NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Za mało kolei w śląskim RPO

| SRKGŚ 17.03.2014 123

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-03-17 10:54:24 Autor: #
---.adsl.inetia.pl
Docelowa wizja kolei w śląskim zakłada średnicę, Zwardoń, ewentualnie jeszcze Tychy i może jakieś pojedyncze kursy dowożące pracowników KŚ do roboty. Dla własnej wygody jeszcze jakieś połączenie do lotniska, żeby było gdzie wstęgi przecinać i mieć się czym chwalić (wystarczą dwa pociągi dziennie). Reszta jest zbędna, im szybciej to motłoch zrozumie i kupi sobie samochód - tym lepiej...
2014-03-17 11:12:12 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"(...) obecnie KŚ dzierżawią od Przewozów Regionalnych aż 18 jednostek typu EN57 za 4464,90 zł/dobę/skład."

Prawie 2,5 bańki miesięcznie, bajka :))) Plus dopłaty za ruch pasażerski na "stykówkach", generalnie nie taki mały. Mniam :)))

Ech, jest jeszcze jakaś sprawiedliwość na tym świecie, jakieś kawałki normalności w tym Kólejo-Śmierdzącym grajdole można uświadczyć :) A odkąd jest kasa PR w Katowicach, to już w ogóle życie zrobiło się zdecydowanie łatwiejsze i odpadło sporo tych wszystkich karkołomnych nieraz kombinacji, w stylu jazda miejskimi na Łabędy (bo tam nie ma kasy KŚ i można "legalnie" kupić bilet u kondiego bez oddawania haraczu mendom z Wita Stwosza).
2014-03-17 11:31:21 Autor: peron7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
: G o r a l,jak czytam twoje wpisy,to mi węgiel w piwnicy kwitnie.szacun.POZDRO :-)
2014-03-17 11:35:16 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kasia W.

Bo jest wolność słowa? Zresztą część moich postów jest moderowana, szczególnie te nawołujące do (...) na IC ;)
2014-03-17 11:57:07 Autor: g0sc123
---.fucio.net
Co prawda jak zwykle nie w pełni się zgadzam z SRKGŚ, ale może ktoś z jego członków objaśni mi gdzie leży Województwo? Ani w atlasie geograficznym, ani w nawigacji GPS nie znalazłem takiej miejscowości.
2014-03-17 12:05:35 Autor: Główny Kontroler Wypowiedzi Gorala
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ G o r a l

A co ty się dziwisz?
Co siejesz, to będziesz zbierał. I tak będzie zawsze. Tego nie zmienisz...
Nauczysz się przynajmniej minimalnej przyzwoitości, nikt cię nie będzie ciął.
2014-03-17 12:16:53 Autor: ceglev
---.internetdsl.tpnet.pl
Babcia opowiadała mi, że kiedyś (tam jest obecnie peron czwarty w Zawierciu) odjeżdżały z Zawiercia w stronę Siewierza (przez Porębę) i chyba dalej w stronę Tarnowskich Gór pociągi prowadzone parowozem - może ma ktoś jakieś foto ?
2014-03-17 12:30:35 Autor: sads
---.play-internet.pl
To raczej "fachowcy" z UMWŚ na jakiś wyż intelektuaony się wznieśli robiąc aż tyle inwestycj ko0lejowych, wow.

A jak tam sztandardowy produkt tutejszego UMWŚ - koleje śmieciowe?
2014-03-17 13:24:34 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Komu potrzebna jest ta linia kolejowa. Wyrzucone pieniądze w błoto
2014-03-17 14:35:19 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Choć patrząc z drugiej strony - tzn. w przypadku rewitalki (de facto odbudowy) linii TG-Zawiercie ZAMIAST budowy nowej linii na lotnisko w Pyrzowicach - to wtedy ma ona sens. Acz dojazd z Katowic (optymalnie z Bielska, albo i Żywca) do Pyrzowic tylko via Zawiercie (albo i z pominięciem łącznicą z Łaz od razu na zachód), bo p. Bytom i TG agonia jest...

Jednak jeżeli rewitalizacja skończy się efektem w postaci kilku par tylko między TG a Zawierciem, to rzeczywiście są lepsze linie do remontu.
2014-03-17 16:02:48 Autor: Rony
---.centertel.pl
Odtworzenie linii T. Góry-Zawiercie nie ma żadnego sensu... Powodów jest kilka. Linie wokół Tarnowskich Gór jak i sama stacja nie są jak na Śląsk za bardzo przeciążone. Pociągami na lotnisko prawie nikt nie będzie jechał w sytuacji kiedy autostradą jest kilka razy szybciej niż okrężnymi trasami przez T, Góry lub Zawiercie. Skąd województwo weźmie pieniądze na pociągi na tak nierentowną trasę skoro nie ma ich na o wiele ważniejsze linie? Śmiechem napawa, że województwa nie stać na więcej pociągów do Częstiochowy, Bielska, Rybnika, Wisły czy Cieszyna a nagle znajdą się na pociągi na Zawiercie-T. Góry. Skończy się jak to bywało w czasach Gierka - na niepotrzebnej nikomu inwestycji za ponad 200 milionów zł w sytuacji kiedy kolei nie stać na o wiele potrzebniejsze remonty.
2014-03-17 17:09:03 Autor:
---.77.124.121
co z rewítalizacja lini CIESZYN SKOCZOW BIELSKO WADOWICE KALWARIA i lini ZYWIEC SUCHA BESKIDZKA ta ostatnia w nocy przejezdrzaja sklady KOLEI SLASKICH!
2014-03-17 18:01:54 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ bezimienny (---.77.124.121)

Co? Jakimi znowu składami KŚ na linii z Żywca do Suchej, o czym Ty mówisz??? Jakieś EZT na przeglądy do Newagu, czy kible PR na służbie w KŚ na przeglądy do sekcji w Suchej?
2014-03-17 19:15:42 Autor: Marx
---.dynamic.gprs.plus.pl
"niepokój społeczników" , "Społecznicy przypominają" - macie niekatualne dane, prezes SRKGŚ dostał etacik w UMWŚ :)
Społecznik za wynagrodzeniem teraz jest.
2014-03-17 19:53:42 Autor:
---.77.124.171
niewiadomo oco chodzi parokrotnie jechały od Suchej do Zywca KS mozliwe ze z newagu! a pozatym cala noc PR na przeglady po jednej do trzech naraz ezt
2014-03-17 21:54:31 Autor: Gubernator Kalifornii
---.CNet2.Gawex.PL

Gubernator Kalifornii
Sprawa jest niezwykle prosta: chodzi o zbudowanie alternatywy do lotniska, żeby następnie usprawiedliwić brak budowy bezpośredniej linii z Bytomia przez Piekary do Pyrzowic :)

Co do wielkości nakładów na kolej, to rzeczywiście porażka na Górnym Śląsku...
2014-03-17 22:08:21 Autor: sb
---.dynamic.chello.pl
A jaki będzie czas przejazdu przyspieszonym szynobusem z Katowic do Pyrzowic (na teoretyczny terminal) z przystankami tylko w Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej - za Łazami skręt na lewo przed Zawierciem w kierunku Siewierza
2014-03-18 08:40:38 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post sb:
"A jaki będzie czas przejazdu przyspieszonym szynobusem z Katowic do Pyrzowic (na teoretyczny terminal) z przystankami tylko w Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej - za Łazami skręt na lewo przed Zawierciem w kierunku Siewierza"
Skoro do Zawiercia przyśpieszony jedzie 44 minuty, to dalsze prawie 30 km będzie jechał kolejne 30 minut... Jakoś słabo widzę, aby pociągi regionalne jadące do Pyrzowic z Katowic miały pominąć Zawiercie (tam zmiana czoła - minimum 10 minut straty)... Łącznie będzie z 90 minut. Długo...
2014-03-18 11:59:01 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Gubernator Kalifornii: Wszystko zależy od taryfy. Po likwidacji przez KZK GOP linii 885, aby mógł w to miejsce wejść PKM Katowice teraz czas przejazdu autobusu też nie powala: to około godziny za około 30 zł. Więc sporo pasażerów pewnie by chętnie spędziło te 90 minut w pociągu, gdyby za to mieli zapłacić kilka złotych. Tyle, że czasy się zmieniły, obecnie KŚ nie chcą odbierać nikomu pasażerów :/

@sads: Cały UM jest śmieciowy...
2014-03-18 12:23:08 Autor: ceglev
---.internetdsl.tpnet.pl
taki pociąg do Zawiercie zatrzymuje się w Sosnowcu, Będzinie, D.G. , D.G. Ząbkowice (nie każdy) i Łazach - z zatrzymaniami tylko w Sosnowcu i w D.G. będzie szybciej, zmiana czoła - raczej wątpię...
2014-03-19 19:12:18 Autor: mathewicforum
---.tktelekom.pl
No właśnie testuje darmowy ten PKP WiFi w Krakowie :D.

Jednak do rzeczy. Nie wiem czy ja umiem liczyć, ale rewitalka linii do Wisły jest na drugim miejscu, po odbudowie linii TG-Pyrzowice-Zawiercie. A skoro dwie pierwsze inwestycje mają być zrealizowane z śląskiego RPO, to akurat linia do Wisły się załapuje. Jako druga, ale jednak.

Czy ja coś nie kumam? Czy Szanowna Redakcja "RK"? A może moi koledzy z Rybnika? :D No sorki, ale spr to proszę :D.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5