NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Wyniki przewozowe. Przed pandemią kolej pasażerska radziła sobie świetnie...

| inf. pras. oprac. jm 31.03.2020 110

Wyniki przewozowe. Przed pandemią kolej pasażerska radziła sobie świetnie...
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
27,5 mln pasażerów i 18,1 mln ton towarów przewiozła kolej w lutym tego roku. W porównaniu z 2019 r. oznacza to wzrost liczby pasażerów o 9,3% i spadek masy towarów 4,9% – informuje Urząd Transportu Kolejowego.
Jak podaje UTK, w lutym koleją przewieziono 27,5 mln osób. Praca przewozowa wyniosła 1,7 mld pasażerokilometrów, a praca eksploatacyjna 14,3 mln pociągokilometrów. Oznaczało to wzrost w porównaniu z lutym 2019 r. odpowiednio o 9,3%, 5,7 % i 9,3%. Średnia odległość przejazdu jednego pasażera w lutym wyniosła 62 km.

W pierwszych dwóch miesiącach tego roku przewieziono 56 mln pasażerów, wartość pracy przewozowej wyniosła 3,4 mld pasażerokilometrów, natomiast eksploatacyjnej 29,7 mln pociągokilometrów, co oznacza wzrost odpowiednio o 8,4%, 5,7% oraz 7,9%.

– Wyniki przewozów pasażerskich w styczniu i lutym były optymistyczne. Jednak w najbliższych miesiącach wszystkich przewoźników czeka duży wysiłek, by przewozy przywrócić do stanu sprzed epidemii – stwierdził dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Nieoficjalnie wiadomo, że w samym tylko marcu liczba pasażerów spadła nawet o 70-90 procent.

W lutym 2020 r. dalej spadały przewozy towarów. Koleją przewieziono 18,1 mln ton towarów, praca przewozowa wyniosła 4,1 mld ton-km, a praca eksploatacyjna 6,1 mln poc-km. Wyniki te są niższe odpowiednio o 4,9%, 8,3% oraz 6,2% niż rok wcześniej. Średnia odległość przewozu 1 tony w lutym wyniosła 229 km.

W styczniu i lutym przewieziono koleją 35,5 mln ton ładunków, praca przewozowa wyniosła niewiele ponad 8 mld tonokilometrów, zaś eksploatacyjna blisko 12 mln pociągokilometrów. Oznacza to spadki odpowiednio o 8,3%, 11,4% oraz 9,2% w porównaniu do początku ubiegłego roku – podaje Urząd Transportu Kolejowego. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44675)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44675)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5