W weekend 19-21 kwietnia firma PRM Mosty Łódź wymieniła wiadukt kolejowy w związku z budową Trasy Górna w ciągu drogi krajowej nr 1. Zamknięcie torowe bylo krótkie ze względu na wykorzystanie technologii nasunięcia wiaduktu, co zarejestrowano na filmie.
W weekend 19-21 kwietnia wykonane zostały roboty związane z budową Trasy Górna w ciągu drogi krajowej nr 1. Przez te dni wiadukt nad trasą był wsuwany w nasyp linii kolejowej. Takie rozwiązanie wymagało trzydniowego wyłączenia z ruchu obu torów szlaku Łódź Kaliska - Łódź Chojny, pozwaloliło jednak uniknąć wyłączania poszczególnych torów na znacznie dłuższy okres.
Film wykonany w technice Time lapse przedstawia nasunięcie poprzeczne wiaduktu o długości 141m i masie 7000 ton w czasie 68 godzin zamknięcia torowego. Wiadukt został wykonany w całości wraz konstrukcją torowiska wzdłuż istniejącego nasypu kolejowego.
W czasie 68 godzin zamknięcia torowego rozebrano istniejący nasyp kolejowy, uciaglono tory do nasuwania konstrukcji wiaduktu, nasunięto wiadukt, wykonano strefy przejściowe, ustawiono wysokościowo i sytuacyjnie obiekt (łożyskowanie, montaż profili dylatacyjnych i tłumika STU) oraz doprowadzono do stanu przejezdności torowisko kolejowe wraz z siecią trakcyjną. Cała operacja zakończyła sie 30min. przed czasem. Kilka minut po zakończeniu zamknięcia torowego, zgodnie z rozkładem, przejechał pierwszy pociąg.