Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Zmodernizowana Tatra MPK Poznań

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MPK Poznań

Podziel się ze znajomymi:

Całkowicie nowy układ napędowy oraz układ hamulcowy, które zwiększą bezawaryjność w ruchu liniowym – to najważniejsze zmiany, jakie zostały wprowadzone w „nowej” wersji Tatry, RT6 MF06 AC poznańskiego MPK.

W wagonie działa ponadto monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, zamontowano nowy system informacji pasażerskiej, nowe siedzenia, wykładzinę antypoślizgową, klimatyzację w kabinie motorniczego i odświeżono wnętrze tramwaju.

Tramwaj został wyposażony w 4 silniki prądu przemiennego, z możliwością rekuperacji energii do sieci, co oznacza, że pozyskaną podczas hamowania energię, będzie mógł ponownie wykorzystać. Zainstalowano komputer pokładowy spełniający wszystkie funkcje systemu diagnostycznego układu napędowego oraz innych ważnych układów w wagonie, tj. układu hamulcowego, ogrzewania itd. Nowy układ hamulcowy składa się z trzech niezależnych systemów (po jednym na wózek), sterowanych centralnie. Daje to większą kontrolę nad układem hamowania, niż w przypadku, gdy procesem tym kierują dwa różnego pochodzenia systemy.

Pasażerowie przede wszystkim zauważą zmianę wyglądu wnętrza tramwaju. Zostało ono całkowicie zregenerowane i przybrało nową, jaśniejszą kolorystykę. Pojazd wyposażono w nowe siedzenia. Zastosowano nową antypoślizgową wykładzinę podłogową. Jest także miejsce dla osoby niepełnosprawnej - z miękkim oparciem i pasami bezpieczeństwa. Dodatkowo wagon wzbogacił się o nowe oświetlenie zewnętrzne w formie zintegrowanych paneli świetlnych z zastosowaniem technologii LED.

Całkiem nowy jest także system informacji pasażerskiej. Wewnątrz i na zewnątrz wagonu zamontowano nowe tablice LED, łącznie z charakterystyczną dla Poznania okrągłą tablicą dachową z numerem linii. Tramwaj posiada system zapowiedzi głosowej przystanków, radiotelefon oraz rozbudowany system monitoringu.

W tramwaju zamontowano nowoczesny system sterowania ogrzewaniem w przedziale pasażerskim. Sterowanie układem utrzymuje stałą temperaturę, zapewniając większy komfort wewnątrz tramwaju.

Polepszą się też warunki pracy motorniczych, którzy będą mogli skorzystać z klimatyzowanej kabiny. Zmieniono pulpit motorniczego na podobny do tych, które pracownicy doskonale znają z Moderusa Alfa oraz Moderusa Beta. Znalazły się na nim, oprócz standardowych paneli z przyciskami, panel z ekranem dotykowym oraz komputer KWSR.

Kamery monitoringu obserwują zarówno wnętrze tramwaju jak i obszar zewnątrz. Kamera zastępująca lewe lusterko wsteczne i kamera obserwująca obszar torowiska pozwoli śledzić także to co dzieje się na zewnątrz pojazdu.

Są plany, aby stopniowo modernizować kolejne wagony. Doświadczenia związane z eksploatacją pierwszego zmodernizowanego egzemplarza, pozwolą na wprowadzenie odpowiednich poprawek i udogodnień, tak aby „nowa” Tatra, jak najlepiej sprawowała się na torach oraz służyła kierującym pojazdy, jak i pasażerom.

Zdjęcia tramwaju można obejrzeć na stronie MPK.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Po co Poznaniowi stare tramwaje z DĂźsseldorfu?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi stare tramwaje z DĂźsseldorfu?

Głos Wielkopolski, 21 czerwca 2011 21 czerwca 2011

Początek remontu ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego

Pasażer

Poznań: Trwa remont na ul. 23 lutego

Zintegrowany transport

Poznań: Trwa remont na ul. 23 lutego

MPK Poznań 07 września 2011

Poznań: Płynniejszy ruch tramwajowy przy remoncie

Zintegrowany transport

Poznań: Nie wydłużyli ważności czasowych biletów MPK

Zintegrowany transport

Poznański MPK ostrzega kierowców przed tramwajem

Warte uwagi

Poznański MPK ostrzega kierowców przed tramwajem

MPK Poznań 27 października 2011

Zobacz również:

Po co Poznaniowi stare tramwaje z DĂźsseldorfu?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi stare tramwaje z DĂźsseldorfu?

Głos Wielkopolski, 21 czerwca 2011 21 czerwca 2011

Początek remontu ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego

Pasażer

Poznań: Trwa remont na ul. 23 lutego

Zintegrowany transport

Poznań: Trwa remont na ul. 23 lutego

MPK Poznań 07 września 2011

Poznań: Płynniejszy ruch tramwajowy przy remoncie

Zintegrowany transport

Poznań: Nie wydłużyli ważności czasowych biletów MPK

Zintegrowany transport

Poznański MPK ostrzega kierowców przed tramwajem

Warte uwagi

Poznański MPK ostrzega kierowców przed tramwajem

MPK Poznań 27 października 2011

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij