NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zaboklicki: Wyrok KIO to dopiero początek drogi

| Jakub Madrjas 18.05.2016 213

Zaboklicki: Wyrok KIO to dopiero początek drogi
fot. RK
– To ważne orzeczenie, choć mamy świadomość, że dopiero początek drogi. Zabiegaliśmy i zabiegamy jedynie o możliwość przedstawienia oferty, o szansę udziału w tych przetargach – skomentował wczorajsze orzeczenie KIO prezes Pesy Tomasz Zaboklicki.
Krajowa Izba Odwoławcza uznała wczoraj, że wymaganie doświadczenia w dostarczaniu pojazdów dopuszczonych w trybie zgodności z TSI ogranicza konkurencję na rynku i nakazała Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zmianę SIWZ w tym zakresie. Otwiera to Pesie możliwość startu w postępowaniu. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

– To ważne orzeczenie, choć mamy świadomość, że dopiero początek drogi. Zabiegaliśmy i zabiegamy jedynie o możliwość przedstawienia oferty, o szansę udziału w tych przetargach. Rozstrzygnięcia dopiero zapadną, ale elektryczny Elf2, nad którego projektem od wielu miesięcy pracujemy spełni nie tylko wszystkie normy lecz także oczekiwania przewoźników i pasażerów – skomentował dziś wyrok prezes Pesy Tomasz Zaboklicki. – Nie traktujemy decyzji KIO w kategoriach zwycięstwa, ponieważ dla nas najważniejsze są partnerskie relacje z klientami – dodał.

Sławomir Piątek, dyrektor marketingu rynku kolejowego bydgoskiego producenta stwierdził natomiast, że wyrok ten "przywraca wiarę w uczciwą konkurencję na rynku" i pozwala wziąć udział w postępowaniu także innym producentom niż szwajcarski Stadler i Newag. – Inny wyrok doprowadziłby w zasadzie do wykluczenia w Polsce konkurencji na rynku dostaw elektrycznych zespołów trakcyjnych, bo pozostawiłby na polskim rynku tylko te dwie firmy, które w ostatnich latach występowały wspólnie w konsorcjum. Można sobie wyobrazić, że w skrajnym przypadku oferty składałoby wyłącznie to konsorcjum – czyli jeden podmiot – stwierdził.

– Ograniczenie konkurencji na rynku bez wątpienia doprowadziłoby do znacznego wzrostu cen w przetargach, mogłoby to też budzić wątpliwości Komisji Europejskiej i doprowadzić do korekty unijnego wsparcia w projekcie. Liczymy, że zapisy ograniczające konkurencję uniemożliwiające start większej liczbie producentów, nie będą powielane przez samorządy i przewoźników kolejowych w innych postępowaniach – powiedział Sławomir Piątek.

Kolejna rozprawa KIO w sprawie odwołania Pesy odbędzie się we wtorek 24 maja. Chodzi o przetarg województwa Zachodniopomorskiego, którego kryteria dotyczące doświadczenia również wykluczają start Pesy. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5