NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zamówienie rządowe uratuje fabrykę Alstomu w Belfort

| Jakub Madrjas 05.10.2016 257

Zamówienie rządowe uratuje fabrykę Alstomu w Belfort
Fot. Alstom
Ponad pięć tysięcy osób protestowało niedawno przeciwko zamknięciu zakładu Alstomu w Belfort. W obliczu przyszłorocznych wybór prezydent Francji zapowiedział uratowanie fabryki. Zostanie złożone rządowe zamówienie m.in. na nowe pociągi TGV.
Na początku września tego roku Alstom zapowiedział zakończenie produkcji lokomotyw w istniejącej od 1879 roku fabryce w Belfort do 2018 roku. Plan koncernu zakładał przeniesienie produkcji do oddalonego o 200 km Reichshoffen, pozostawienie w Belfort zakładu utrzymania oraz 80-procentową redukcję zatrudnienia (z możliwością przeniesienia pracowników do innych zakładów).

Po ogłoszeniu planu w fabryce rozpoczęły się protesty, w których wzięło udział nawet pięć tysięcy osób. W obliczu przyszłorocznych wyborów parlamentarnych i prezydenckich prezydent Francois Hollande zapowiedział utrzymanie produkcji i miejsc pracy. Rząd wszczął w tej sprawie negocjacje z narodowymi kolejami SNCF.

Kupują niepotrzebne pociągi

Przygotowany w tej sprawie plan ogłosili wczoraj (4 października) sekretarz stanu Christophe Sirugue i prezes Alstomu Henri Poupart-Lafarge. Jak donosi „Railway Gazette”, opiera są on na zamówieniu sześciu pociągów TGV do obsługi linii Paryż – Mediolan i 20 lokomotyw spalinowych do prac infrastrukturalnych przez zarządcę infrastruktury SNCF Réseau (dawniej RFF). Dodatkowo sam rząd ma zamówić 15 pociągów dużych prędkości Euroduplex do obsługi połączeń pomiędzy Marsylią a Bordeaux.

Komentatorzy podkreślają, że ostatnie wymienione zamówienie nie należy do racjonalnych, ponieważ miast tych nie łączy infrastruktura KDP. Rząd odpowiada, że w przyszłości przewidywana jest budowa linii z Bordeaux do Tuluzy i z Perpignan do Montpellier. Zostaną one jednak otwarte najwcześniej za siedem lat. Przez ten czas trzeba będzie ponosić wysokie koszty eksploatacji pociągów klasy KDP.

Zamówienie bez przetargu

Warto zaznaczyć, że według francuskich ekspertów zamówienie może zostać przyznane z tzw. wolnej ręki, dzięki umowie ramowej Alstomu z rządem z 2000 roku. Rząd zapowiedział również, że do końca listopada potwierdzi zakup kolejnych trzydziestu pociągów do obsługi linii konwencjonalnych dla fabryki w Reichshoffen.

Alstom zobowiązał się do zainwestowania 60 milionów euro w Belfort w ciągu najbliższych dwóch lat na przygotowanie produkcji nowego typu pociągów TGV oraz nowoczesnej lokomotywy spalinowej, a także kolejnych 10 milionów na rozwój usług świadczonych przez zakład. – Z zadowoleniem przyjmuję wszystkie deklaracje, a także mobilizację wszystkich zainteresowanych stron, mającą na celu zapewnienie przyszłości przemysłowej zakładów w Belfort oraz obciążenie pracą w innych zakładach we Francji – skomentował prezes Alstomu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (380)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Francja (380)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5