NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zmiany na trasie Warszawa – Bydgoszcz. Pociągi w takcie, ale mniej Flirtów

| Michał Szymajda 21.11.2016 708

Zmiany na trasie Warszawa – Bydgoszcz. Pociągi w takcie, ale mniej Flirtów
Flirt na stacji Bydgoszcz WschódFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
11 grudnia zmieni się roczny kolejowy rozkład jazdy, W wypadku Bydgoszczy i Torunia oznacza to nieco niższy standard podróży z uwagi na zastąpienie części ezt Flirt składami wagonowymi. Z drugiej strony: miejsc będzie więcej, a PKP Intercity zaoferuje połączeniach o stałych końcówkach minutowych.
Tylko do 11 grudnia pasażerowie IC Łuczniczka i Stoczniowiec będą podróżować zespołami trakcyjnymi ED160. Flirty, których nie da się dowolnie wydłużać dołączając do nich wagony, przegrały z rosnącą frekwencją (przyczyna jej wzrostu leży głównie… w nowym taborze).

– W godzinach porannego szczytu i weekendy mamy bardzo dużą frekwencję na trasach do Torunia i Bydgoszczy. Aby zapewnić odpowiednią liczbę miejsc, musimy wrócić do zestawiania pociągów z klasycznych wagonów. Nie można mówić o obniżeniu komfortu podróży, bo zaoferujemy więcej miejsc siedzących – wyjaśnia Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.

Największa frekwencja w pobliżu Warszawy

Zdaniem rzeczniczki, na problem zwracali uwagę sami pasażerowie. Trudno podejrzewać, że jest inaczej bowiem także do redakcji „RK” docierały sygnały o przepełnieniu składów jadących na Kujawy. Największą frekwencją cieszy się odcinek Warszawa – Kutno.

Liczba bezpośrednich połączeń będzie taka sama – wciąż będzie ich 11. Pociągi w większym stopniu będą kursować w takcie (także w przypadku innych kierunków, co zapowiedział prezes PKP Intercity Marek Chraniuk). Tak na przykład będą wyglądać godziny ich odjazdów w Warszawy Centralnej.



Z uwagi na to, że Flirty, mogących kursować z prędkością 160 km/h na odcinku Warszawa – Kutno (dalej do Torunia i Bydgoszczy można już jechać z prędkością 120 km/h), zostaną zastąpione klasycznymi składami prowadzonymi lokomotywami EU07, czas przejazdu większości pociągów wydłuży się o 10 minut do 20 minut.

Nowe połączenia z Kujaw i Pomorza

Na pocieszenie Toruń oraz Bydgoszcz zyskają dodatkowe dzienne połączenie z Krakowem – IC Sukiennice – obsługiwane ezt Flirt. Nowością będzie też pociąg IC Stoczniowiec w relacji Gdynia - Zielona Góra. W marcu 2017 ma zostać wprowadzony nowy pociąg kursujący dwa razy w tygodniu do Jeleniej Góry. Od kwietnia zaplanowano w rozkładzie jazdy z Bydgoszczy TLK Awangarda na trasie Gdynia - Poznań.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Bydgoszcz (653)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Bydgoszcz (653)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5