Partnerzy serwisu:
Pasażer

Koleje Wielkopolskie przejmą ruch między Krzyżem a Piłą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Koleje Wielkopolskie przejmą ruch między Krzyżem a Piłą
fot. Łukasz Hachuła/PKP PLKStacja Piła Główna
Samorząd województwa wielkopolskiego planuje zwiększyć rolę własnego przewoźnika w obsłudze odcinka z Piły do Krzyża. Spółka będzie uruchamiać wszystkie kursy w tej relacji. Polregio ma realizować podobną liczbę połączeń co dziś dzięki wprowadzeniu dodatkowych pociągów na trasach zelektryfikowanych.

Samorząd województwa dolnośląskiego poinformował niedawno, że wraz z grudniową zmianą rocznego rozkładu jazdy pociągów ruch na międzyregionalnej trasie Leszno – Wschowa – Głogów przejmą od Polregio Koleje Wielkopolskie. Urząd marszałkowski tłumaczył to problemami aktualnego operatora z utrzymaniem założonego rozkładu jazdy. Teraz ustalenia te potwierdziły również władze sąsiedniej Wielkopolski.

KW mają poprawić jakość usług

– Realizowane dotychczas przez Polregio przewozy na linii Leszno – Wschowa – Głogów od długiego czasu cechują się opóźnieniami oraz odwołanymi pociągami. Pomimo obciążania operatora licznymi karami umownymi zarówno przez województwo wielkopolskie, jak również przez województwo lubuskie, sytuacja nie ulega znaczącej poprawie – twierdzi Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Przedstawiciele wszystkich trzech województw, przez które przebiega wspomniany fragment linii 14, mieli wspólnie zdecydować o zmianie operatora, upatrując w tym rozwiązania problemu niewystarczającej jakości usług.

Przypomnijmy, że w ostatnich tygodniach zarówno Polregio, jak i Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego potwierdziły, że po działaniach naprawczych podjętych w lubuskim zakładzie spółki liczba odwoływanych kursów drastycznie spadła. To właśnie PR Zielona Góra wystawia tabor do obsługi trasy z Leszna do Głogowa. Poprawa statystyk nie wpłynęła na razie na decyzję marszałków co do przekazania połączenia Kolejom Wielkopolskim. Co więcej, przewoźnik ten przejmie ruch na jeszcze jednym odcinku położonym na terenie województwa wielkopolskiego.

Polregio otrzyma dodatkowe kursy na liniach zelektryfikowanych

– Od rozkładu jazdy 2025/2026 połączenia relacji Krzyż – Piła Główna realizowane będą przez KW – zapowiada bowiem UMWW. Przypomnijmy, że własna spółka samorządu województwa wielkopolskiego utrzymuje już połączenia na tej trasie. Od połowy grudnia zeszłego roku uruchamia tam jedną parę kursów w godzinach popołudniowych. Za pół roku przewoźnik przejmie jednak również obsługę pozostałych połączeń niewybiegających poza województwo, które dziś pozostają w ofercie Polregio.

Mimo to wielkopolskie zamówienie dla Polregio ma nie ulec istotnemu zmniejszeniu. – Planowana do realizacji praca eksploatacyjna dla tego operatora na przyszły rozkład jazdy jest na poziomie podobnym co w obecnym roku, ponieważ zostaną zwiększone przewozy w ramach linii obsługiwanych w trakcji elektrycznej – zapowiadają służby urzędu marszałkowskiego. Podkreślają także, że praca eksploatacyjna znacząco przekroczy minimalny poziom określony w kontrakcie regionu z ogólnopolskim przewoźnikiem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie: Jakie zmiany w korekcie czerwcowej?

Pasażer

Koleje Mazowieckie: Jakie zmiany w korekcie czerwcowej?

Koleje Mazowieckie 20 maja 2025

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Pasażer

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Roman Czubiński 20 maja 2025

Zobacz również:

Co z nowymi pociągami dla Wielkopolski?

Tabor i technika

Co z nowymi pociągami dla Wielkopolski?

Jakub Rösler 27 września 2024

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie: Jakie zmiany w korekcie czerwcowej?

Pasażer

Koleje Mazowieckie: Jakie zmiany w korekcie czerwcowej?

Koleje Mazowieckie 20 maja 2025

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Pasażer

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Roman Czubiński 20 maja 2025

Zobacz również:

Co z nowymi pociągami dla Wielkopolski?

Tabor i technika

Co z nowymi pociągami dla Wielkopolski?

Jakub Rösler 27 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5