W piątek (19 czerwca) Pesa zaprezentowała we Wrocławiu nowy tramwaj Twist dla tamtejszego MPK. Wóz wyróżnia się zastosowaniem – po raz pierwszy w Polsce – lakieru typu metalic i unikatowymi rozwiązaniami dla pasażerów.
Do MPK Wrocław, zgodnie z kontraktem z Pesą, trafi osiem tramwajów Twist. Na torach pojawią się jeszcze w tym roku. W stolicy Dolnego Śląska przebywa już pierwszy egzemplarz, który będzie przechodził tu badania. Po dopuszczeniu do eksploatacji zostanie przekazany przewoźnikowi.
Konstrukcja tramwaju jest identyczna z pierwszymi tego typu wozami, dostarczonymi trzy lata temu do Częstochowy. Jest to więc trzyczłonowy, jednokierunkowy tramwaj oparty na czterech skrętnych wózkach, z siedmioma drzwiami, z których cztery są podwójne. Pojazd jest całkowicie niskopodłogowy. W porównaniu z częstochowskim modelem, wydłużono nos tramwaju przez montaż zgarniacza. Wydłużyło to pojazd o 10 centymetrów i nieco zdynamizowało sylwetkę.
W czwartek we Wrocławiu lotem błyskawicy rozniosła się wieść, że nowy tramwaj przekracza skrajnię. Nie jest to prawda, ale rzeczywiście, przy wyjeździe z zajezdni pudło zahaczyło o bramę. - W każdym mieście infrastruktura, która jest rozwijana przez wiele lat, musi zostać dostosowana do nowego taboru – tłumaczył prezes Pesy Tomasz Zaboklicki. Ponieważ Twist ma dłuższe człony, niż dotychczas stosowane we Wrocławiu tramwaje, prawdopodobnie trzeba będzie dostosować do niego np. niektóre przystanki. - Temu służą testy – mówi Patryk Wild, wiceprezes ds. rozwoju MPK Wrocław.
Galerię zdjęć worcławskiego tramwaju od Pesy znajdziesz w serwisie Transport Publiczny.