NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Będzie dokapitalizowanie Kolei Małopolskich na budowę zaplecza technicznego

| Jakub Madrjas 28.04.2020 1,6k

Będzie dokapitalizowanie Kolei Małopolskich na budowę zaplecza technicznego
rys. Koleje Małopolskie
Sejmik Województwa Małopolskiego wyraził zgodę na dokapitalizowanie spółki Koleje Małopolskie kwotą 1,8 mln złotych. Spółka ubiega się o dofinansowanie projektu budowy zaplecza technicznego.
Na wczorajszej (27 kwietnia) sesji radni sejmiku województwa małopolskiego przegłosowali wyrażenie woli objęcia przez Województwo Małopolskie 1800 udziałów, o wartości nominalnej 1,8 mln złotych (łącznie), w Kolejach Małopolskich. Objęcie udziałów nastąpi poprzez wniesienie wkładu pieniężnego w wysokości 1,8 mln zł; pozwoli to na zapewnienie wkładu własnego dla projektu „Budowa i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego”. Spółka ubiega się o dofinansowanie go z funduszy unijnych. Po podniesieniu kapitału zakładowego wyniesie on 58,818 mln zł.

Baza ma umożliwić wykonywanie przeglądów okresowych, dokonywania napraw bieżących i awaryjnych, całorocznego mycia i czyszczenia oraz odstawiania pociągów w celu sprzątania. Projekt wpisuje się w Strategię Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020 - czytamy. Więcej informacji o planach bazy oraz wizualizacje można znaleźć tutaj. Budowa ma potrwać do połowy 2021 roku.

– Jesteśmy właścicielem i dysponentem jednoosobowej spółki województwa. Mamy podpisaną umowę z PKP na 30-letnią dzierżawę gruntu. Wiemy, ile dotychczas kosztowało nas utrzymanie i serwisowanie taboru kolejowego u różnych podmiotów. Do dalszego rozwoju i obniżenia kosztów działalności dokapitalizowanie spółki, a co za tym idzie podniesienie kapitału zakładowego było to konieczne – zaznaczył marszałek Witold Kozłowski cytowany w komunikacie sejmiku. 

W grudniu ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie i budowę bazy utrzymaniowej. Do dziś nie został jednak rozstrzygnięty. Po kilkukrotnym wydłużeniu terminu, oferty otwarto w marcu. Swoje propozycje przedstawiły ZUE, Strabag, Budimex i Trakcja PRKiI, ale żadna nie mieści się w kosztorysie oszacowanym na 85,5 mln zł brutto. Najniższa, złożona przez konsorcjum Budimex i KZN Rail, opiewa na 90,9 mln złotych. Po decyzji sejmiku można się spodziewać podniesienia wartości projektu i podpisania umowy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (648)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (648)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5