NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Kolejami Ukraińskimi do Polski, Rumunii i na Węgry. Pomocny ruch bezwizowy

| Martyn Janduła 24.05.2017 127

Kolejami Ukraińskimi do Polski, Rumunii i na Węgry. Pomocny ruch bezwizowy
Fot. Koleje Ukraińskie
Wojciech Balczun, prezes Kolei Ukraińskich, stawia na rozwój połączeń międzynarodowych w ruchu pasażerskim i towarowym. Sytuacja do rozwoju oferty jest sprzyjająca, bowiem ułatwią to nowe przepisy Unii Europejskiej wobec Ukrainy. Na konferencji we Lwowie Balczun zapowiedział, jak wkrótce wyglądać będzie oferta przewozowa do krajów ościennych. Wśród realnych planów są kolejne połączenia do Polski.
Ukraińskie okno na Europę Zachodnią

Nie bez powodu to właśnie w obwodzie lwowskim doszło do spotkania Wojciecha Balczuna, prezesa Kolei Ukraińskich z dziennikarzami. – Rola Kolei Lwowskiej jest dla nas kluczowa, ponieważ Ukraina otwiera się obecnie na dużo bliższe relacje gospodarcze w Europą Zachodnią, zwłaszcza, że graniczymy z kilkoma krajami z Unii Europejskiej – wyjaśnił prezes. Dodał, że w najbliższym czasie Koleje Ukraińskie spodziewają się dużo większych przewozów towarowych relacjach Ukrainy z Polską, Słowacją, Węgrami i Rumunią.

W rozwoju ruchu towarowego ma pomóc dołączenie Kolei Ukraińskich, jako partner do Międzynarodowej Transkaspijskiej Trasy Transportowej (TMTM). – Wspólnie z przedstawicielami z Azerbejdżanu, Gruzji i Kazachstanu przygotowujemy ofertę dla firm, które będą inwestowali w swoje towary podróżujące tzw. Nowym Jedwabnym Szlakiem – powiedział Balczun. Zaznaczył, że to bardzo realny projekt. – Nasi partnerzy wspólnie zadecydowali, po bardzo trudnych i długich rozmowach z nami, że chcą, żeby to Ukraina i Koleje Ukraińskie były oknem na Europę Zachodnią – dodał.

Dobry czas na podróże zagraniczne

Wojciech Balczun podkreślił również, że Kolej Lwowska jest także istotna z punktu widzenia przewozów pasażerskich. – Cieszymy się ogromnie, że podjęto decyzję o zniesieniu ruchu bezwizowego Ukrainy z Unią Europejską. Musimy zatem każdego dnia pracować nad poprawą oferty przewozowej między Ukrainą a krajami ościennymi – przyznał prezes.

Pomóc w kształtowaniu dalszej oferty ma doświadczenie zdobyte podczas dobrze prosperującego połączenia na trasie Kijów – Lwów – Przemyśl. Z miesiąca na miesiąc rośnie popularność tego pociągu. Nic dziwnego, że Koleje Ukraińskie planują uruchomienie kolejnych połączeń do Polski. Już 12 czerwca rusza pociąg z Kowla do Chełma. To jednak nie koniec.

– Będziemy rozwijali także połączenie do Krakowa. Na razie w ramach systemów, które mamy, ale docelowo chcemy porozumieć się ze stroną polską, żeby wykorzystać ich rozwiązanie z wózkami przestawnymi, tzw. systemem SUW 2000 – mówił Balczun. – To jest oczywiście przyszłość, natomiast połączenie w nowym wymiarze, zakładam, że zostanie uruchomione od 1 sierpnia – dodał.

Do Rumunii i na Węgry

Trwają także rozmowy z Węgrami. Jak podkreśla Wojciech Balczun, przed uruchomieniem połączenia, wymagane są inwestycje w infrastrukturę pomiędzy Ukrainą a Węgrami. Zdradza jednak, że w niedalekiej przyszłości możliwe będzie uruchomienie sprawnego połączenia między Mukaczewem a węgierską stacją graniczną Záhony. – W tej chwili czekamy na ostateczne stanowisko ze strony węgierskiej.

W planach Kolei Ukraińskich są także połączenia z Rumunią, która również należy do Unii Europejskiej. – Mamy koncepcję skomunikowania dużego ośrodka miejskiego Czerniowce z Rumunią – przyznał Balczun.

Dodatkowo prezes przytoczył plan inwestycyjny Kolei Lwowskiej, który opiewa na ponad 2,5 mld hrywien. Część tego budżetu ma być przeznaczona na inwestycje infrastrukturalne, a część na tabor. Wśród planów znalazły się takie inwestycje, jak dokończenie Tunelu Beskidzkiego, rekonstrukcja 23 km torów linii Lwów – Stryj Czop, remont kapitalny 33 km linii kolejowych, zakup 6 wagonów pasażerskich, modernizacja 36 lokomotyw oraz remont 4 elektrowozów.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (265)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (265)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS