NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Zbiegłe wagony towarowe pędziły w tę i we wtę przez Nysę

| NTO.pl 16.11.2017 784

Zbiegłe wagony towarowe pędziły w tę i we wtę przez Nysę
Fot. nto.pl
Na portalu nto.pl można zobaczyć film, na którym trzy wagony towarowe pędzą przez Nysę. Mimo dużego zagrożenia powodowanego przez zbiegłe wagony, na przystankach i przejazdach nikomu nic się nie stało. 
Do zdarzenia doszło w piątek, 10 listopada po godz. 6.00. Kolej nie podała tej informacji do publicznej wiadomości – czytamy na portalu "Nowej Trybuny Opolskiej". W rejonie Polskiego Świętowa pod Nysą z rozpędzonego pociągu towarowego prywatnego przewoźnika wypięły się trzy ostatnie wagony wypełnione kamieniem. Skład pojechał dalej w kierunku Kędzierzyna-Koźla, natomiast wagony wytraciły prędkość na wzniesieniu i zaraz po tym ruszyły przeciwnym kierunku – informuje portal. Ponieważ Nysa znajduje się w niecce, wagony pędziły przez miasto kilkukrotnie, m.in. przez stację i kilka skrzyżowań.

Możliwości zatrzymania wagonów jadących początkowo z prędkością ok. 60 km/h były ograniczone. Nie zadziałał system samoczynnego hamulca pociągowego. Wagony zatrzymał dopiero jeden z kolejarzy, któremu udało się wskoczyć do wagonów, gdy zwolniły one na tyle, że było to możliwe – zaciągnął ręczny hamulec – donosi nto.pl. Na stronie portalu można zobaczyć film z przejeżdżającymi wagonami

Jak informuje "RK" rzecznik UTK Tomasz Frankowski, zgodnie z przepisami ustawy o transporcie kolejowym przyczyny i okoliczności zdarzenia, które miało miejsce 10 listopada 2017 r., czyli rozerwania pociągu na szlaku Nysa – Nowy Świętów na linii kolejowej nr 137 i zbiegnięcia trzech wagonów, wyjaśnia komisja kolejowa. – Postępowanie ma doprowadzić również do podjęcia działań przeciwdziałających podobnym zdarzeniom w przyszłości. W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika i zarządcy infrastruktury – wyjaśnia.

Jak dodaje, nadzorczy charakter działalności Prezesa UTK nie upoważnia do podejmowania bezpośrednich działań wyjaśniających okoliczności zdarzeń kolejowych, gdyż jest to rola niezależnych komisji powoływanych specjalnie w takich okolicznościach. – Postępowanie komisji kolejowej powołanej do zbadania okoliczności zdarzenia na szlaku Nysa – Nowy Świętów zostało niezwłocznie objęte nadzorem. Na miejsce zdarzenia udali się inspektorzy Oddziału Terenowego UTK w Katowicach – podsumował rzecznik urzędu.

Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec poinformował "Rynek Kolejowy", że pociąg należał do przewoźnika Cargo Przewozy Towarowe spółka z o.o . (nie mylić z PKP Cargo). Jak podkreśla, nie było żadnego zagrożenia dla kierowców samochodów, ponieważ dzięki urządzeniom przejazdowym dyżurny ruchu miał informację o nieprawidłowościach. – Dyżurny podjął właściwą decyzję, że wszystkie przejazdy zostaną zabezpieczone przez dróżników – podkreślił Siemieniec. Poinformowano też przewoźnika – to jego pracownik zatrzymał wagony. 

– Taka sytuacja nie miała miejsca w ostatnich latach, ale procedury bezpieczeństwa zadziałały prawidłowo. Komisja wyjaśni, dlaczego nie zadziałał system samoczynnego hamulca pociągowego – podkreślił rzecznik PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5