NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

KD: Pociągi do Goerlitz najwcześniej w grudniu

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 15.07.2015 261

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-15 13:18:00 Autor: Kflik
---.60.129.178
Poprosimy też Wrocław - Forst.

albo choć Legnica - Forst skomunikowane w Legnicy z pociągiem z Wrocławia.

ideałem byłoby Wrocław - Cottbus albo RE Wrocław - Berlin
2015-07-15 13:39:58 Autor: RRR
---.leon.com.pl
@Kflik - chociaż popieram twoje pomysły i fakt, że w czasach kiedy należymy do EU połączenia kolejowe między naszym krajem a innymi powinne być lepsze to jednak zastanawiam się czy pociąg Wrocław-Berlin to nie powinna być już relacja do finansowania przez ministerstwo. W przypadku Gorlitz to problemem jest brak trakcji i brak taboru który nadawałby się do obsługi tej linii z Wrocławia. To już logiczniej byłoby aby przedłużyć niektóre pociągi z Drezna do Węglińca. Natomiast nie ma żadnych fizycznych przeszkód do uruchomienia porządnej oferty na trasie Katowice-Bohumin tym bardziej że od grudnia linia będzie po remoncie. Tam nie trzeba zmieniać trakcji/napięcia. Prawie bezkosztowo można to zrobić bo to zaledwie 3 km od granicy.
2015-07-15 13:51:58 Autor: miś uszatek
---.poz1.cyber-cafe.pl
To i tak nic, o wiele łatwiej przejechać ggranice kraju niż granice województw
2015-07-15 13:55:09 Autor: anty infokulej
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-15 13:56:14 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
Tak, dlatego KD wjeżdża bez problemu do Zielonej Góry a od lat do Żar. Za chwilę zaś do Rawicza i Leszna. Nie warto oceniać wszystkich marszałków jednakowo.
2015-07-15 14:13:58 Autor: warszawski Pirat
---.centertel.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-15 14:32:44 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
Z tego co rozumiem polscy kolejarze liczą że będą sie stosować wybiórczo do semaforów, a Niemcy będą przymykać oko na łamanie ich przepisów? Brawo typowa polska prowizorka
2015-07-15 14:37:33 Autor: warszawska Victoria
---.centertel.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-15 14:42:42 Autor: wrocławianin_90
---.mick.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-15 15:03:37 Autor: zbychu
---.um.torun.pl
Ile się idzie z buta z dworca Gorlitz do Zgorzelca lub Zgorzelca Miasto? Godzina wystarczy?
2015-07-15 15:32:27 Autor: seba82
---.59.255.86
Włodarze Dolnego Śląska powinni rozważyć nieco inną siatkę połączeń. To, że pociągi dojadą do Goerlitz to dobrze. Jednak skupił bym się na ich miejscu na miejscowościach Szklarska Poręba, Karpacz, Kudowa Zdrój, czy Stronie Śląskie. Są to miejscowości uzdrowiskowe do których zaglądają turyści z Czech, Niemiec i innych europejskich krajów. Połączenia np Drezo - Szklarska Poręba Górna, Berlin - Jelenia Góra, Praga - Kudowa Zdrój itd. Takie rozwiązania przyciągnęły by więcej turystów rozwijając regiony turystyczne oraz znacznie wpłynęły by na rentowność takich połączeń.
2015-07-15 15:44:26 Autor: Kflik
---.60.129.178
@RRR

Pociąg Wrocław - Berlin - jak najbardziej może być finansowany przez ministerstwo.
Przy czym niezaleznie kto by go finansował powinien funkcjonować jako RE a nie jako EC.
Czy przy obecnej dezintegracji taryfowej powinien być uruchamiany w Polsce przez KD lub PR, na pewno nie przez PKP IC.

Póki nie ma pociągu do Berlina można choć połączyć relacje tak by powstał pociąg Legnica - Forst....
2015-07-15 15:47:33 Autor: Kflik
---.60.129.178
@seba82

Drezno/Berlin - Jelenia Góra jak najbardziej.
Tylko tu w sumie strona Niemiecka powinna wyjść z inicjatywą, nie wiem jak się uzgadnia takie połączenia, ale gdyby to jakiś niemiecki SZT obsługiwał to dobrze by dla Polski było nie płacić za to, że to on obsługuje to połączenie zbyt słono ;)
2015-07-15 16:22:20 Autor: adamaaa
---.179.210.202
Bo są nie na temat?
2015-07-15 18:51:31 Autor: woj-tek
---.9.141.134
Chciałbym przypomnieć p. Justynie Stachniewicz, że to UMWD (rękami PO) zlikwidował bezpośrednie pociągi do Drezna. Jakoś na granicy DE/CZ takich problemów nie mają i uruchamiają spore ilości bezpośrednich pociągów. Problem ma tylko PL (a właściwie PO) - brak funduszy na kolej (a na ośmiornice to są). W dodatku 6 września władze Wrocławia zapytają mieszkańców o budowę metra!

A pociągi relacji Legnica - Forst - Legnica już były w rozkładzie 2010/2011 i komuś baaardzo przeszkadzały (ministerstwu?). Przecież jesteśmy zieloną wyspą i rozwijamy się do samego dna!
2015-07-15 19:41:05 Autor: kolejlej
---.jeleniagora.vectranet.pl
Przestańcie wypisywać sponsorowane teksty o KD. Nikt ich nie wpuści do Niemiec. Działaniem jakim wykazał się Marszałek nie dotując tych połączeń Przewozom Regionalnych Niemcy długo zapamiętają. Przypominam, że domagają się odszkodowania za zerwana umowę, a suma jest ogromna. Jednocześnie informuję, że KD jest na skraju bankructwa. Dotowana spółka Marszałka z pieniędzy UE, które miały być wydane na zupełnie inny cel. Zobaczymy jak będzie się Marszałek śmiał, kiedy UE na poważnie zażąda zwrotu tych pieniędzy wydanych nie zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem!
2015-07-15 19:56:13 Autor: mayek
---.10.98.132
--> zbychu

Zalezy jak bedziesz szedl xD Do Zgorzelca Miasto ok 1,20h, a na Zgorzelec Ujazd ok 50min
2015-07-15 21:08:05 Autor: VT614
---.dynamic.kabel-deutschland.de
Ja tam z Brautwiesenplatz w Görlitz na Zgorzelec Miasto potrzebuje ze 40min ale man szybki chód. Autobusem P z Görlitz do 17:00 też można pojechać, ale kierowca to oszołom jakiś...
2015-07-15 21:51:12 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ zbychu

Jak masz zdrowe nogi i ze 2 godziny czasu polecam spacer przez centrum Goerlitz - naprawdę warto, jest na czym oko zawiesić.

@ woj-tek

Metro we Wrocławiu to ściema, ot tak żeby zrobić trochę szumu w okół kompromitujących się na każdym kroku władz.
Miasto nie ma kasy na rozbudowę i większą wymianę taboru klasycznego tramwaju, nie mówiąc już o metrze.
2015-07-16 01:17:38 Autor: adrians
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pociągi Wrocław - Gorlitz, Wrocław - Berlin czy Wrocław - Cottbus nie mają żadnego sensu. Przypomnijmy jak wyglądała sytuacja w RE Wrocław - Drezno. Tłok na odcinku do Zgorzelca w małym szynobusie, że czasem nawet szpilki nie dało się wbić i garstka osób przez granicę. i ogromne koszta jakie ten pociąg generował dla organizatora przewozów (Niemcom trzeba było słono płacić w Euro).

