Należący do województwa dolnośląskiego elektryczny zespół trakcyjny EN57AL- 1501 przeszedł już gruntowną modernizację. Zakup i przebudowa pociągu kosztowała 9,2 mln złotych. Za kilka dni pojazd pojawi się na linii E30.
W sierpniu zeszłego roku zarząd województwa podjął decyzję o zakupie i gruntownej modernizacji jednostki EN-57AL. Całkowity koszt projektu wyniósł ok. 9,2 mln zł, z czego ponad 8 mln wydane zostało na remont pojazdu. Za tę kwotę udało się całkowicie odnowić wnętrze pojazdu oraz zmodernizować mechaniczne elementy: zmodernizowano silniki, dzięki czemu ezt będzie mógł rozwijać prędkość maksymalną 120 km/h, wymieniono układ hamulcowy oraz zastosowano nowy system rozruchu pojazdu.
Przedziały pasażerskie zostały wyposażone w nowe siedzenia, okna, przeszklone drzwi przedziałowe, klimatyzację, WiFi czy stojaki rowerowe. Wyremontowane zostały również obie toalety, z których jedna będzie przystosowana do użytku przez osoby niepełnosprawne. Równie ważne jest zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych poprzez zastosowanie monitoringu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu.
Nowy pojazd jeszcze w tym tygodniu pojawi się w ofercie Przewozów Regionalnych i będzie kursował na wyremontowanej trasie E30 Wrocław – Węgliniec.