NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Zator: Pociągów komercyjnych nie ma z powodu przebudowy krakowskiego węzła

| Kasper Fiszer 08.05.2019 32

Zator: Pociągów komercyjnych nie ma z powodu przebudowy krakowskiego węzła
Przystanek Ryczów na linii nr 94fot. Tbap, lic. CC BY-SA 4.0
Kolejowych połączeń komercyjnych do parku rozrywki w Zatorze nie będzie w związku z pracami infrastrukturalnymi prowadzonymi przez PKP PLK – twierdzą Przewozy Regionalne. Na tej samej trasie uruchomiono jednak kurs dotowany z kasy marszałka województwa małopolskiego. Jeśli część podróżnych, którzy skorzystali ze wspomnianego pociągu, opłaciła przejazd przy pomocy aplikacji mobilnej, cena kupionego biletu znacznie odbiegała od tej zadeklarowanej w materiałach promocyjnych.
W miniony weekend informowaliśmy o nowych pociągach Przewozów Regionalnych z Krakowa do Oświęcimia przez Zator. Przewoźnik uruchomił kursy dzięki dofinansowaniu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, choć połączenia na krótszej trasie – z Krakowa do Zatora – chciałby dotować także właściciel parku rozrywki Energylandia. Wprowadzenie ich do rozkładu jazdy w najbliższym czasie nie wydaje się jednak realne.

PR podtrzymuje wolę uruchomienia połączeń komercyjnych, ale widzi problemy

– Podtrzymujemy wolę uruchomienia połączeń kolejowych do Zatora na zasadach komercyjnych, opartych o otwarty dostęp do infrastruktury kolejowej, np. we współpracy z podmiotem zewnętrznym. Tym niemniej obecnie największym ograniczeniem w tej kwestii są prace modernizacyjne prowadzone przez zarządcę infrastruktury m.in. w obrębie krakowskiego węzła kolejowego – mówi Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych (Polregio). – Co za tym idzie, ograniczona jest przepustowość linii kolejowych – tłumaczy.

Rzecznik prasowy Energylandii Kris Kojder wskazywał nam już przed dwoma miesiącami, że zarządzający parkiem rozrywki prowadzą w sprawie finansowania połączeń rozmowy z PR. Przedstawiciel przewoźnika kolejowego nie odpowiedział nam natomiast na pytanie, czemu po uzyskaniu finansowania ze strony władz regionalnych udało się wprowadzić do rozkładu jazdy pociąg jadący na tej samej (a w zasadzie dłuższej, co może nieść ze sobą jeszcze dodatkowe ograniczenia) trasie, na której kursy chciałaby dotować Energylandia. Uruchomienie połączeń komercyjnych, co zauważył sam rzecznik PR, ma być jednak niemożliwe właśnie ze względu na ograniczenia infrastrukturalne.

Aplikacja Polregio naliczała zbyt wysokie ceny. Przysługuje zwrot – po reklamacji

Wojewódzkie pociągi Kraków Główny – Zator – Oświęcim wyjechały na swoją trasę po raz pierwszy w czasie minionego długiego weekendu majowego. PR informują na swojej stronie internetowej, że podróżni mogą skorzystać z korzystnej Taryfy Małopolskiej, dzięki czemu koszt przejazdu do Zatora powinien wynieść 7 zł, a do Oświęcimia – 11 zł. Jak zwrócił nam jednak uwagę Czytelnik, ceny biletów kupowanych przez oficjalną aplikację Polregio były znacznie wyższe – w przypadku dłuższej z tras różnica wynosiła aż 4,60 zł, co stanowi ponad 40 proc. należnej ceny.

– Problem z aplikacją mobilną polegający na błędnym naliczaniu opłaty za przejazd na trasie z Krakowa do Oświęcimia został naprawiony tuż po zgłoszeniu – zapewnił nas Dominik Lebda. Choć sytuacja dotknęła wyłącznie klientów, którzy opłacili przejazd w sposób elektroniczny, nie mogą oni liczyć na automatyczny zwrot nadpłaconych środków. – Pasażerom przysługuje zwrot różnicy w cenie biletu w oparciu o złożoną reklamację – mówi bowiem przedstawiciel PR.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5