NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Z rowerem na Hel tylko w niektórych pociągach. "Są wypożyczalnie"

| Michał Szymajda 30.06.2021 7,4k

Z rowerem na Hel tylko w niektórych pociągach. "Są wypożyczalnie"
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Jedna z najpopularniejszych destynacji wśród polskich rowerzystów – Półwysep Helski – jest w tym roku znacznie trudniej osiągalny koleją. Polregio, w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, wprowadziły znaczne ograniczenia w przewozie rowerów na pokładach swoich składów.
Od 26 czerwca większość pociągów Polregio kursujących pomiędzy Gdynią a Helem nie zabiera na pokład rowerów. Spośród 22 par połączeń, które kursują w sezonie, tylko 4 pary oferują możliwość przewozu jednośladu. To radykalne ograniczenie. Z czego wynika?

– Na wniosek operatora kolejowego Polregio w terminie od 26 czerwca do 31 sierpnia wprowadzono ograniczenie przewozu rowerów na linii komunikacyjnej Gdynia Gł. – Hel. Wyznaczono pociągi, w których zapewniono przewóz maksymalnie 28 sztuk rowerów w wagonach specjalnie do tego przystosowanych. Celem tego działania jest zapewnienie miejsc pasażerom, w tym szczególnie rodzinom podróżującym z dziećmi w wózkach oraz osobom z niepełnosprawnościami – napisał Michał Piotrowski, rzecznik prasowy pomorskiego urzędu marszałkowskiego.

Zdaniem rzecznika Urzędu, nie ma konieczności by korzystać z przewozu własnych jednośladów na pokładzie pociągów, bo… „na Półwyspie Helskim funkcjonuje spora liczba (na odcinku Puck – Hel jest ich 28) wypożyczalni rowerów, które oferują dowóz roweru w miejsce oczekiwania osób korzystających”. Wypowiedź Michała Piotrowskiego uzupełnia rzecznik Polregio, Dominik Lebda.

– Przewóz rowerów na trasie Gdynia Gł. – Hel – Gdynia Gł. jest możliwy w łącznie 8 pociągach (4x Gdynia Gł. – Hel i 4x Hel – Gdynia Gł.) zestawionych wyłącznie z wagonów (w tym Bp – 120). We wskazanych pociągach ustalony został limit rowerów wynoszący 28 szt., który wynika z liczby specjalnie zamontowanych haków służących do bezpiecznego przewożenia rowerów. Przewóz rowerów jest więc możliwy tylko na podstawie zakupionego biletu w ramach dostępnego limitu. Stosowne informacje zostały opublikowane na stronie polregio.pl – wyjaśnia rzecznik operatora.

Wyjaśnia ponadto, że „wprowadzenie ograniczenia przewozu rowerów na trasie Gdynia Gł. – Hel – Gdynia Gł. ma na celu zapewnienie dostępności miejsc i komfort rosnącej liczbie pasażerów na wspomnianej trasie w okresie wakacyjnym, w tym szczególnie rodzinom podróżującym z dziećmi w wózkach oraz osobom z niepełnosprawnościami. – Na powyższe działanie uzyskaliśmy zgodę organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego – dodaje. Co istotne – przewóz rowerów nie jest możliwy nawet wtedy, gdy istnieje przestrzeń do ich przewozu.

Alternatywą do przewozu rowerów na pokładach pociągów Polregio mogą być pociągi PKP Intercity, które w sezonie również kursują pomiędzy Gdynią a Helem. Mogą nią być również promy Żeglugi Gdańskiej, tu bilet jest jednak droższy. Dorosła osoba płynie promem za 50 złotych, a przewóz roweru kosztuje 15 złotych. Rowerzyści mogą też rozważyć inny kierunek. Na Pomorzu Zachodnim województwo wprowadza do ruchu specjalne pociągi przeznaczone dla rowerzystów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5