NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Zachodniopomorskie przymierza się do zakupu taboru. Za blisko 400 mln zł

| Witold Urbanowicz 08.02.2016 158

Zachodniopomorskie przymierza się do zakupu taboru. Za blisko 400 mln zł
Fot. Marek Synowiecki
Województwo Zachodniopomorskie zamieściło wstępne ogłoszenie o zamiarze kupna trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych oraz trzy- i czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Procedura przetargowa ma się rozpocząć w kwietniu 2016 r. Ile sztuk taboru zostanie dostarczonych – tego urzędnicy zdradzać na razie nie chcą.
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego zamieścił w europejskim dzienniku zamówień publicznych dwa wstępne ogłoszenia informacyjne o zamiarze przeprowadzenia postępowania na wykonanie i dostawę taboru. Jedno z nich obejmuje trzy- i czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne z możliwością wykorzystania prawa opcji dotyczącego zamówienia dodatkowo trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz z możliwością złożenia zamówienia uzupełniającego, stanowiącego nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego. Drugie ogłoszenie natomiast dotyczy trzyczłonowych zespołów trakcyjnych, również z prawem opcji.

Urząd Marszałkowski zamierza rozpisać przetarg na początku kwietnia tego roku. Termin realizacji wyznaczono w obu przypadkach do końca września 2018 r. Urzędnicy wartość zamówienia na spalinowe zespoły trakcyjne szacują na 40 mln zł bez VAT, natomiast w przypadku elektrycznych zespołów trakcyjnych ta kwota wynosi 340 mln zł bez VAT.

Ile konkretnie sztuk taboru kupi Zachodniopomorskie? Tego urzędnicy na razie nie zdradzają. „Szczegóły zamówień zostaną określone w ogłoszeniach o przetargach, natomiast ostateczne ilości zamawianego taboru wynikać będą ze Studium Wykonalności” – podaje Biuro Prasowe. Urzędnicy zapytani o to, czy składy będą wykorzystywane do realizacji zadań wojewódzkich, wykonywanych przez Przewozy Regionalne, czy w ramach planowanej kolei aglomeracyjnej w Szczecinie, precyzują, że pojazdy mają być przeznaczone „do obsługi przewozów wojewódzkich organizowanych przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego”. Rynkowy koszt jednego czteroczłonowego ezt to kwota od 13 do 18 mln euro netto, pojazdy 3-członowe są o około 2-3 mln. tańsze. Można więc domniemywać, że województwo zachodniopomorskie będzie w stanie kupić od 20 do 25 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Ze wcześniejszych informacji, udostępnianych przez Urząd Marszałkowski, wynika, że w latach 2014-2020 planowany jest zakup 25 elektrycznych zespołów trakcyjnych. W listopadzie 2013 r. podpisano natomiast umowę z Newagiem na dostawę 12 sztuk czteroczłonowych Impulsów. Prezentacja pierwszych odbyła się jeszcze w grudniu 2013 r., a całe dostawy zakończyły się w marcu 2015 r. Ponadto pod koniec 2015 r. zamówiono dodatkową jednostkę, który do eksploatacji weszła w grudniu zeszłego roku.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (463)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5