NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Wygodniej w pociągach nocnych PKP IC tego lata już raczej nie będzie

| Michał Szymajda 14.07.2016 60

Wygodniej w pociągach nocnych PKP IC tego lata już raczej nie będzie
Pociągi nocne są obecnie zestawiane głównie z wagonów z miejscami do siedzeniaFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Od czytelników odbieramy kolejne maile z opisem przykrych doświadczeń z przejazdami pociągami nocnymi. Brak należytej ilości wagonów sypialnych i kuszetek mocno odbija się na decyzjach pasażerów o skorzystaniu z oferty nocnych połączeń w tym sezonie. I nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała poprawić się jeszcze w tym sezonie.
– Pociągami w relacji Kraków – Hel podróżuję w okresie wakacyjnym co roku i nie pamiętam takiej sytuacji nawet w czasach PRL-u. Na dzień dzisiejszy w w/w relacji kursuje jeden pociąg, który owszem, posiada w składzie wagon z miejscami do leżenia, ale tylko do Gdyni – rozpoczyna swój mail do redakcji pani Anita. – Chcąc więc podróżować dalej, muszę o 6 rano pobudzić dwójkę dzieci, zebrać bagaże i wysiąść w Gdyni, aby przesiąść się do tego samego pociągu, do wagonu z miejscami siedzącymi. To jakaś paranoja, tym bardziej, że kuszetkę, tylko do Gdyni, wystałam o 1 w nocy, na równo 30 dni przed odjazdem pociągu – kończy mail czytelniczka, pytając, czy już zawsze tak będą wyglądać podróże z PKP Intercity.

Kiedy wrócą wagony sypialne i kuszetki?

W związku z mailem zapytaliśmy PKP Intercity czy jest szansa na to, aby w tym sezonie letnim wzmocnić jeszcze flotę wagonów sypialnych i kuszetek (o tym, że przewoźnik ma problem z zapewnieniem odpowiedniej podaży miejsc pisaliśmy przed sezonem letnim tutaj). Okazuje się, że wielkich szans na to nie ma.

– Wagony sypialne, po naprawach okresowych na czwartym poziomie utrzymania, są niezwłocznie po wykonanej naprawie i przeglądzie zerowym włączane do pociągów i wykorzystywane do realizacji przewozów. Np. 13 lipca wrócił po naprawie jeden wagon sypialny. Trwają prace na kolejnymi czterema wagonami sypialnymi, które po zabudowie nowych aparatów cięgłowych zostaną odebrane i przekazane do ruchu. Planowany termin ich powrotu to wrzesień – mówi Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Przy tej okazji pytaliśmy też, czy spółka ZUT Remtrak, będąca w strukturach PKP Intercity, może wykonywać prace przy wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia. W sytuacji przetargów, które są długotrwałe, pod pewnymi okolicznościami prawnymi, zlecenie własnej firmie przeglądów takich wagonów, mogłoby dać efekt w krótkim czasie.

– Spółka ZUT Remtrak, z uwagi na specyfikę klasycznych wagonów sypialnych (wyposażonych w piec centralnego ogrzewania) nie wykonuje napraw na czwartym poziomie utrzymania tego typu pojazdów – odpowiada rzeczniczka.

Co z przetargiem na 112 wagonów?

Zapytaliśmy również o to, co dzieje się z przetargiem na rewizje 112 wagonów, na którego rozstrzygnięcie czekamy od maja.

– Postępowanie na remont 112 wagonów trwa – w maju trafiły do nas oferty. Teraz trwa procedura wyboru wykonawców, w tym sprawdzanie ofert pod kątem formalno – prawnym. W przetargu uczestniczą trzy podmioty – Pesa, Wagon Opole oraz Olkol. Firma Pesa oraz Wagon Opole złożyły oferty na wszystkie zadania, natomiast Olkol na jedno (30 wagonów typu 111a). Ostateczne wyniki powinny być znane w ciągu najbliższych tygodni – poinformowała rzeczniczka.

Przypomnijmy: problemy z terminowym wykonaniem napraw okresowych wagonów należących do PKP Intercity, sprawiły, że przewoźnik ma problemy z zapewnieniem odpowiedniej liczby wagonów w swoich pociągach. To z kolei sprawiło, że 3 pociągi TLK trzeba było odwołać z początkiem lata, a aby uruchomić pociągi na Światowe Dni Młodzieży PKP Intercity zawiesi kursowanie niektórych codziennych pociągów kategorii TLK, IC i EIC.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5