Wiesław Nowak. Jego firma przejęła część kontraktu na prace na odcinku Warszawa – Skierniewice po Feroco. Wkrótce główny wykonawca – PPMT – ma podpisać kolejne umowy.

Prawie dwa miesiące temu Feroco wystąpiło o rozwiązanie umowy podwykonawstwa na linii nr 1 (odc. Warszawą – Skierniewice). Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe znalazło zastępstwo na część prac. Wykona je ZUE za 71,8 mln zł netto. Termin wykonania to koniec września 2015 roku. ZUE rozpocznie prace najprawdopodobniej od 7 marca, choć PPMT miało nadzieję, że nastąpi to już jutro.

Czy jednak ZUE nie obawia się niedoszacowania zakresu prac, które zgłaszały PNI i Feroco? Obie firmy podawały kwoty rzędu 100 mln złotych. Z drugiej strony, ZUE przejęło tylko część kontraktu. – Wycenę prac przygotowaliśmy w oparciu o aktualne projekty wykonawcze i oczekiwany harmonogram prac, przekazane nam przez zamawiającego, stad nie mamy obaw o niedoszacowanie wartości robót – zapewnia w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes ZUE Wiesław Nowak. Dodaje, że nie ma szczegółowej wiedzy na temat wycen PNI i Feroco.

Jak przekazało nam konsorcjum PPMT–PKP Energetyka, które jest wykonawcą modernizacji odcinka Warszawa – Skierniewice, zakres prac, który był zlecony Feroco, zostanie podzielony na kilka umów. Jak zapewnia PPMT, „umowy podwykonawcze na pozostałe odcinki zostaną podpisane w najbliższym czasie”. Konsorcjum nie zdradza, z jakimi podmiotami prowadzi rozmowy, ale nie będzie wśród nich ZUE. Krakowska firma ograniczy się do prac na stacji Grodzisk Mazowiecki.

Problem prac dodatkowych i uzupełniających rozwiązany?

Największym problemem, zgłaszanym przez Feroco, była kwestia zlecenia podwykonawcy robót dodatkowych i uzupełniających, których wykonanie miało być niezbędne dla ukończenia kontraktu. Jak rozwiązano ten problem? – Umowy z podwykonawcami sformułowane są tak, żeby strony miały komfort jaki zakres prac wykonują i jakie otrzymują za to wynagrodzenie. Roboty wykonywane dodatkowo przez podwykonawców będą rozliczane zgodnie z warunkami sformułowanymi w umowach – zapewnia PPMT.

Potwierdza to ZUE. – Sposób rozliczenia za prace dodatkowe i zamienne, o ile takie wystąpią, jest w sposób jednoznaczny uregulowany w umowie wykonawczej. Uregulowania dotyczące tego tematu nie były przedmiotem kontrowersji pomiędzy stronami umowy – zapewnia Wiesław Nowak.

Co z „przejezdnością” dla Pendolino?

Czy w kontrakcie przewidziano konieczność uzyskania „przejezdności” w grudniu 2014 roku dla pociągów Pendolino? Według Wiesława Nowaka – tak, ale w ogólnym zapisie harmonogramu prac. PPMT zapewnia natomiast, że „podwykonawcy są świadomi celu, jaki konsorcjum musi osiągnąć, czyli zapewnienia sprawnego przejazdu w grudniu 2014 wszystkim przewoźnikom, w tym PKP IC ze składami ED250”.

Na ile zmian będzie w związku z tym pracować ZUE? – System pracy będzie dostosowany do potrzeb prac prowadzonych na budowie. Najistotniejszą sprawą jest dotrzymanie harmonogramu robot i do realizacji tego celu będzie dostosowany system pracy – kończy Wiesław Nowak.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PNiUIK zmodernizuje linię 1. Będzie przyspieszenie do 160 km/h

Infrastruktura

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

Biznes

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

jm, Rynek Kolejowy 04 marca 2014

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Warte uwagi

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy 02 sierpnia 2015

Zobacz również:

PNiUIK zmodernizuje linię 1. Będzie przyspieszenie do 160 km/h

Infrastruktura

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

Biznes

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

jm, Rynek Kolejowy 04 marca 2014

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Warte uwagi

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy 02 sierpnia 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij