NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Z kolei do zbrojeniówki. Kensbok i Stępniewicz w zarządzie Polskiej Grupy Zbrojeniowej

| Jakub Madrjas 23.03.2020 2,3k

Z kolei do zbrojeniówki. Kensbok i Stępniewicz w zarządzie Polskiej Grupy Zbrojeniowej
Fot. PGZ
Były przewodniczący rady nadzorczej PKP SA Andrzej Kensbok został prezesem, a Hubert Stępniewicz (dotąd prezes FPS Cegielski) – członkiem zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Rada Nadzorcza spółki Polska Grupa Zbrojeniowa rozstrzygnęła konkurs na stanowisko prezesa zarządu, powołując na nie Andrzeja Kensboka. Organ nadzorczy zakończył również postępowania na stanowiska wiceprezesa oraz członka zarządu, którymi odpowiednio zostali Michał Pietrzyk oraz Hubert Stępniewicz. Jak czytamy w komunikacie, zgodnie ze statutem spółki, Rada Nadzorcza PGZ skierowała do Ministra Obrony Narodowej wniosek o wyrażenie opinii na temat zaproponowanych kandydatur. Minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak pozytywnie zaopiniował decyzję Rady Nadzorczej PGZ, w związku z tym wymienione osoby utworzyły nowy zarząd PGZ SA. 

Oznacza to, że dwie trzecie nowego zarządu trafia do PGZ z kolei. Andrzej Kensbok jest od 2018 roku przewodniczącym rady nadzorczej PKP SA. Od lutego Kensbok – w przeszłości członek zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu - był oddelegowany do pełnienia funkcji prezesa PGZ. Aktualizacja: według informacji uzyskanych od biura prasowego PKP SA, Andrzej Kensbok złożył rezygnację z rady nadzorczej PKP SA 29 stycznia. Obowiązki przewodniczącego pełni Tomasz Buczyński, dyrektor Departamentu Kolejnictwa Ministerstwa Infrastruktury.

Hubert Stępniewicz dotąd był z kolei prezesem producenta taboru H. Cegielski – FPS. Został nim w listopadzie 2016 roku. Czekamy również na informacje ze strony FPS na temat aktualnego składu zarządu w związku z transferem prezesa Stępniewicza.

Poniżej prezentujemy oficjalne biogramy nowych członków zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej:

Andrzej Kensbok od początku kariery menadżerskiej związany z działalnością biznesową. Ma wieloletnie doświadczenie poparte pracą w polskich i międzynarodowych korporacjach, firmach produkcyjnych i konsultingowych. Prowadził projekty inwestycyjne, restrukturyzacyjne, łączenia spółek, budowania zespołów, a także reorganizacji produkcji i rozwoju sprzedaży, realizowane w Polsce i za granicą. Był m.in. wiceprezesem PepsiCo w Europie Wschodniej, konsultantem w firmie doradczej Bain & Company i dyrektorem Fabryki Wedla w Płońsku.

Od marca 2017 do lipca 2019 r. pełnił funkcję wiceprezesa Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. odpowiedzialnego za grupę kapitałową i finanse. Od lipca 2019 r. był dyrektorem zarządzającym ds. projektów strategicznych w KGHM Polska Miedź S.A. W latach 2018-2020 r. przewodniczył Radzie Nadzorczej PKP S.A. Andrzej Kensbok jest absolwentem Wydziału Filozofii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego i studiów MBA w szkole INSEAD we Francji.

Michał Pietrzyk od 1995 r. związany z sektorem bankowym. W 2003 r. rozpoczął pracę w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie (PGNiG), początkowo na stanowisku kierownika Działu Skarbu, następnie zastępcy dyrektora Departamentu Ekonomicznego i dyrektora Departamentu Ekonomicznego. Od 31 grudnia 2016 roku do 9 stycznia 2020 r. sprawował funkcję Wiceprezesa Zarządu PGNiG ds. Finansowych.

Michał Pietrzyk jest absolwentem kierunku Finanse i Bankowość Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz studiów podyplomowych w zakresie prawa dla menedżerów na Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada tytuł CFA.

Hubert Stępniewicz jest menedżerem z wieloletnim doświadczeniem w restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstw. Karierę zawodową rozpoczynał w Fund.1 NFI gdzie wspierał wdrożenia projektów restrukturyzacyjnych. W kolejnych latach zarządzał spółką Hygienika SA., która po reorganizacji została wprowadzona na Giełdę Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie (2002-2005), a także pełnił funkcję prezesa Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych w Gliwicach, gdzie wdrożył program rozwoju, zakończony sprzedażą spółki inwestorowi branżowemu (2005-2009).

W ostatnim czasie (2016-2020) pełnił funkcję prezesa zarządu H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu, gdzie był odpowiedzialny m.in. za opracowanie i skuteczne wdrożenie programu restrukturyzacji opartego na optymalizacji procesów produkcji, logistyki i projektowania. Hubert Stępniewicz jest m.in. absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (kierunek finanse i bankowość).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45789)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45789)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5