NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Zmodernizowane wagony PKP IC nie trafiły do składów kursujących przez Pomorze. Dlaczego?

| Michał Szymajda 15.02.2019 196

Zmodernizowane wagony PKP IC nie trafiły do składów kursujących przez Pomorze. Dlaczego?
Wagon 174A świeżo po modernizacjiFot. bazawagonow.pl
Pomimo obietnic PKP Intercity, że wagony po zaawansowanej modernizacji trafią także do obsługi połączeń na trasie Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, dotąd nic takiego się nie stało. Zapytaliśmy przewoźnika o powody innych przydziałów pojazdów.
Wagony, które obecnie modernizuje poznański FPS przechodzą głęboką przebudowę, z wymianą wózków na nowoczesne włącznie, co skutkuje znacznym podwyższeniem komfortu jazdy nimi. Pierwszy z 60 wagonów trafił na tory z jesienią 2018, a od momentu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy w grudniu miały być planowo przydzielane do kilku pociągów.

Pomorze czeka na powiew nowoczesności

Bardzo czekają na nie pasażerowie na trasie Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, bowiem na tej trasie od lat nie pojawiają się ani nowe ezt, ani nowe wagony, a liczba zmodernizowanych wagonów w składach jest znikoma. Krótko mówiąc – standard podróży jest tu szczególnie niski. Tymczasem projekt PKP Intercity pierwotnie zakładał, w związku z przekazaniem wagonów do zakładu spółki w Szczecinie, przemianowanie dwóch TLK: Gryf i Rybak, na pociągi IC już od grudnia 2018. Pomimo zachowania terminowości dostaw przez FPS, tak się nie stało. Dlaczego?

- Nowoczesne wagony, których modernizację dla PKP Intercity wykonuje producent Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski z Poznania, w pierwszej kolejności, zgodnie z założeniami spółki, kierowane są do stacji macierzystej ich utrzymania we Wrocławiu – pisze Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity. Podkreśla, że te wagony, które już spółka ma, znacznie poprawiły komfort podróży na trasie z Wrocławia przez Katowice do Kielc i Radomia, z Wrocławia przez Poznań do Olsztyna i Białegostoku oraz z Wrocławia do Gdyni.

Wagony w końcu pojadą po linii 202

Dlaczego jednak wagony nie zostały zbazowane w Szczecinie? Przewoźnik wyjaśnia, że obecnie nie jest to możliwe „z uwagi na zaplanowaną przebudowę bazy utrzymania spółki w lokalizacji Szczecin Zaleskie Łęgi w 2020 roku”. Agnieszka Serbeńska zapewnia jednak, że nowoczesne wagony w końcu zostaną włączone do TLK Rybak i Gryf.

– Kolejne wagony, modernizowane przez FPS H. Cegielski z Poznania, będą kierowane do tymczasowej stacji utrzymania w Gdyni i będą one sukcesywnie jeszcze w bieżącym roku kierowane do obsługi składów kursujących na linii 202 (trasa Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - Białystok), zgodnie z założeniami zadań, na które PKP Intercity w 2018 roku pozyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 – wyjaśnia przewoźnik. Dodaje, że docelowo utrzymanie wagonów, tymczasowo kierowanych do Gdyni, będzie realizowane w Szczecinie.

Więcej na temat projektu modernizacyjnego dotyczącego wagonów oraz o trasach na których się pojawią piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorze (38)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorze (38)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5