NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Znamy chętnych na wdrożenie GSM-R na linii E20

| Rynek Kolejowy 28.10.2012 194

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2012-10-28 09:25:40 Autor: thomas
---.superkabel.de
EU daje pieniadze zeby PL wyszla z zapasci cywilizacyjnej ( w ktorej tkwia nadal polscy politycy ) daje terminy bo ludzie ktorzy te inwestycje rozliczaja tez musza punktualnie zamknac okres rozliczeniowy a w PL wszystko jest odkladane na ostatnia minute . TO SWIADCZY O NIEKOMPETENCJI ,NIEUDACZNOSCI I NIEPROFESJONALNOSCI OSOB ODPOWIEDZIALNYCH ZA ORGANIZACJE TYCH INWESTYCJI .
2012-10-28 10:31:51 Autor: Fido dido
---.internetia.net.pl
I Ciebie to jeszcze dziwi?? Mnie ani trochę. Mamy prawo takie jakie mamy, urzędasów z poprzedniej epoki i do tego nie mających zielonego pojęcia o współczesnym świecie (o technologii nie wspomnę). Termin na wydanie decyzji jest fikcją prawną (co pokazują statystyki) itd, itd......Bardzo dobrze, jak dostaniemy po dupie od UE to się zacznie gorączkowe szukanie winnych (z jakimś kozłem ofiarnym na czele, a potem będzie....to samo)
2012-10-28 11:49:59 Autor: Ave Ja
---.ip.netia.com.pl
Szkoda by było, ciekawa sprawa jeśli osobówki do Siedlec jeździłyby nawet do 160 km/h
2012-10-28 11:50:19 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
Proponuję aby premier wypowiedział się w powyższej sprawie ...
2012-10-28 12:14:59 Autor: przewoz
---.play-internet.pl
@Ave Ja: osobówki nie potrzebują ETCS czy GSM-R żeby jechać 160km/h już dziś, tylko pomocników brak :)

Zaś wczoraj na 90-kilometrowej trasie opóźnienia sięgały 300 minut. Dziś - 200 minut.
Chyba za mało spalinówek wysłali w trasę.
2012-10-28 16:06:05 Autor: wiedzący
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pierwsze osobówki jaki pojadą w Polsce 160 km/h to Koleje Dolnośląskie na E30 - w rozkładzie jazdy 2013 jest kilkanaście takich tras. O

Oczywiście do takiej jazdy nie trzeba ERTMS, a szczególnie jego części - GSMR, gdyż jest to po prostu cyfrowa łączność, która istnieje w Niemczech od wielu lat, co innego ETCS, przy II etapie można przy nim jechać bez semaforów (a to znaczy że droga hamowania jest ponad 1300 metrów, a to jest jeden z warunków jazdy 160, oczywiście oprócz innych warunków (najważniejszy jest tor pozwalający na taka jazdę).
ETCS II stopnia w Europie jest rzadko spotykany, w Polsce jeszcze w ogóle go nie ma, tylko testy ETCS poziom I na CMK i poziom II na E30.

A co prędkości to ETCS II stopnia pozwala na jazdę do 300 km/h z częstotliwością co 90 sekund...

2012-10-28 18:36:25 Autor: Ave Ja
---.ip.netia.com.pl
@przewoz

właśnie o to chodzi, że jest jedna osobówka z Siedlec, tylko w niedziele i święta, która zatrzymuje się wyłącznie w Mińsku i jedzie 160 km/h. No bo nie ma kasy na pomocników/albo w ogóle ich nie ma

słyszałem o opóźnieniach, całe szczęście że weekend wolny :)
Oby do jutra się poprawiło, chociaż znając życie pojechanie pociągiem pół godziny wcześniej może nie wystarczyć
2012-10-28 20:45:32 Autor: przewoz
---.play-internet.pl
@ave Ja: jeszcze są codzienne pociągi przyspieszone, które są trasowane na 160km/h, ale jadą 130km/h. Dzień w dzień mają opóźnienie :) Szczególnie popołudniowy z Siedlec do Warszawy, który ma bardzo krótki czas przejazdu - dokłada najwięcej.
Jeszcze w tamtym roku kilka razy 160km/h przyspieszonymi jechałem (była para rano i wieczorem na 160km/h). Opóźnienia dziś ciągnęły się do wieczora, choć już coraz mniejsze.

@wiedzący - to właśnie te pociągi o których wyżej piszę były pierwszymi pociągami osobowymi na 160km/h w Polsce. Co z tego, skoro tyle nie jeżdżą. Ciekawe, jak to zrobią w KD, ale widocznie to bogata spółka, bogatsza od KM, skoro stać nią na takie pociągi :)
Pociąg \"niedzielny\" na 160km/h wyjechał pierwszy raz z Siedlec chyba już 2 lata temu.
2012-10-28 22:26:26 Autor:
---.ip.netia.com.pl
@przewoz

po południu bardzo rzadko jeżdżę do Wawy, a tak w ogóle ten przyspieszony o 16 z Siedlec w nowym rozkładzie jest do stacji \"Wola\" ??? Nie mam pojęcia o co chodzi, ale oekj, może literówka.

Ogólnie zmiany w nowym rozkładzie bardzo duże, zamienienie godzin odjazdu pociągu do Mińska z pociągami do Siedlec kompletnie przestawia rozkład, tylko przyspieszone zostały prawie tak samo.

Ogólnie powinni zrobić jedną rzecz: żeby SKM S2 jeździła przed osobowym z Siedlec. KM 203 jest zapchany już w Mińsku...
2012-10-28 23:11:56 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
To jest skandal że wprowadzanie kabinówki trwa tak długo! Nie trzeba chyba decyzji lokalizacyjnych? Środowiskowych? Pozwoleń na budowę? Brak dużego sprzętu i młyna modernizacji i kuźwa głupia kabinówka ma świetne szanse utraty środków.
Ja pie...dzisiaj się naczytałem o tak wielkiej głupocie urzędniczej i ogólnego rozprzężenia państwa na różnych poziomach że powiem jedno: idzie nowa \'noc saska\'.
Magnackich skurwysynów z jednej, i ciemnogród z Okopów Świętej Trójcy z drugiej. W Polsce patriotyzm rozumiany w sposób techniczny i praktyczny nie istnieje. Jest przechwycony przez stronę obskurancką i wyśmiany przez \'światowców\'. Nic po środku.
Wybór pomiędzy sprawnym sprzedawczykiem a dobrotliwym idiotą.
2012-10-28 23:18:52 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Pojebane że PLK ma problem z udowodnieniem ekonomicznej przydatności a jednocześnie jest zobowiązana do montażu. Absurd. I jeszcze te maszty. Niech się ktoś wypowie. Na ile przydatny jest poziom 2 ??
2012-10-29 07:53:30 Autor: ET41
---.199.237.246
Poziom II byłby idealny gdyby był wprowadzany przy okazji modernizacji i nie wydawało by się kasy na kable i semafory.

Teraz to tylko jedne wytłumaczenie: Jak już wydawać kasę to tylko raz i przeskakujemy 1 generacje sprzętu, a nas wszystko bardzo długo się robi, więc niech robią raz a dobrze.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5