NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zmiany w obsłudze pociągu Kijów – Warszawa [aktualizacja]

| Michał Szymajda 25.04.2022 7k

Zmiany w obsłudze pociągu Kijów – Warszawa [aktualizacja]
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Nastąpiły zmiany w obsłudze pociągu Kiev Express. W praktyce formalizują one stan faktyczny – grupa wagonów z Kijowa jest notorycznie opóźniona, dlatego do Warszawy będzie dojeżdżać bez wagonów z Dorohuska.
Kilka dni temu w Portalu Pasażera pociąg przyjeżdżający z Kijowa zaczął być oznaczany jak „Kijów Express Bis”. Zapytaliśmy PKP Intercity, czy oznacza to, że związku z dużym zainteresowaniem pasażerów tym składem, jest on bisowany. Okazuje się, że nie. Tak oznacza jest grupa wagonów z Kijowa, która do Warszawy dojeżdża bez polskich wagonów.

– Pociąg relacji Kijów – Warszawa – Kijów przyjeżdżał z terytorium Ukrainy z dużym opóźnieniem. Dlatego grupa krajowa wagonów kursuje od/do Dorohuska pod nazwą „Kijów Express”, a dla wagonów sypialnych został ułożony dodatkowy rozkład - pociąg otrzymał nazwę „Kijów Express Bis”. W takim układzie pociągi zostały założone w rozkładzie do 30 kwietnia br. Od 1 maja wagony sypialne z Kijowa nadal będą kursować jako „Kijów Express Bis”. Natomiast wagony sypialne z Warszawy do Kijowa, będą łączone z grupą krajową - ten pociąg będzie kursował pod nazwą „Kijów Express” – wyjaśniła Agnieszka Serbeńska z biura prasowego.

Od początku konfliktu zbrojnego na Ukrainie w większości przypadków polska grupa wagonów i tak docierała przed ukraińską, z uwagi na opóźnienia, jakich nabierał pociąg u naszych sąsiadów.

Tymczasem jednak zmiana wpłynęła prawdopodobnie na problemy z zakupem biletów na ten i tak bardzo oblegany pociąg. Od kilku dni otrzymujemy informacje, że w systemach informatycznych skład ten nie figuruje w relacji międzynarodowej, a jedynie na odcinku od Warszawy do Dorohuska. Biletów nie da się kupić także przez internet. Poprosiliśmy PKP Intercity o wyjaśnienie z czego wynikają problemy.

[aktualizacja]

– Przytoczony brak możliwości zakupy biletu do Kijowa na 5 maja był spowodowany wprowadzaną zmianą rozkładu jazdy. Pociąg relacji Warszawa – Kijów od 1 maja powraca do swojego podstawowego rozkładu i będzie z Warszawy odjeżdżał z grupą krajową do Dorohuska, skąd dalej pojedzie do Kijowa. W systemie sprzedaży PKP są 2 wagony, a 3 wagony pozostają w systemie sprzedaży UZ (z możliwością zakupu biletu przez stronę UZ).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5