Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Zawieszanie linii i rekordy prędkości – najchętniej czytane artykuły 2013 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Zawieszanie linii i rekordy prędkości – najchętniej czytane artykuły 2013 roku
Jak co roku, „Rynek Kolejowy” przygotował zestawienie najczęściej czytanych artykułów na naszym portalu. Najwięcej osób przeczytało opublikowany przez nas wykaz 2 tys. km linii kolejowych, które PKP PLK postanowiła wyłączyć z eksploatacji. Był to jednocześnie najchętniej komentowany artykuł w całym roku.

Najchętniej czytanym artykułem był tekst ”2 tys. km linii mniej! Oto lista”. Opublikowaliśmy w nim – już w lutym 2013 roku – pełny wykaz odcinków, które PKP PLK przeznaczyły do wyłączenia z eksploatacji w grudniu 2013 r. Znalazło się na niej 90 odcinków o łącznej długości 2 tys. km. Spółka liczyła, że dzięki ominięciu prawa (zarządcy infrastruktury nie wolno zamykać linii – dlatego uniknięto tego terminu, pisząc o „czasowym wyłączeniu”) uda się zaoszczędzić od 60 do 80 mln zł rocznie.

O planach zawieszenia linii kolejowych po raz pierwszy poinformowaliśmy już w sierpniu 2012 roku. Tamten artykuł przeczytano prawie 29 tys. razy. Jednak dopiero publikacja pełnej listy linii do likwidacji wywołała burzę. Artykuł z listą przeczytano ponad 37 tys. razy, a skomentowano – ponad dwustukrotnie. Po dziesiątkach artykułów w prasie ogólnopolskiej, interpelacji poselskich, protestów pasażerów, przewoźników i samorządowców, PKP PLK wydatnie ograniczyła plany. Już po dwóch miesiącach, ze wstępnie planowanych do czasowego wyłączenia 90 odcinków, przywrócono 49 o długości ponad 1100 km.

Regres i likwidacja

Drugi najchętniej czytany artykuł 2013 roku również dotyczy regresu, w jakim od lat znajduje się polska kolej. W artykule „Słynna mapa regresu sieci zaktualizowana. Jest coraz gorzej…” zaprezentowaliśmy aktualizację map dr. Szymona Komusińskiego, które obiegły Internet na początku 2013 roku. Wtedy doktor geografii ekonomicznej analizował zmniejszoną ilość stałych połączeń pasażerskich w skali kraju w latach 1988–2008. Teraz przeanalizował efekty kolejnych pięciu lat pracy rządu i kolejarzy. Powstały artykuł przeczytało ponad 31 tys. osób. To trzeci wynik w historii portalu.

Pierwszą trojkę zamyka artykuł „PKP Intercity likwiduje pociąg EN Jan Kiepura”. To również jeden z dziesięciu najchętniej komentowanych artykułów w historii portalu. Po raz kolejny pokazuje to, jak bardzo naszym Czytelnikom zależy na rozwoju kolei pasażerskiej w kraju. Również w tym wypadku protesty naszych Czytelników dały być może pewne efekty – bilety na EN Jan Kiepura do Amsterdamu wciąż można kupić. Jednak nie jest to oddzielny pociąg, a wagony dołączane do BWE.

Taborowe rekordy

Kolejne na liście najczęściej czytanych artykułów są teksty dotyczące taboru. Tym razem, dla odmiany, były to same dobre wiadomości. Miejsce 4: „Newag przekroczył 200 km/h” podczas testów na Centralnej Magistrali Kolejowej. Miejsce 5: „Dziobak wstrząsnął i podzielił Polskę – czyli siła rażenia high speedu (cz.1)” – oczywiście z bloga Roberta Wyszyńskiego. Miejsce 6:, „Pesa zaprojektowała pierwszy polski pociąg dużych prędkości”. Miejsce 7: „Pesa dostarczy 120 tramwajów dla Moskwy”. No i oczywiście „Pendolino pobiło rekord! 270 km/h na polskich torach!”, które jest jednak na dziewiątym miejscu naszego zestawienia.

Ósmym najczęściej czytanym artykułem była bowiem pierwsza informacja o tym, że „Czeski Leo Express wjeżdża na polskie tory”. Jak wiemy, przewoźnikowi nie udało się w końcu wejść na polskie tory – przynajmniej na razie. Jednak sama groźba rywalizacji z połączeniami EIC Premium spowodowała wielkie poruszenie w PKP Intercity i w ministerstwie – oraz wśród naszych Czytelników.

Dziesiąty najczęściej czytany artykuł 2013 roku dotyczy najtragiczniejszego wydarzenia – katastrofy kolejowej w Hiszpanii, do której doszło 24 lipca. Śmierć poniosło w niej 78 osób.

Najchętniej komentowane

Na koniec, słów kilka o najchętniej komentowanych artykułach. Rzadko pozostawiacie jakikolwiek artykuł bez komentarza – a często czytane artykuły są i częściej komentowane. Niemniej w czołówce są pewne przesunięcia. Na trzecim miejscu (158 komentarzy) jest wspomniany „dziobaczy” artykuł Roberta. Jego Blog KDP charakteryzuje zresztą zawsze duża liczba komentarzy. Oczywiście nie tylko dlatego, że kilka z nich sam pisze, dyskutując z Wami pod artykułem...

Bardzo wiele komentarzy zebrał artykuł ”Obowiązkowe miejscówki we wszystkich pociągach TLK od 10 lutego” – aż 146. Natomiast 137 razy skomentowaliście artykuł w którym Janusz Malinowski przyznaje, że spadek liczby pasażerów PKP Intercity jest zauważalny. Mówił to pod koniec listopada, kiedy już wiadomo było, ze z usług przewoźnika zrezygnowało ponad 4 mln pasażerów...

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Kolejowy rok 2018

Komentarze

Kolejowy rok 2018

Adrian Furgalski 27 grudnia 2018

Spichiger: 4,2 mld zł w kontraktach Stadlera w ubiegłym roku

Komentarze

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Kolejowy rok 2018

Komentarze

Kolejowy rok 2018

Adrian Furgalski 27 grudnia 2018

Spichiger: 4,2 mld zł w kontraktach Stadlera w ubiegłym roku

Komentarze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5