Optymalne rozwiązanie to: SA Jelenia Góra - Lubań - Zgorzelec - Węgliniec z wjazdem do Goerlitz, skomunikowany w Węglińcu z Impulsem z Wrocławia, w Jeleniej z pociągami z Wałbrzycha i w Goerlitz z pociągami do Drezna, Cottbus itd. W ten sposób dogodne połaczenie z Niemcami zyskują mieszkańcy wszystkich dużych dolnosląskich miast (Wrocławia, Wałbrzycha, Jeleniej Góry i Legnicy). Na linii Jelenia góra - Zgorzelec nie ma dużych potoków pasazerskich i już obecnie jeżdzą tam szynobusy, zupełnie przeciwnie jest na Węgliniec - Wrocław. Fajnie byłoby, gdyby udało się wykorzystać do tego nowe linki, zamiast bez sensu puszczać je na Trzebnicę czy do Dzerżoniowa.

Do tego można by dogadać się z lubuskim i pociągi Jelenia góra - Zielona góra wpuścić do Goerlitz. O ile lubuskiemu by zależało na takim połączeniu, a myślę że tak.
2015-07-16 05:23:42 Autor: zebus
---.211.126.7
"– Działania, które mają umożliwić wjazd pociągów Kolei Dolnośląskich do stacji Goerlitz, trwają już od lat – mówi dziś Justyna Stachniewicz."

W takim razie dlaczego pociągi z Jeleniej Góry do Zgorzelca przez lata nie dały radę wjechać do Goerlitz, a na wszelkie pytania na ten temat pracownicy KD zawsze odpowiadali że KD nie są tym zainteresowane, a ledwie zlikwidowano Regioekspresy z Wrocławia do Drezna, szynobusy KD nagle mają już wkrótce wjeżdżać do Goerlitz i co chwile też słychać o jakimś spotkaniu w tej sprawie?

Pani Stachniewicz jak i całe te śmieszne KD są dobrzy tylko w jednym - wciskaniu łgarstw pasażerom w żywe oczy. Tak samo jak wcześniej zabrali szynobus z linii lwóweckiej, a oficjalnie twierdzili, że się zepsuł (przez 6 miesięcy???), odwoływali pociągi z linii do Szklarskiej pod pretekstem spadających drzew na pociągi (dziwnym trafem na pociągi PR i IC drzewa nie spadały i pociągi tych spółek jeździły normalnie) czy zabierali Impulsy z linii jeleniogórskiej do wzmacniania składów na zgorzeleckiej, za które podstawiali stare kible, a pasażerom zachwalano te roszady w ten sposób, że dostają "pojemniejsze jednostki".

Wstyd KD tak robić w balona pasażerów!
2015-07-16 08:35:49 Autor: Kflik
---.60.129.178
@adrians

Dlatego takie pociągi należy nadal liczyć jako wykorzystywane głównie na odcinku krajowym. Jako IC/EC nie mają sensu.
Należy tylko tak dopiąć umowe by nie płacić Niemcom wielkich kwot za wynajem taboru. Być może więcej polskiego powinno do nich wjeżdżać, tak by zbilansować ewentualny tabor z Niemiec i przepływu kasy nie było w żadną stronę.

Legnica - Forst powinno być do uruchomienia od zaraz.
Względy finansowo-dotacyjne nie mogą psuć rozkładu, ewentualnie decydentów zamknąć w jakiejś sali i nie wypuszczać dopóki nie wypracują jakiegoś rozwiązanie, tak jak się robi konklawe ;)
2015-07-16 09:23:19 Autor: pasażer
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Proszę żeby PRZEWOZY REGIONALNE OLAŁY MARSZAŁKA I WRÓCIŁY NA SZLAK DO GÖRLITZ, a pan marszałek niech odpuści PR i wyluzuje bo kto jak nie oni tam mogą jeździć
2015-07-16 10:05:23 Autor: zbychu
---.um.torun.pl
Dzięki za odpowiedzi. Wg planu będę mieć 1h 40 min, więc przynajmniej wiem, że nie muszę się spieszyć. Niestety będzie to już po godzinach kursowania autobusu P. Jak rozumiem nic innego w czym działałby bilet Euro-Nysa nie ma?
2015-07-16 10:37:51 Autor: krzysiek
---.101.12.121
Mam do komentujących wielką wielką i jeszcze raz wielką prośbę.

Nie tylko na tym portalu, ale i w innych pod artykułami dotyczącymi pociągów ze Zgorzelca do Goerlitz ciągle niektórzy komentujący wypisują, aby pociągi te skierować nie do Wrocławia tylko na Jelenią Górę i dalej w Sudety. Pomysł dobry, ale możecie już dać sobie z tym spokój, bo zbiera mnie na wymioty jak ciągle pod artykułami o tej tematyce wypisujecie i wypisujecie cały czas to samo. To już nudne i mdli mnie jak znowu czytam w komentarzach o tym samym. Żeby taki pomysł wszedł w życie, to trzeba pisać pisać i jeszcze raz pisać najlepiej masowo do Urzędu Marszałkowskiego, a nie ciągle wypisywać komentarze na forum, bo od tego pociągi nie zostaną przekierowane na Jelenią Górę i dalej na Szklarską czy do Kłodzka!!!!!
2015-07-16 13:44:22 Autor: Iro
---.internetdsl.tpnet.pl
Od grudnia nowe "Linki" pojadą bezpośrednio z Wrocławia do Drezna.
2015-07-16 14:26:09 Autor: jupiter
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Kflik:
"@adrians

Dlatego takie pociągi należy nadal liczyć jako wykorzystywane głównie na odcinku krajowym. Jako IC/EC nie mają sensu.
Należy tylko tak dopiąć umowe by nie płacić Niemcom wielkich kwot za wynajem taboru. Być może więcej polskiego powinno do nich wjeżdżać, tak by zbilansować ewentualny tabor z Niemiec i przepływu kasy nie było w żadną stronę.

Legnica - Forst powinno być do uruchomienia od zaraz.
Względy finansowo-dotacyjne nie mogą psuć rozkładu, ewentualnie decydentów zamknąć w jakiejś sali i nie wypuszczać dopóki nie wypracują jakiegoś rozwiązanie, tak jak się robi konklawe ;)"
@ Kflik:

Na odcinku krajowym ruch mogą obsłużyć Koleje Dolnosląskie, bez ogromnych opłat płaconych Niemcom za wynajęcie taboru. Z dużo lepszym skutkiem, bo Impulsy są dużo pojemniejsze niż desira. Natomiast od jednej przesiadki nikomu korona z głowy nie spadnie. Na całym świecie tak funkcjonuje kolej regionalna i jakoś ludzie jeżdżą. A u nas Polak musi mieć bezpośredni pociąg a i tak nim nie jeździ (liczbę pasażerów przekraczających granicę w dawnych RE można policzyć na palcach jednej ręki). Powiedzmy sobie szczerze: płaciliśmy niemcom ogromne pieniądze po to, żeby obsłużyć ruch krajowy do Zgorzelca, a napis "Drezno" na wyświetlaczu był jedynie "dla prestiżu" (co przyznawała sama pani Stachniewicz w wywiadach). Za te pieniądze można by uruchomić dwa razy więcej pociągów na Impulsach.

Zgadzam się z poprzednikami, że te pociągi powinny jeździć z Jeleniej Góry, skąd chyba jest nawet większy ruch do Niemiec niż z Wrocławia i już jest bardzo dobra taryfa (bilet Euro-Nysa na całą trasę).
2015-07-16 14:40:45 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
jupiter, a kim jest ta pani Stachniewicz z KD, że ma kwalifikacje oceniać frekwencję w pociągach PR? To tak jakby rzecznik PR zabierał głos w sprawie pociągów KD. Dostrzegasz absurdalność tej sytuacji?
2015-07-16 15:33:19 Autor: Noemka
---.226.213.28
Jakoś bardziej wierzę pani Stachniewicz niż jakimś anonimowym trollom potrafiącym tylko ujadać na forach i robiących rynsztok z "Rynku Kolejowego" bo im zlikwidowano bezpośrednie pociągi do Goerlitz.
2015-07-16 15:45:32 Autor: damian legnica
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
na bezpośrednie Linki z Wrocławia do Drezna ani nawet do Goerlitz nie ma już żadnych szans. Raz, że nowe pojazdy zostaną przypisane do linii trzebnickiej i świdnickiej. Dwa - bezpośrednie SA do Zgorzelca były już przerabiane i nikt nie był zadowolony. Wieczny ścisk, niski komfort podróżowania a także brak szynobusów na linie spalinowe. UMWD nie popełni już tego błędu. Jelenia Góra - Goerlitz - Węgliniec ze skomunikowaniem w Węglińcu z Impulsami - lepszego wyjścia nie ma. Niemcy wydadzą zgodę to wystarczą tylko drobne kilkuminutowe korekty rozkładu i już można jeździć.
2015-07-16 15:49:42 Autor: Beatryczka
---.139.20.68
[Admin: zmoderowano]
2015-07-16 15:58:02 Autor: Victorka
---.139.19.15
[Admin: zmoderowano]
2015-07-16 16:03:30 Autor: bartek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-16 20:54:19 Autor: Lausitzer
---.185.147.55
A mnie mdli jak czytam ciągle ujadanie jakiejś garstki oszołomów, która za wszelką cenę próbuje zmusić władze KD i Urzędu Marszałkowskiego do reaktywacji pociągów, którymi według oficjalnych danych jeździło maksymalnie kilkanaście osób. Kto ma w tym interes? Jak to jest, że tak mała grupa robi tak duży szum? To wąskie grono osób potrafi nawet szantażować prezesa Rachwalskiego, żeby im uruchamiał pociągi takie jakie im pasują. Próbują sprawiać wrażenie, że walczą o publiczny interes, a tak naprawdę uprawiają tylko prywatę. Interes społeczny na tym tylko cierpi, bo n.p. zamiast kilku drogich niemieckich pociągów wożących ludzi tylko na krajowym odcinku jednej linii można uruchomić za te same pieniądze kilkanaście obsługiwanych przez tańszego krajowego przewoźnika. Ale nie, oni muszą mieć bezpośredni pociąg do Goerlitz. Bo komuś korona z głowy spadnie jak musi się raz przesiądzie w Węglińcu na skomunikowany szynobus. Wbijcie sobie wreszcie do tych zapienionych głów, że linia zgorzelecka nie jest najważniejsza w Polsce, oprócz niej są ludzie na Dolnym Śląsku którzy mieszkają przy wielu innych liniach i oni też potrzebują pociągów!
2015-07-16 21:12:51 Autor: pasażer
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Proszę żeby PRZEWOZY REGIONALNE [Admin: zmoderowano] I WRÓCIŁY NA SZLAK DO GÖRLITZ, a pan marszałek niech odpuści PR i wyluzuje bo kto jak nie oni tam mogą jeździć
2015-07-16 22:35:54 Autor: prawdziwy pasażer
---.free.aero2.net.pl
A JA Z KOLEI PROSZĘ PANA MARSZAŁKA O NIEPODDAWANIE SIĘ TERROROWI TROLLI INTERNETOWYCH I SPAMERÓW I PUSZCZENIE POCIĄGÓW DO GOERLITZ NA TEJ TRASIE, NA KTÓREJ JEST NA NIE ZAPOTRZEBOWANIE, A NIE "DLA PRESTIŻU".
2015-07-16 22:44:26 Autor: Pks_rulez
---.dynamic.chello.pl
Niech PLK coś zrobi z linią D29-143! Tożto zakrawa na kpinę, żeby z Namysłowa do Oleśnicy pociągi wlokły się ok. 30km/h!!! Dalszy odcinek wcale nie lepiej utrzymany. Linia sypie się na potęgę i nawet to łatanie torowiska na Psiaku nic nie dało.
2015-07-17 00:22:43 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
,,Nie ustają próby wznowienia kursów pociągów regionalnych na dawnym przejściu granicznym Zgorzelec – Goerlitz po lutowej likwidacji kursujących tamtędy pociągów RegioEkspres z Wrocławia do Drezna. ,,

Dlaczego po likwidacji pociagów Wrocław - Drezno, od 01.03.2015, podobno tylko z powodu zbyt dużyc kosztów wynajmu nieieckiego taboru, nie wprowadzono połaczeń z przeasiadką w Zgorzelcu na polski skład, ewentualnie nie wprowadzono skomunikowanych autobusów Zgorzelec - Görlitz? Tzn. autobusów skomunikowanych z niemieckim pociagiem Drezno - Görlitz i polskimi pociagami Zgorzelec - Wrocław (lub Lubań - Zgorzelec - Wrocław)??
2015-07-17 00:30:21 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na jakich zasadzach wjeżdżają niemieckie pociągi do stacji: Świnoujście Centrum, Szczecin Główny, Kostrzyn nad Odra, Krzewina Zgorzelecka?

Na jakich zasadach tranzytowe pociągi niemiecko-czeskie przejeżdżają przez Porajów? Czy są to pociagi z dopuszczeniem do jazdy po całej sieci kolejowej w Polsce? Na pewno nie.

Jak czeskie pociągi wjeżdżają do Głuchołaz? czy tam tez jest jakiś polski semafor niedostępny dla czeskich pociągów?

Na jakich zasadzch wjezdżały do Görlitz, w latach, o ile sie nie mylę, 2004 - 2009, polski lokomotywy spalinowe ze składem wagonym w pociągach Wrocław - Görlitz na stację w Görlitz?

