Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zmodernizowane wagony PKP IC nie trafiły do składów kursujących przez Pomorze. Dlaczego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
15-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Zmodernizowane wagony PKP IC nie trafiły do składów kursujących przez Pomorze. Dlaczego?
Fot. bazawagonow.plWagon 174A świeżo po modernizacji
Pomimo obietnic PKP Intercity, że wagony po zaawansowanej modernizacji trafią także do obsługi połączeń na trasie Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, dotąd nic takiego się nie stało. Zapytaliśmy przewoźnika o powody innych przydziałów pojazdów.

Wagony, które obecnie modernizuje poznański FPS przechodzą głęboką przebudowę, z wymianą wózków na nowoczesne włącznie, co skutkuje znacznym podwyższeniem komfortu jazdy nimi. Pierwszy z 60 wagonów trafił na tory z jesienią 2018, a od momentu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy w grudniu miały być planowo przydzielane do kilku pociągów.

Pomorze czeka na powiew nowoczesności

Bardzo czekają na nie pasażerowie na trasie Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, bowiem na tej trasie od lat nie pojawiają się ani nowe ezt, ani nowe wagony, a liczba zmodernizowanych wagonów w składach jest znikoma. Krótko mówiąc – standard podróży jest tu szczególnie niski. Tymczasem projekt PKP Intercity pierwotnie zakładał, w związku z przekazaniem wagonów do zakładu spółki w Szczecinie, przemianowanie dwóch TLK: Gryf i Rybak, na pociągi IC już od grudnia 2018. Pomimo zachowania terminowości dostaw przez FPS, tak się nie stało. Dlaczego?

- Nowoczesne wagony, których modernizację dla PKP Intercity wykonuje producent Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski z Poznania, w pierwszej kolejności, zgodnie z założeniami spółki, kierowane są do stacji macierzystej ich utrzymania we Wrocławiu – pisze Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity. Podkreśla, że te wagony, które już spółka ma, znacznie poprawiły komfort podróży na trasie z Wrocławia przez Katowice do Kielc i Radomia, z Wrocławia przez Poznań do Olsztyna i Białegostoku oraz z Wrocławia do Gdyni.

Wagony w końcu pojadą po linii 202

Dlaczego jednak wagony nie zostały zbazowane w Szczecinie? Przewoźnik wyjaśnia, że obecnie nie jest to możliwe „z uwagi na zaplanowaną przebudowę bazy utrzymania spółki w lokalizacji Szczecin Zaleskie Łęgi w 2020 roku”. Agnieszka Serbeńska zapewnia jednak, że nowoczesne wagony w końcu zostaną włączone do TLK Rybak i Gryf.

– Kolejne wagony, modernizowane przez FPS H. Cegielski z Poznania, będą kierowane do tymczasowej stacji utrzymania w Gdyni i będą one sukcesywnie jeszcze w bieżącym roku kierowane do obsługi składów kursujących na linii 202 (trasa Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - Białystok), zgodnie z założeniami zadań, na które PKP Intercity w 2018 roku pozyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 – wyjaśnia przewoźnik. Dodaje, że docelowo utrzymanie wagonów, tymczasowo kierowanych do Gdyni, będzie realizowane w Szczecinie.

Więcej na temat projektu modernizacyjnego dotyczącego wagonów oraz o trasach na których się pojawią piszemy tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij