Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wykolejony i uszkodzony ukraiński Huyndai wraca na tory po 4 miesiącach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wykolejony i uszkodzony ukraiński Huyndai wraca na tory po 4 miesiącach
Fot. UkrzaliznyciaWykolejony w wypadku Huyndai Rotem
4 miesiące trwała naprawa wykolejonego i uszkodzonego składu zespolonego Huyndai Rotem Kolei Ukraińskich. To niezwykle krótko.

Składający się z ośmiu wagonów zespół trakcyjny HRCS2 produkcji Huyndaia wykoleił się podczas wykonywania kursu w relacji Kijów - Zaporoże w dniu 29 marca 2021. Wjechał w spore wyboczenie toru na łuku, przez które z szyn wypadło sześć z ośmiu ostatnich wagonów. Poważnie nie ucierpiał nikt ze znajdujących się na pokładzie 55 pasażerów.

Wewnętrzne śledztwo Kolei Ukraińskich doprowadziło do wniosku, że za zły stan toru nie odpowiadają osoby trzecie (choć w pobliżu miejsca wypadku znajdowały się osoby postronne) i że do zdarzenia mogłoby nie dojść, gdyby systematycznie kontrolowano stan linii. Zarząd Ukrzaliznyci stwierdził w dyrekcji przydniestrowskiej poważne zaniedbania w tym zakresie. W wypadku uszkodzenia toru nie zastosowano też rozkazu zmniejszenia prędkości. Stanowisko stracił zastępca dyrektora regionu, główny inżynier służby torowej oraz brygadziści odpowiedzialni za odcinek linii, gdzie doszło do wykolejenia.

Tymczasem Koleje Ukraińskie po przetransportowaniu składu do hal naprawczych od razu zaangażowały służby producenta (Hyundai) i własnych pracowników do oględzin składu. Wstępna analiza wykazała, że potrzeba będze roku, aby przywrócić skład na tory. Zarząd Ukrzaliznyci ocenił jednak, że nie może sobie pozwolić na przestój jednego z dziesięciu posiadanych szybkich pociągów. Pracownicy zakładów naprawczych wraz z koreańskimi technikami pracowali w rygorze 24-godzinnym na trzy zmiany i zespół trakcyjny udało się naprawić już po czterech miesiącach. 14 sierpnia pociąg zaplanowano go do obsługi połączenia Kijów – Charków.

Nie znamy dokładnego zakresu prac, jaki trzeba było przeprowadzić w ukraińskim zespole trakcyjnym, ani sposobu działania służb odszkodowawczych. Bez wątpienia jednak ich tempo robi olbrzymie wrażenie. Pendolino należące do PKP Intercity, którego czoło zostało poważnie zniszczone w wypadku pod Ozimkiem, wróciło do przewoźnika po ponad czterech latach. Naprawiono je za około 37 milionów złotych. Z kolei naprawa uszkodzonego w 2017 roku Darta będzie trwać do 2023 roku (kwota naprawy to 11,1 mln złotych netto).
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5