Podobnie, w latach coś około 2000 do 2010 polskie pociągi wjeżdżały do ukraińskiego Chyrowa. Nie chcę jakos i się wierzyć, że polskie pociągi w Chyrowie były w pełni kompatybilne z ukraińska siecią kolejową, nie chce mi tez się wierzyć, że pociągi te stanowiły zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego, po ukraińskiej stronie?
2015-07-17 00:35:25 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
,,Odbyło się kilka roboczych spotkań KD z DB NETZ i PKP PLK S.A. Ustalono pewien kompromis, ale wymaga on jeszcze zatwierdzenia w postaci zmiany MPG (Miejscowego Porozumienia Granicznego) – wskazuje przedstawicielka przewoźnika.,,

Tenże MPG powinien moim zdaniem określać zasady ruchu kolejowego na odcinkach:

Zgorzelec - Görlitz
Görlitz - Krzewina Zgorzelecka - Zittau
Zittau - Porajów - Hrádek nad Nisou

z zaznaczeniem, że na tych odcinkach dopuszcza się odstępstwa od zasad, jakie panują na niemieckiej czy też na polskiej sieci linii kolejowych.
2015-07-17 04:21:53 Autor: ~tomek~
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post -Kamil-:
",,Nie ustają próby wznowienia kursów pociągów regionalnych na dawnym przejściu granicznym Zgorzelec – Goerlitz po lutowej likwidacji kursujących tamtędy pociągów RegioEkspres z Wrocławia do Drezna. ,,

Dlaczego po likwidacji pociagów Wrocław - Drezno, od 01.03.2015, podobno tylko z powodu zbyt dużyc kosztów wynajmu nieieckiego taboru, nie wprowadzono połaczeń z przeasiadką w Zgorzelcu na polski skład, ewentualnie nie wprowadzono skomunikowanych autobusów Zgorzelec - Görlitz? Tzn. autobusów skomunikowanych z niemieckim pociagiem Drezno - Görlitz i polskimi pociagami Zgorzelec - Wrocław (lub Lubań - Zgorzelec - Wrocław)??"
To proste. Po prostu frekwencja w pociągach RE Wrocław - Drezno przez granicę była tak znikoma, że każde uruchamianie komunikacji zastępczej na odcinku Zgorzelec - Görlitz albo przedłużenie niemieckich szynobusów byłyby wywalaniem pieniędzy w błoto:

"Na odcinku granicznym niewielka frekwencja, ale za to dobry wizerunek

– Koleje Dolnośląskie starają się nie pozostawiać pasażerów samych sobie, chociaż
zlikwidowane połączenie było realizowane przez innego przewoźnika. Aczkolwiek liczba
podróżnych przekraczających granicę w zlikwidowanych pociągach była stosunkowo mała (ok. 5-15
osób), to podkreślić należy, że wizerunkowo i dla regionu były one ważne – ocenia Justyna
Stachniewicz."

http://www.rynek-kolejowy.pl/56054/kd_jutro_rozmowy_z_db_o_wjezdzie_do_goerlitz.html

Co niby te autobusy miałyby wozić: niemieckie powietrze do Polski? A może polskich studentów ze Zgorzelca, których rodzice zawozili do Görlitz, żeby mogli zająć sobie lepsze miejsce w pociągach do Wrocławia (teraz zajęliby sobie wygodne miejsce w KKA)?

A każdy, kto będzie chciał pojechać ze Zgorzelca do Görlitz, bez trudu znajdzie rozkład jazdy autobusów, które jeżdżą pomiędzy tymi miastami co pół godziny.
2015-07-17 04:29:57 Autor: ~tomek~
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
-Kamil-napisał:

"Na jakich zasadzach wjeżdżają niemieckie pociągi do stacji: Świnoujście Centrum, Szczecin
Główny, Kostrzyn nad Odra, Krzewina Zgorzelecka?"

A na jakich zasadach niemieckie Desira jeździły do Wrocławia? Niemieckie pociągi mają dopuszczenie na polskie tory, polskie na niemieckie - nie. Było to już wielokrotnie wałkowane, trzeba sobie poczytać, zamiast ciągle truć d..ę.

"Na jakich zasadach tranzytowe pociągi niemiecko-czeskie przejeżdżają przez Porajów? Czy są to
pociagi z dopuszczeniem do jazdy po całej sieci kolejowej w Polsce? Na pewno nie."

Na pewno jest to krótki odcinek tranzytowy, gdzie obowiązują inne zasady. Polskie pociągi jeżdżąc wcześniej do Bogatyni, a teraz do Turoszowa, też przejeżdżają tranzytem kawałek po niemieckiej stronie Nysy.

"Jak czeskie pociągi wjeżdżają do Głuchołaz? czy tam tez jest jakiś polski semafor niedostępny dla czeskich pociągów?"

Przecież polskie do Czech też mogą wjeżdżać - bez żadnych pozwoleń do stacji granicznej, a szynobusy KD nawet dalej (np. do Trutnova). Mieszasz ze sobą różne rzeczy.

"Na jakich zasadzch wjezdżały do Görlitz, w latach, o ile sie nie mylę, 2004 - 2009, polski
lokomotywy spalinowe ze składem wagonym w pociągach Wrocław - Görlitz na stację w Görlitz?"

Na innych zasadach i przepisach niż te, które obowiązują teraz. Od tamtego czasu jakby nie patrzeć, technika kolejowa w Niemczech i także przepisy dotyczące bezpieczeństwa poszły daleko do przodu.

"Podobnie, w latach coś około 2000 do 2010 polskie pociągi wjeżdżały do ukraińskiego Chyrowa.
Nie chcę jakos i się wierzyć, że polskie pociągi w Chyrowie były w pełni kompatybilne z
ukraińska siecią kolejową, nie chce mi tez się wierzyć, że pociągi te stanowiły zagrożenie
dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego, po ukraińskiej stronie?"

A mi nie chce się wierzyć, że nie widzisz różnicy pomiędzy ukraińskim Chyrowem a niemieckim Görlitz. W każdym kraju obowiązują inne przepisy - tak trudno to zrozumieć?
2015-07-17 04:36:01 Autor: ~tomek~
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post -Kamil-:
",,Odbyło się kilka roboczych spotkań KD z DB NETZ i PKP PLK S.A. Ustalono pewien kompromis, ale wymaga on jeszcze zatwierdzenia w postaci zmiany MPG (Miejscowego Porozumienia Granicznego) – wskazuje przedstawicielka przewoźnika.,,

Tenże MPG powinien moim zdaniem określać zasady ruchu kolejowego na odcinkach:

Zgorzelec - Görlitz
Görlitz - Krzewina Zgorzelecka - Zittau
Zittau - Porajów - Hrádek nad Nisou

z zaznaczeniem, że na tych odcinkach dopuszcza się odstępstwa od zasad, jakie panują na niemieckiej czy też na polskiej sieci linii kolejowych."
Przecież to jest kompletna bzdura, co napisałeś. Dwa ostatnie odcinki to są odcinki tranzytowe, a ostatni taki, po którym jeżdżą wyłącznie Niemcy. Więc powinien odpowiadać przede wszystkim niemieckim i czeskim przepisom, a nie polskim, ze względu na tabor, po którym poruszają się pociągi jadące z głębi Niemiec do Czech. Odcinek Görlitz - Zittau użytkują wspólnie Polacy i Niemcy i podlega on specyficznym zasadom, które są wypracowane wspólnie przez Polaków i Niemców. Natomiast stacja Görlitz jest stacją niemiecką i obsługiwaną przede wszystkim przez Niemców. Są tam więc wprowadzone zasady bezpieczeństwa obowiązujące w całych Niemczech i Polacy muszą się do nich dostosować.

Proste.
2015-07-17 08:58:52 Autor: krzysiek
---.101.12.121
[Admin: zmoderowano]
2015-07-17 09:50:23 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Co niby te autobusy miałyby wozić: niemieckie powietrze do Polski? A może polskich studentów ze Zgorzelca, których rodzice zawozili do Görlitz, żeby mogli zająć sobie lepsze miejsce w pociągach do Wrocławia (teraz zajęliby sobie wygodne miejsce w KKA)?"
[Admin: zmoderowano]
2015-07-17 12:27:05 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
@ tomek

Czy te standardy bezpieczeństwa obowiązują też pociągi towarowe? Bo suczki dojeżdżają przecież z bruttami do Forst i Guben na podmiankę lokomotywy na niemiecką, do niedawna wjeżdżały także do Horki.
2015-07-17 14:16:52 Autor: pablo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ krzysiek:

Tak samo Niemcy mogliby uruchomić pociągi do Wrocławia na swój koszt. Skoro ich nie uruchamiają, to widać nie są im potrzebne.

Sorry, ale to twoje komentarze są tutaj najbardziej głupie. Przecież Polacy też korzystaliby z tych pociągów. Mnóstwo Jeleniogórzan jeździ do Niemiec, na pewno też skorzystaliby z wycieczki do Goerlitz albo Drezna turyści licznie wypoczywający w Kotlinie Jeleniogórskiej. Widać to choćby po bardzo wysokiej frekwencji w pociągach do Harrahowa albo Trutnowa. Na przykład w pociągach do Harrahowa granicę przekracza dziennie około 1000 osób, podczas gdy w RE do Drezna było to nie więcej niż 100 osób dziennie. widzisz ponad 10-krotną różnicę?

Więc nie wypisuj głupot jak nie wiesz, bo nic rzeczowego nie piszesz a tylko ujadasz na innych użytkowników z którymi się nie zgadzasz.
2015-07-17 14:18:56 Autor: pablo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ wasiu:

Nikt nie wpuści suczki do Goerlitz bo Niemcy nie chcą tam naszych wagonów ani loków. Zresztą UMWD na pewno nie zdecyduje się na składy wagonowe do Niemiec ze względu na dużo wyższe koszty.
2015-07-17 14:46:09 Autor: krzysiek
---.101.12.121
[Admin: zmoderowano]

Dopóki organizator przewozów nie uruchomi takiego połączenia wszystkie komentarze w tej sprawie można wyrzucić do kosza.
2015-07-17 15:01:41 Autor: Beatryczka
---.226.178.23
@ gość:

Co ty masz ciągle do pani Stachniewicz? Akurat z pewnością jest ona lepszym źródłem informacji niż jakiś anonimowy troll, który nawet nie ma odwagi podpisać się jednym nickiem. I zapomnij o konkurencji między PR i KD. Obie firmy są finansowane przez Urząd Marszałkowski i mają za zadanie uzupełniać się, a nie konkurować ze sobą.

[Admin: zmoderowano]
2015-07-17 15:07:02 Autor: jaco
---.free.aero2.net.pl
@krzysiek

[Admin: zmoderowano]
Forum jest od tego, że każdy ma prawo wyrazić swoją opinię. Tu nie ma wielkiej filozofii. Jak tego nie rozumiesz albo nie masz nic do powiedzenia na temat - to siedź cicho zamiast robić śmietnik w dyskusji.
2015-07-17 16:32:25 Autor: leszеk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-17 18:39:38 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ pablo

Zdaje sobie sprawę, że obecnie puszczanie pociągu pt. Kowalski czy Schmidt, które jeździły kilka lat temu w zestawieniu SU46 + wagony nie ma większego sensu użyłem tu jednak casusu Forst czy Guben, żeby pokazać niekonsekwencję (celową?) Niemców w podejściu do kwestii bezpieczeństwa. Jak to jest, że do znacznie starszej SU46 strona niemiecka nie ma zastrzeżeń, podczas gdy w przypadku nowoczesnych szynobusów jest kręcenie nosem. Według mnie to po prostu zwykłe czepialstwo. Podobnie jest z zakazem wjazdu Rumunów - przepisy przepisami, ale były sytuację (wyjątkowe) gdzie brutta z Rumunem wjeżdżały do Niemiec (informacja od kolejarza z Żagania).
2015-07-17 18:46:05 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Moim skromnym zdaniem, strona niemiecka działając w ten sposób chce po prostu pokazać w sposób dyplomatyczny stronie polskiej, że pociągi łączące Drezno z Wrocławiem są im potrzebne jak dziura w moście. Gdyby była to gardłowa sprawa, pewnie doszło by do ustanowienia jakiego "odstępstwa" od normy i warunkowego dopuszczenia taboru na tych kilkuset metrach niemieckiego toru. Tak jak wpuszczane są SU46 z bruttami. Być może się mylę ale tak wygląda z mojego punktu widzenia. Obojętnie, czy ten pociąg jest faktycznie potrzebny, czy nie.
2015-07-17 19:20:00 Autor: zbyszko
---.185.158.123
W odpowiedzi na post wasiu:
"@ pablo

Zdaje sobie sprawę, że obecnie puszczanie pociągu pt. Kowalski czy Schmidt, które jeździły kilka lat temu w zestawieniu SU46 + wagony nie ma większego sensu użyłem tu jednak casusu Forst czy Guben, żeby pokazać niekonsekwencję (celową?) Niemców w podejściu do kwestii bezpieczeństwa. Jak to jest, że do znacznie starszej SU46 strona niemiecka nie ma zastrzeżeń, podczas gdy w przypadku nowoczesnych szynobusów jest kręcenie nosem. Według mnie to po prostu zwykłe czepialstwo. Podobnie jest z zakazem wjazdu Rumunów - przepisy przepisami, ale były sytuację (wyjątkowe) gdzie brutta z Rumunem wjeżdżały do Niemiec (informacja od kolejarza z Żagania)."
@ wasiu:

SU46 wjeżdżają do Niemiec jeszcze na starych zasadach. Podobnie np. lubuskie szynobusy tak samo wjeżdżają do Forst według starych zasad. Obecnie żeby dostać pozwolenie na wjazd do Niemiec trzeba spełnić wymogi według nowych przepisów. Gdyby KD zatroszczyły się o wjazd SA do Gorlitz wcześniej (tak jak np. samorząd województwa lubuskiego) to dzisiaj problemu by nie było. No ale dla KD problemu nie było dopóki UMWD finansował drogie Regioekspresy do Drezna. SA mogły jeździć z Jeleniej Góry do Gorlitz, ale KD miały to gdzieś. Liczy się prestiż. Teraz takie podejście się mści, bo kasa na Regioekspresy się skończyła i KD zostały z ręką w nocniku. Nie ma pociągów ani z Wrocławia, ani z nikąd.
2015-07-17 19:20:38 Autor: zbyszko
---.185.158.123
W odpowiedzi na post wasiu:
"Moim skromnym zdaniem, strona niemiecka działając w ten sposób chce po prostu pokazać w sposób dyplomatyczny stronie polskiej, że pociągi łączące Drezno z Wrocławiem są im potrzebne jak dziura w moście. Gdyby była to gardłowa sprawa, pewnie doszło by do ustanowienia jakiego "odstępstwa" od normy i warunkowego dopuszczenia taboru na tych kilkuset metrach niemieckiego toru. Tak jak wpuszczane są SU46 z bruttami. Być może się mylę ale tak wygląda z mojego punktu widzenia. Obojętnie, czy ten pociąg jest faktycznie potrzebny, czy nie."
@ wasiu:

