W połowie przyszłego roku mają wejść w życie spore zmiany w obsłudze linii kolejowej 271. Znakomita większość pociągów regionalnych z Wrocławia do Poznania zostanie zastąpiona kursami w krótszych relacjach do i z Leszna oraz Rawicza. Dobrą informacją jest za to planowane zwiększenie częstotliwości obsługi wielkopolskiego fragmentu trasy.
Niedawno informowaliśmy
o planowanym uruchomieniu połączeń Kolei Dolnośląskich na trasie z Wrocławia do Leszna. Międzywojewódzkie kursy mają wystartować w połowie 2026 r. Teraz poznaliśmy więcej szczegółów dotyczących planowanej przez marszałków województw oferty. Nie wszystkie zmiany będą korzystne dla podróżnych.
Pozostanie tylko „Kamieńczyk”
– Od połowy rocznego rozkładu jazdy 2025/2026 dotychczasowe połączenia do stacji Wrocław Główny zostaną skrócone do Leszna lub Rawicza – zapowiada bowiem Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. Utrzymana ma zostać jedna para połączeń relacji Leszno – Wrocław Główny realizowana przez Polregio. Obsługę niemal wszystkich pozostałych kursów łączących te miasta przejmą zaś KD.
Wyjątkiem będzie przyspieszony pociąg „Kamieńczyk”, z Poznania do Szklarskiej Poręby przez Leszno i Wrocław. Wciąż będzie on uruchamiany przez Polregio. Aktualnie spółka obsługuje siedem par bezpośrednich kursów łączących Poznań i Wrocław. Ich liczba zmniejszy się więc za rok aż o sześć.
Trzech przewoźników pomiędzy Lesznem a Rawiczem
Zgodnie z zapowiedzią naszego rozmówcy częstotliwość kursów obsługujących wielkopolski odcinek linii 271 ulegnie zwiększeniu. Pomiędzy Lesznem a Rawiczem będą uruchamiane zarówno pociągi KD, jak i Polregio czy Kolei Wielkopolskich. Dwóch ostatnich operatorów utrzyma zarówno pociągi w krótkiej relacji Leszno – Rawicz, jak i kursy bezpośrednie do i z Poznania. Zarówno KD, jak i KW co do zasady honorują bilety wydane na przejazd pociągami kategorii Regio. Zmiany nie wpłyną więc na koszt biletów jednorazowych i okresowych.
Wspomniane plany mają wejść w życie 14 czerwca 2026 r. Wcześniej, bo w grudniu tego roku, Koleje Wielkopolskie przejmą od Polregio obsługę dwóch odcinków:
z Leszna do Głogowa przez Wschowę oraz
z Piły do Krzyża. UMWW nie planuje dokonywać innych zmian w zakresie przydziału poszczególnych operatorów do konkretnych tras.