NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

PR na razie bez komercyjnych pociągów do EnergyLandii w Zatorze

| Kasper Fiszer 05.05.2019 38

PR na razie bez komercyjnych pociągów do EnergyLandii w Zatorze
Pociąg PR na stacji Oświęcimfot. Spoorjan, lic. CC BY-SA 3.0
Park rozrywki EnergyLandia na razie nie zlecił Przewozom Regionalnym obsługi połączeń, które mogłyby być realizowane w ramach oferty połączeń niedotowanych z budżetu jednostek publicznych. Do Zatora w tym roku dotrzeć będzie można natomiast dzięki jednej parze kursów zakontraktowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Weekendowa linia Kraków – Zator – Oświęcim funkcjonować będzie od czerwca do września.
Przewozy Regionalne otrzymały decyzję prezesa Urzędu Transportu Kolejowego o przyznaniu tzw. otwartego dostępu do infrastruktury kolejowej na połączenia z Krakowa do Zatora. Umożliwia to przewoźnikowi uruchomienie w tej relacji kursów niebędących połączeniami służby publicznej, czyli niewpisanych w umowy zawierane przez spółkę z samorządami dowolnego szczebla (lub z Ministerstwem Infrastruktury). W przeszłości PR obsługiwały już to połączenie dzięki współpracy z zatorskim parkiem rozrywki EnergyLandia, który jest jedną z większych atrakcji turystycznych tej części Małopolski.

Kursy wojewódzkie w weekendy do końca września

Mimo to przynajmniej na razie spółka nie uruchomi raczej pociągów finansowanych przez właściciela parku. – Z naszej strony jeszcze nie mamy żadnych ustalonych połączeń, a droga do tego jest jeszcze długa – powiedział nam bowiem Kris Kojder, dyrektor rs. wizerunku i rzecznik prasowy EnergyLandii. Informuje on przy tym o możliwości dojazdu do Zatora dzięki pociągom PR uruchamianym na zlecenie samorządu województwa małopolskiego.

– Są to jednak połączenia realizowane przez Przewozy Regionalne, nie są to zatem „nasze” pociągi – zaznacza przy tym nasz rozmówca. Kursują one w dłuższej relacji Kraków Główny – Zator – Oświęcim i z powrotem. Pierwsze w tym roku kursy realizowane były w długi weekend majowy – od 1 do 5 maja. W kolejnych miesiącach – od 1 czerwca do 29 września – pociągi kursować będą w piątki, soboty i niedziele oraz dodatkowo 20 czerwca i 15 września.

Dla klientów parku rozrywki i dla pielgrzymów

Rozkład jazdy jest przy tym bardzo ubogi, bo zakłada wyłącznie jedną parę pociągów. Kurs poranny wyjeżdża z Krakowa o 8:02, dociera do Zatora o 9:03, a do Oświęcimia – o 9:24. – Z Oświęcimia odjazd zaplanowany jest na godz. 17:48, [z] Zator[a] o godz. 18:09, z przyjazdem do Krakowa o godz. 19:13 – czytamy w komunikacie zamieszczonym na łamach strony internetowej Przewozów Regionalnych. Pociąg zatrzymuje się tylko na kilku przystankach na terenie Krakowa, w Skawinie i Zatorze.

– Połączenie przeznaczone jest dla mieszkańców Małopolski a także turystów chcących odwiedzić miejsca atrakcyjne pod względem turystycznym i rozrywkowym oraz miejsca kultu religijnego usytuowane na trasie przejazdu pociągu – tłumaczy jego uruchomienie przewoźnik. W pociągu obowiązują bilety wydane według Taryfy Małopolskiej. Przejazd do Oświęcimia kosztuje 11 zł, a do Zatora – 7 zł. Przypomnijmy, że ruch całorocznych pociągów pasażerskich kursujących po linii nr 94 pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem został zawieszony w grudniu 2012 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5