A po co Niemcy mieliby ciągle jeździć do Wrocławia? Raz można pojechać ale ileż można jeździć do Wrocławia z Niemiec i po co? Główne kierunki na krótkie wypady turystyczne z Drezna to jest dolina Łaby w Czechach, Góry Izerskie i Karkonosze. Relacja w Karkonosze jest dla Niemców dużo bardziej atrakcyjna niż jakiś Wrocław, wystarczy poczytać np. komentarze Niemców pod tym artykułem:

http://www.mdr.de/sachsen/breslau-zug102_zc-f1f179a7_zs-9f2fcd56.html

Jakoś pociąg z Drezna do Liberca i Tanvaldu na niską frekwencję nie narzekają.

Dopóki dla UMWD będzie się liczyć prestiż zamiast rzeczywistych potoków, Niemcy będą nas omijać szerokim łukiem, a na wycieczki turystyczne i narty jeździć do Czech.
2015-07-18 00:01:41 Autor: pasażer1
---.free.aero2.net.pl
Liberec - miasto wielkością porównywalne z Jelenią Górą, 5 par bezpośrednich pociągów z Drezna, wszystkie zawsze pełne na granicy. Od tego rozkładu dołożono jeszcze jedną parę pociągów z Drezna do Liberca. A to przecież nie jedyne połączenia kolejowe Liberca z Dreznem, do tego jeszcze dochodzą połączenia kombinowane Drezno Zittau i Zittau - Liberec (z przesiadką w Zittau) w godzinnym takcie.

Wrocław - jedynie trzy pary bezpośrednich pociągów łączące z Dreznem, przez granicę średnio kilka, maksymalnie kilkanaście osób.

Może czas zrozumieć, że to nie wielkość miasta ma kluczowe znaczenie w ruchu turystycznym, ale atrakcyjne położenie, umożliwiające różnorodne formy rekreacji i turystyki. Tego zarówno Libercowi, jak i Jeleniej Górze nie można odmówić.

Obawiam się jednak, że dla prezesa Rachwalskiego i uPOlitycznionych KD na smyczy Dutkiewicza zrozumienie tych oczywistych oczywistości przekracza ich możliwości. Tak więc dalej będziemy mieli "prestiżowe", ale puste pociągi do Wrocławia i kompletną dziurę w "Europamieście" (szkoda że pod względem komunikacyjnym tylko z nazwy) na podstawowym ciągu komunikacyjnym z Drezna i Saksonii w Karkonosze, o olbrzymim potencjale.
2015-07-18 00:17:47 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
-Kamil- pisze:
"Na jakich zasadzch wjezdżały do Görlitz, w latach, o ile sie nie mylę, 2004 - 2009, polskie lokomotywy spalinowe ze składem wagonym w pociągach Wrocław - Görlitz na stację w Görlitz?"

na to ~tomek~
"Na innych zasadach i przepisach niż te, które obowiązują teraz. Od tamtego czasu jakby nie patrzeć, technika kolejowa w Niemczech i także przepisy dotyczące bezpieczeństwa poszły daleko do przodu."

Wasiu pisze:
,,Zdaje sobie sprawę, że obecnie puszczanie pociągu pt. Kowalski czy Schmidt, które jeździły kilka lat temu w zestawieniu SU46 + wagony nie ma większego sensu użyłem tu jednak casusu Forst czy Guben, żeby pokazać niekonsekwencję (celową?) Niemców w podejściu do kwestii bezpieczeństwa. Jak to jest, że do znacznie starszej SU46 strona niemiecka nie ma zastrzeżeń, podczas gdy w przypadku nowoczesnych szynobusów jest kręcenie nosem. Według mnie to po prostu zwykłe czepialstwo.,,

Tomek, co to tu dużo pisac, w taki sposób dyskutujesz, że po prostu zamiast przystąpić do rzeczowej dyskusji na temat artykułu, to ostro negujesz to, co piszą osoby z którymi sie nie zgadzasz.

Inaczej tobie postaram się to przedstawić: przeczytaj trzy powyższe cytaty i zobaczysz, że ty mnie nie rozumiesz, co chodzi w moich wpisach ale np. Wasiu juz rozumie.
2015-07-18 00:23:51 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
~tomek~ pisze raz w ten sposób: ,,Przecież polskie do Czech też mogą wjeżdżać - bez żadnych pozwoleń do stacji granicznej, a szynobusy KD nawet dalej (np. do Trutnova).,,

a w innym miejscu już pisze: ,,Natomiast stacja Görlitz jest stacją niemiecką i obsługiwaną przede wszystkim przez Niemców. Są tam więc wprowadzone zasady bezpieczeństwa obowiązujące w całych Niemczech i Polacy muszą się do nich dostosować.,,

Dlaczego do czeskiej stacji granicznej moga polskiepociągi wjeżdżać, a do niemieckiej już nie?

Dlaczego wjad do czeskiej stacji granicznej nie jest traktowany, jako wjazd na czeską sieć kolejową, a w przypadku Niemiec już jest??

Dostosować trzeba się trzeba na niemieckiej stacji granicznej, ale na czeskiej juz nie. Dlaczego??

Znak zapytania.
2015-07-18 00:26:07 Autor: eryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Tomek, co to tu dużo pisac, w taki sposób dyskutujesz, że po prostu zamiast przystąpić do
rzeczowej dyskusji na temat artykułu, to ostro negujesz to, co piszą osoby z którymi sie nie
zgadzasz.

Inaczej tobie postaram się to przedstawić: przeczytaj trzy powyższe cytaty i zobaczysz, że ty
mnie nie rozumiesz, co chodzi w moich wpisach ale np. Wasiu juz rozumie."

Przecież odpowiedział ci rzeczowo, więc po co bijesz pianę? Zamiast atakować personalnie rozmówcę odpowiedz mu argumentami (o ile potrafisz). Chyba że nie starcza ci wiedzy. A może nie rozumiesz, co czytasz?

Więc wyłożę ci jeszcze raz, jak krowie na rowie: Kiedyś były inne przepisy, na podstawie których wpuszczano nasze loki do Goerlitz, potem zmieniły się i nasze szynobusy do tej pory nie dostały dopuszczenia, bo nikt się o to nie starał. kapujesz w końcu? Wałkowane to już było wiele razy, same KD o tym pisały wielokrotnie, jakbyś miał jakieś pojęcie o temacie to byś wiedział. Po co zasmiecasz n-tą ilość razy dyskusje tymi samymi tematami?
2015-07-18 00:27:36 Autor: eryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Dlaczego do czeskiej stacji granicznej moga polskiepociągi wjeżdżać, a do niemieckiej już nie?

Dlaczego wjad do czeskiej stacji granicznej nie jest traktowany, jako wjazd na czeską sieć
kolejową, a w przypadku Niemiec już jest??

