Pasażerowie skarżą się, że klimatyzacja w pojazdach komunikacji miejskiej w Warszawie jest niesprawna. W tym roku ZTM przeprowadził kontrole, które wykazały około 50 uchybień – podaje Warszawski Serwis Prasowy.
ZTM Warszawa przeprowadził 769 kontroli klimatyzacji w autobusach i tramwajach. Skontrolowano ponad 360 pojazdów należących do przewoźników-ajentów. Łącznie odnotowano 50 uchybień, za które nałożono kary finansowe.
W tramwajach chłodzenie ma działać przez cały czas kursowania - bowiem pojazdy są wyposażone w zintegrowany system HVAC (Heating, Ventilation, Air Conditioning), który odpowiada zarówno za wentylację, ogrzewanie, chłodzenie, jak i odwilżanie. Włączanie klimatyzacji nie jest zależne od pory dnia. W pociągach SKM, podobnie jak w autobusach, temperatura wewnętrzna nie powinna przekroczyć 25 ˚C.
Chłodzone pojazdy są odpowiednio oznakowane. Można je poznać po specjalnej naklejce na drzwiach („pojazd klimatyzowany") oraz po charakterystycznych urządzeniach zamontowanych na dachu. Kierowcy autobusów wyposażonych w klimatyzację mają obowiązek stosowania przez całą dobę tzw. „ciepłego guzika”, pozwalającego na otwieranie drzwi przez pasażerów samodzielnie. Jeśli na przystanku nie ma oczekujących i nikt nie wysiada, drzwi pozostają zamknięte i do środka nie dostaje się wtedy gorące powietrze, a schłodzone nie wydostaje się na zewnątrz.
W pojazdach, które nie są wyposażone w system chłodzenia wnętrza okna muszą zostać odblokowane, powinny zostać otwarte szyberdachy i włączone nawiewy.