NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich

| Przemysław Farsewicz 05.02.2022 3,4k

Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Etihad Rail prezentują wizualizacje pociągów pasażerskich
Zaprezentowane niedawno wizualizacje przez Etihad Rail przedstawiają nowoczesne pociągi pasażerskie „Sanpiercer”, którymi 140-kilometrowa podróż wzdłuż wybrzeża Zatoki Perskiej z Abu Zabi do Dubaju ma zająć tylko 50 minut. Składy od 2030 roku mają obsługiwać powstającą dopiero w kraju pasażerską sieć kolejową.
Etihad Rail, kolejowe przedsiębiorstwo w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, pochwaliło się pierwszymi wizualizacjami nowoczesnych pociągów. Zaprezentowano eleganckie wagony o stylowych wnętrzach i wygodnych siedzeniach. Składy mają aerodynamiczne pudło pociągów dużych prędkości. Ich prędkość maksymalną zapowiedziano na 200 km/h.

Srebrne i szare fotele


W wagonach zastosowane będą różne rodzaje siedzeń – w kolorze srebrnym i szarym – zróżnicowane pod względem komfortu analogicznie do klas lotniczych. Siedzenia rozmieszczone są w układzie 2+2. Standardowo zadbano o stoliczki. Będą także stoły z czterema miejscami do siedzenia. W składach znajdzie się wydzielona przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przewidziano również przestrzeń dla usług barowych. Przewoźnik zapowiada na pokładzie udogodnienia dla podróżnych w postaci dostępu do wi-fi oraz gniazdek.

Zaprezentowane składy będą przeznaczone na trasy średniodystansowe. Nie będą prowadzone autonomicznie. Nowa kolej połączy 11 miast w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Pasażerowie będą mogli podróżować z Abu Zabi do Dubaju w 50 minut, zaś w przyszłości do Fudżajry w 100 minut. Szacuje się, że do 2030 r. liczba pasażerów przekroczy 36,5 mln rocznie.

Budują sieć kolejową, pasażerowie jeszcze czekają

Etihad Rail została utworzona w czerwcu 2009 roku na mocy dekretu federalnego Zjednoczonych Emiratów Arabskich w celu zarządzania rozwojem, budową i eksploatacją krajowej sieci kolejowej i obsługą połączeń pasażerskich w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Sieć kolejowa w tym kraju dopiero powstaje. Obecnie funkcjonuje 264-kilometrowa linia kolejowa – wybudowana w ramach pierwszej fazy – łącząca Shah w południowo-zachodniej części kraju z Al-Ruwais na wybrzeżu, która od 2015 roku obsługuje wyłącznie przewozy towarowe. Głównym ładunkiem przewożonym przez Etihad Rail jest granulat siarki. Po linii poruszają się specjalnie przystosowane do warunków pustynnych lokomotywy i wagony samowyładowcze.

W zamierzeniach Etihad Rail jest budowa połączenia ze wschodu na zachód kraju o długości ok. 600 km. Przed przedsiębiorstwem stoi zadanie stworzenia dwutorowego połączenia kolejowego od granicy z Arabią Saudyjską w Ghuwaifat wzdłuż Zatoki Perskiej przez Abu Zabi, Dubaj, Szardżę, Ras al-Chajmę do Fudżajry na wschodnim wybrzeżu Zjednoczonych Emiratów Arabskich nad Zatoką Omańską. Infrastruktura ma zostać doprowadzona także do portów KIZAD, Khalifa, Jebel Ali.

Dodanie komponentu pasażerskiego do programu rozwoju zintegrowanego systemu kolejowego ogłoszono dopiero w grudniu 2021 roku, jednak budowa torów już trwa od 2020 roku. Wartość całego przedsięwzięcia budowy sieci kolejowej wyliczono na ok. 50 mld dirham, co daje ok. 55 mld zł.

Drugą fazę podzielono na odcinki. Od początku 2020 roku realizowany jest kontrakt na 139-kilometrowy odcinek od granicy w Ghuwaifat do Al Ruwais (tutaj nastąpi połączenie z infrastrukturą z pierwszej fazy). W 2021 roku rozpoczęto już układanie torów. Zadanie realizuje chińsko-koreańskie konsorcjum firm. Na kolejne odcinki Etihad Rail ma już podpisane umowy. Trzy oddzielne kontrakty przyznano różnym chińskim firmom, dzięki czemu powstanie 216-kilometrowy odcinek Tarif – Saih Shuaib w Dubaju, 94-kilometrowy odcinek od portu Jebel Ali w Dubaju do Szaradży oraz 145-kilometrowy odcinek z Dubaju do Fudżajry. Realizacja projektu ma się przyczynić do zminimalizowania emisji dwutlenku węgla o 70-80 proc.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5