Dostosować trzeba się trzeba na niemieckiej stacji granicznej, ale na czeskiej juz nie. Dlaczego??"

Są inne przepisy w Czechach, a inne w Niemczech. Też już ci pisali. Tak ciężko to zrozumieć, czy celowo trollujesz?
2015-07-18 00:34:31 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
~tomek~ pisze: ,,To proste. Po prostu frekwencja w pociągach RE Wrocław - Drezno przez granicę była tak znikoma, że każde uruchamianie komunikacji zastępczej na odcinku Zgorzelec - Görlitz albo przedłużenie niemieckich szynobusów byłyby wywalaniem pieniędzy w błoto:,,

Tomek, prosiłbym o dane na temat tejze frekwencji. Ja pamiętam, jak niemieckie media podawały, że zamiana pociagów Schmidt i Kowalski na RE Wro-Dsd spowodoway kilkukrotny wzrost frekwencji, wśród podróżnych przekraczjacych granicę polsko - niemiecką.

Poproszę danę o frekwencji, zwłaszcza w wieczornym piątkowym pociagu z Wrocławia do Drezna oraz frekwencję w pociągach w okresie letim.

Dla porównania, ilu podróżnych przekracza granicę czesko - niemiecką w takim pojedyńczym kursie pociagu, na odcinku Varnsdorf - Seifhennersdorf?

Inacej, czytaj: dla ilu podróżnych opłaca się już uruchamiać pociagi przez granice państwa, i to, w przypadku Seifhennersdorfu, w takcie co dwie godziny.

Dodatkowo mogę się zapytać, o ile wzrosła by frekwencja w pociagach Wrocław - Drezno, kursującyach w okresie 01.03.2009 - 28.02.2015, jeśli tzw. przejściówka kosztowała nie 10 zł, ale tyle samo, ile autobus Zgorzelec - Görlitz albo tyle samo, ile bilet na autobus czy tramwaj w Görlitz, z możliwością przesiadek w ciągu 45 minut (czy ile tam przewiduje taryfa ZVON)?

Jaka byłaby frekwencja na tym odcinku, jakby były dostepne bilety Euro-Nysa z opcją rozszerzająca o odcinek linii kolejowej Bolesławiec - Wrocław Główny?

Jaka byłaby frekwencja na tym odcinku, jakby była możliwość zakupu biletów z dowolnej stacji w Polsce, gdzie zatrzymują się pociągi PR, do Krzewiny Zgorzeleckiej, bez konieczności zakupu biletów niemickich czy międynarodowych?
2015-07-18 00:42:15 Autor: eryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Tomek, prosiłbym o dane na temat tejze frekwencji."

Dane masz wyżej podane. Jakbyś czytał, to byś wiedział. Widzę, że jednak celowo trollujesz.

"Dla porównania, ilu podróżnych przekracza granicę czesko - niemiecką w takim pojedyńczym
kursie pociagu, na odcinku Varnsdorf - Seifhennersdorf?"

Skoro pociągi tam jeżdżą co godzinę, to znaczy że jednak frekwencja jest wysoka. Jechałem parę razy i zawsze pociąg był pełny.

"Jaka byłaby frekwencja na tym odcinku, jakby były dostepne bilety Euro-Nysa z opcją
rozszerzająca o odcinek linii kolejowej Bolesławiec - Wrocław Główny?"

Nie ma takiej możliwości. Jak sama nazwa wskazuje, bilet Euro-Nysa dotyczy euroregionu Nysa.

"Jaka byłaby frekwencja na tym odcinku, jakby była możliwość zakupu biletów z dowolnej stacji w
Polsce, gdzie zatrzymują się pociągi PR, do Krzewiny Zgorzeleckiej, bez konieczności zakupu
biletów niemickich czy międynarodowych?"

Na pewno wzrosłaby gigantycznie. Prawdziwe tłumy ruszyłyby z każdego zakątka Polski do tej Krzewiny Zgorzeleckiej :D
2015-07-18 00:47:22 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Eryk pisze: ,,Więc wyłożę ci jeszcze raz, jak krowie na rowie: Kiedyś były inne przepisy, na podstawie których wpuszczano nasze loki do Goerlitz, potem zmieniły się i nasze szynobusy do tej pory nie dostały dopuszczenia, bo nikt się o to nie starał. kapujesz w końcu? Wałkowane to już było wiele razy, same KD o tym pisały wielokrotnie, jakbyś miał jakieś pojęcie o temacie to byś wiedział. Po co zasmiecasz n-tą ilość razy dyskusje tymi samymi tematami?,,

Eryk, Rynek Kolejowy KOLEJNY, jeszcze razpowtarzam, KOLEJNY już raz pisze o braku pociagów między Zgorzelcem i Gorlitz od 01.03.2015 oraz o toczących się rozmowach między polska a niemiecką stroną na ten temat.

Po raz kolejny Rynek Kolejowy pisze, że strony polska i niemiecka, w wyniku tych rozmów, nie wypracowąły jeszcze sposobu, na jakich zasadach pociag mógłby most na Nysie przekraczać.

I tak, nie wiem, jaki jest twój pogląd na temat:

albo
1: pociągi między Zgorzelcem i Gorlitz są, twoim zdaniem niepotrzebne
albo
2: pociagi między Zgorzelcem i Gorlitz sa, twoim zdaniem, jednak, potrzebne.

Jeżeli 1, to zaapeluj, proszę, do Rynku Kolejowego, że twoim zdaniem nie ma co się zajmowac tematem pociągów między Zgorzelcem a Gorlitz.
Jeżeli 2, to napisz, jak twoim zdanie, należy rozwiązać ten temat.
2015-07-18 01:26:54 Autor: lex
---.226.213.28
@ -Kami-:

Nikt tu nie pisze, że pociągi między Zgorzelcem i Gorlitz są zbędne. Powinny tylko jeździć we właściwych relacjach. Tak żeby wozić ludzi, a nie tylko prestiż. Sam prestiż to trochę za mało.

Natomiast widzę, że ty kompletnie nie rozumiesz tego tematu. Twoje odpowiedzi są, łagodnie mówiąc, od czapy. Nikt ci tu nie będzie teraz szczegółowo wyjaśniał, dlaczego polskie szynobusy nie mogą wjeżdżać do Gorlitz. Od tego jest Google, wcześniejsze artykuły i strona facebookowa Kolei Dolnośląskich. Było to już wałkowane setki razy, a widzę że wciąż są osoby, które zadają głupie pytania.
2015-07-20 16:40:39 Autor: rysiek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ krzysiek:

Na nudności dobre są ziółka. A najlepiej lekarz. Polecam! Może to przez upały?

A jak nie chcesz czytać opinii osób mających inne zdanie niż twoje, to nikt ci nie każe.
Możesz w ogóle wyłączyć komputer. Twój komentarz raczej niczego wartościowego nie wnosi do
dyskusji (a wręcz przeciwnie), więc żadna strata.
2015-07-21 20:36:18 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
,,Są inne przepisy w Czechach, a inne w Niemczech. Też już ci pisali. Tak ciężko to zrozumieć, (...),,

Eryk, myślałem, że twoja wiedza jest szersza, tzn. że dokładniej opiszesz, jakie to przepisy powodują, że tak jest.
2015-07-21 20:50:48 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
lex pisze:
,,Nikt tu nie pisze, że pociągi między Zgorzelcem i Gorlitz są zbędne. Powinny tylko jeździć we właściwych relacjach. Tak żeby wozić ludzi, a nie tylko prestiż. Sam prestiż to trochę za mało.

