Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Za trzy lata – elektryfikacja do Zgorzelca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
29-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Za trzy lata – elektryfikacja do Zgorzelca
Maciej Gładyga, wicedyrektor Departamentu Transportu Kolejowego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, zadeklarował, że do 2017 roku powinien zostać zelektryfikowany odcinek Węgliniec-Zgorzelec. Deklaracja taka padła podczas posiedzenia Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego, na którym omawiano kwestię rozwoju transportu kolejowego w regionie.

Zgodnie ze słowami Macieja Gładygi, obecnie przygotowywana jest dokumentacja dla elektryfikacji odcinka Węgliniec-Zgorzelec. Sama inwestycja ma być natomiast współfinansowana ze środków Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF), czyli specjalnego programu pomocowego UE, utworzonego wraz z początkiem perspektywy 2014-20, mającego na celu wspieranie inwestycji o charakterze ponadkrajowym.

Gładyga poinformował również, że do końca przyszłego roku powinna zostać zrealizowana budowa nowego mostu (wraz z elektryfikacją) przez Nysę Łużycką, Bielawa Dolna-Horka, na trasie dedykowanej dla ruchu towarowego. Dodał również, że trwają rozmowy ze stroną niemiecką odnośnie elektryfikacji odcinka Zgorzelec-Goerlitz, jak również elektryfikacji tras po stronie niemieckiej.

Jak poinformował przedstawiciel MIR, obie strony deklarują konieczność zelektryfikowania granicznego odcinka w Zgorzelcu, jednak istnieje różnica zdań pomiędzy sposobem wykonania tej inwestycji. Problem jest w tym, że w Polsce pociągi korzystają z prądu stałego, a w Niemczech z prądu przemiennego. Strona polska chciałaby, żeby punkt styku miał miejsce na stacji w Goerlitz, Niemcy woleliby styk na terenie Zgorzelca.

– My chcemy dojechać na polskim prądzie do Goerlitz. Niemcy mają wątpliwości co do skuteczności tego systemu i kosztów utrzymania, są to zupełnie inne technologie. Dojazd do Zgorzelca na prądzie niemieckim jest jednak mało szczęśliwym rozwiązaniem, z racji tego, że porównując infrastrukturę rozbudowanej stacji w Goerlitz i infrastrukturę po polskiej stronie, w Zgorzelcu znacznie trudniej będzie zorganizować styk. Poza tym nasi przewoźnicy regionalni nie dysponują taborem dwusystemowym. Koleje Dolnośląskie i Przewozy Regionalne powinny jeździć taborem jednosystemowym do Goerlitz – uważa Maciej Gładyga.

Jeszcze w tym roku strona polska ma przedstawić stronie niemieckiej techniczne uzasadnienie utworzenia punktu stykowego na terenie stacji w Goerlitz. Z kolei Niemcy także jeszcze w tym roku mają przedstawić Polsce wstępne harmonogramy elektryfikacji linii kolejowych prowadzących od granicy w głąb kraju – z Goetlitz w kierunku Drezna oraz z Horki w kierunku Cottbus i Berlina.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KD: Chcemy wjeżdżać do Goerlitz polskim taborem

Prawo i polityka

KD: Chcemy wjeżdżać do Goerlitz polskim taborem

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 sierpnia 2015

Przełomu w sprawie RE do Drezna nie ma

Pasażer

Przełomu w sprawie RE do Drezna nie ma

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 15 września 2015

GĂśrlitz - Zgorzelec: Miasta będą połączone linią tramwajową?

Zintegrowany transport

Komunikacja zastępcza na odcinku Zgorzelec Miasto - Görlitz

Pasażer

KD: Jutro rozmowy z DB o wjeździe do Goerlitz

Prawo i polityka

KD: Jutro rozmowy z DB o wjeździe do Goerlitz

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 03 marca 2015

KD: Pociągi do Goerlitz najwcześniej w grudniu

Pasażer

KD: Pociągi do Goerlitz najwcześniej w grudniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 15 lipca 2015

Zobacz również:

KD: Chcemy wjeżdżać do Goerlitz polskim taborem

Prawo i polityka

KD: Chcemy wjeżdżać do Goerlitz polskim taborem

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 sierpnia 2015

Przełomu w sprawie RE do Drezna nie ma

Pasażer

Przełomu w sprawie RE do Drezna nie ma

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 15 września 2015

GĂśrlitz - Zgorzelec: Miasta będą połączone linią tramwajową?

Zintegrowany transport

Komunikacja zastępcza na odcinku Zgorzelec Miasto - Görlitz

Pasażer

KD: Jutro rozmowy z DB o wjeździe do Goerlitz

Prawo i polityka

KD: Jutro rozmowy z DB o wjeździe do Goerlitz

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 03 marca 2015

KD: Pociągi do Goerlitz najwcześniej w grudniu

Pasażer

KD: Pociągi do Goerlitz najwcześniej w grudniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 15 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5