NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Wyprodukowane w Chorzowie Coradie Stream dla trasy Amsterdam – Bruksela na testach

| Michał Szymajda 26.01.2021 413

Wyprodukowane w Chorzowie Coradie Stream dla trasy Amsterdam – Bruksela na testach
Coradia Stream ICNG Belgium w Velimiu fot. Vuz Velim
Wyprodukowane w Chorzowie Coradie Stream dla trasy Amsterdam – Bruksela na testach
Wyprodukowane w Chorzowie Coradie Stream dla trasy Amsterdam – Bruksela na testach
Na torze testowym w Velimiu w Republice Czeskiej rozpoczęły się jazdy sprawdzające elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream dla Kolei Holenderskich. Mają roboczą nazwe ICNG Belgium, z uwagi na to, że mają kursować m.in. z Amsterdamu do Brukseli.
Pojazdy budowane są w Chorzowie, w polskim zakładzie Alstomu. Na potrzeby produkcji serii tych pojazdów dla klientów z Włoch i Holandii zbudowano na Śląsku zupełnie nową halę.

Początkowo, w 2017 roku, Nederlandse Spoorwegen zamówiły 79 ezt do obsługi połączeń IC wewnątrz kraju oraz dwa podobne pojazdy, które mają być przygotowane do przewozów międzynarodowych do Belgii. Ostatecznie zamówienie na „transgraniczne” ezt wzrosło do 20 pojazdów i to właśnie pierwszy z nich przechodzi testy w Velimiu.

Różnią się one od serii pojazdów dla Holandii dodatkową toaletą, przestrzenią na automat przekąskowy, manualną rampą dla wózków inwalidzkich, niektórymi szczegółami wnętrza oraz malowaniem zewnętrznym i piktogramami. Są też przygotowane do pracy pod stosowanym w Belgii napięciem 3 kV. Będą więc trójsystemowe, ponieważ standardowo montuje się w nich napęd, który umożliwia kursowanie zarówno po sieci konwencjonalnej jak i szybkiej linii w Holandii. Egzemplarz, który dotarł do Velimia jest 8-członowy, jego prędkość maksymalną określono na 200 km/h, podobnie jak wszystkich pojazdów Stream zamówionych przez NS.

Pierwsze ezt Coradia Stream mają rozpocząć kursowanie w Holandii w bieżącym roku. Połączą Amsterdam, Rotterdam i Bredę. W następnej kolejności pojawią się na trasie Den Haag Centraal – Rotterdam – Breda – Tilburg – Eindhoven. Pojazdy do obsługi połączeń międzynarodowych zdominują trasę Amsterdam – Bruksela dopiero w roku 2025, kiedy planuje się wycofanie obecnie na niej kursujących lokomotyw Traxx z wagonami.  Wszystkich ezt zamówionych przez NS będzie łącznie 99.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5