Natomiast widzę, że ty kompletnie nie rozumiesz tego tematu. Twoje odpowiedzi są, łagodnie mówiąc, od czapy. Nikt ci tu nie będzie teraz szczegółowo wyjaśniał, dlaczego polskie szynobusy nie mogą wjeżdżać do Gorlitz. Od tego jest Google, wcześniejsze artykuły i strona facebookowa Kolei Dolnośląskich. Było to już wałkowane setki razy, a widzę że wciąż są osoby, które zadają głupie pytania.,,

Lax, łagodnie pisząc, chyba nie do końca zrozumiałeś moje wpisy lub nie do końca je przeczytałeś.

Popatrz jeszcze raz: obecnie sytuacja wygląda tak: za miliony złotych PLK wyremontowała wiadukt nad Nysą Łużycką, a pociągi po tym wiadukcie nie jeżdżą. Polskie nie jeżdżą, bo mie maja dopuszczeń, a niemieckie nie jeżdżą, bo za drogi wynajem.

Jakie jest lista MOŻLIWYCH rozwiązań tego problemu:
1. nie uruchamiać pociągów osobowych między Zgorzelcem i Görlitz, bo po co (tylko po był w takim razie remont wiaduktu) - w takim wypadku pozostają między Zgorzelcem a Görlitz tylko autobusy, przejście piesze, przejazd rowerem, samochodem lub taxi.
2. Uruchomić niemieckie pociągi, ale raz, z niemiecką stroną dbrze wynegocjować cenę, a dwa, zapewnić fiansowanie z polskiej strony
3. Użyć polskich pociągów z niemieckimi dopuszczeniami (tylko kiedy takie pociągi będą dstępne? - jakoś pociągi od strony Liberca, Rybnista, Decina i Dolni Poustevny wjezdzają do Niemiec, więc widac, że Czesi dali rade zapewnić tabor dopuszczeniem, a polska strona widocznie musiała tą kwestię przeoczyć)
4. Skierować do obsługi połączeń między Zgorzelcem a Görlitz tabor dalekobieżny, np. taki jaki kursował w pociągu EC Wawel
5. Do obsługi odcinka Zgorzelc - Görlitz skierować tabor PR, mający dopuszczenia np. tworząc pociągi relacji Forst - Żary - Węgliniec - Görlitz.
6. Wynegocjować z niemiecką stroną odstepstwo od niemieckich przepisów kolejowych, na ocinku Görlitz - most na Nysie Łużyckiej.

Kto krytykuje pkt 6, niech zaproponuje jakiś z punktów 2 - 5, Kto krytykuje wszyskie punkty 2 - 6, niech się nie zdziwi, że pozostaje wciąż rozwiązanie 1.

Dyskusja nie polega na tym, aby ostro atakować tego, kto chce znaleźć jakieś, nie konieczne doskonałe, ale jednk rozwiązanie problemu.

Więc, lex, może zamiast bardz ostro krytykować podsuwane przeze mnie rozwiążania 1 - 6, może sam zaproponuejsz jakieś w własne rozwiażanie?
2015-07-22 00:28:48 Autor: mareki
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ -kamil-:

Google gryzie? Napiszesz teraz 100 razy prośbę o informację, która już pojawiła się co najmniej 100 razy albo i więcej w internecie? Kompromitujesz się zupełnym brakiem wiedzy w temacie, nie wspominając o tym, ze zwyczajnie trollujesz.
2015-07-22 00:39:32 Autor: mareki
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Lax, łagodnie pisząc, chyba nie do końca zrozumiałeś moje wpisy lub nie do końca je
przeczytałeś.

Popatrz jeszcze raz: obecnie sytuacja wygląda tak: za miliony złotych PLK wyremontowała wiadukt
nad Nysą Łużycką, a pociągi po tym wiadukcie nie jeżdżą. Polskie nie jeżdżą, bo mie maja
dopuszczeń, a niemieckie nie jeżdżą, bo za drogi wynajem."

-Kamil-, znowu powtarzasz po raz n-ty te same głupoty metodą zdartej płyty. Przecież chyba każdemu zależy, żeby przez wiadukt nad Nysą Łużycką jeździły pociągi. I nie trzy pary na dobę, bo to nic nie załatwia. Trzy pary to tyle co nic i remontować wiadukt na trzy pary to dalej jest wyrzucanie pieniędzy w błoto na linię, którą praktycznie nic nie jeździ. Pociągi powinny tam jeździć co najmniej w takcie 2-godzinnym, najlepiej na przemian polskie do Goerlitz i Niemieckie do Zgorzelca. Zupełnie nie rozumiesz problemu, bo sporna kwestia dotyczy nie tego, żeby nic nie jeździło przez wiadukt, ale że relacje pociągów były złe.

"3. Użyć polskich pociągów z niemieckimi dopuszczeniami (tylko kiedy takie pociągi będą
dstępne? - jakoś pociągi od strony Liberca, Rybnista, Decina i Dolni Poustevny wjezdzają do
Niemiec, więc widac, że Czesi dali rade zapewnić tabor dopuszczeniem, a polska strona widocznie musiała tą kwestię przeoczyć)"

A widziałeś, co tam jeździ? Niemieckie desira, takie same jak w Niemczech. Na dodatek te połączenia obsługują niemieckie spółki. Więc nie dziw się, że mają dopuszczenie na Niemcy, a polskie SA nie.

"4. Skierować do obsługi połączeń między Zgorzelcem a Görlitz tabor dalekobieżny, np. taki
jaki kursował w pociągu EC Wawel."

A ile Wawel woził pasażerów? Proponujesz jeszcze droższy i dłuższy muchowóz.

"5. Do obsługi odcinka Zgorzelc - Görlitz skierować tabor PR, mający dopuszczenia np. tworząc
pociągi relacji Forst - Żary - Węgliniec - Görlitz."

Ten "tabor PR" to lubuskie szynobusy. Jesli już je wykorzystać, to o wiele bardziej sensowne połączenie byłoby Zielona Góra - Zgorzelec - Goerlitz - Lubań - Jelenia Góra.

"Dyskusja nie polega na tym, aby ostro atakować tego, kto chce znaleźć jakieś, nie konieczne
doskonałe, ale jednk rozwiązanie problemu.

Więc, lex, może zamiast bardz ostro krytykować podsuwane przeze mnie rozwiążania 1 - 6, może
sam zaproponuejsz jakieś w własne rozwiażanie?"

Ale to ty właśnie atakujesz dyskutanta. Który całkiem słusznie zauważył twój brak wiedzy, bo zamiast zapoznać się z tematem powtarzasz do znudzenia te same pytania, a odpowiedzi zwyczajnie do ciebie nie docierają. Inaczej mówiąc, zachowujesz się jak wyjątkowo ciężko kapujący gimnazjalista (choć może chodzisz do gimnazjum, nie wnikam).
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5