NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Wszystkie Pendolino dojeżdżają do Kołobrzegu. Z czego wynikał problem?

| Jakub Madrjas 29.06.2018 125

Wszystkie Pendolino dojeżdżają do Kołobrzegu. Z czego wynikał problem?
fot. Mariusz Tuszyński , SM42.pl
PKP Intercity rozwiązało problem z obsługą składami Pendolino trasy do Kołobrzegu – od dziś zapowiada już pełną obsługę trzech zaplanowanych pociągów.
Jak informowaliśmy, dwa dodatkowe pociągi Pendolino miały dojeżdżać w sezonie letnim z Warszawy do Kołobrzegu od 23 czerwca, ale zamiast nich pociągi prowadziły tradycyjne lokomotywy z wagonami. Przewoźnik w końcu rozwiązał problem – wczoraj pojazdami ED250 zgodnie z założonym rozkładem jazdy został poprowadzony EIP 3802 rel. Kraków – Kołobrzeg, natomiast od dziś również EIP 1840/ 8140 rel. W-wa – Kołobrzeg – W-wa oraz 8302 rel. Kołobrzeg – Kraków mają być prowadzone przez Pendolino.

Jak nieoficjalnie dowiedział się „Rynek Kolejowy”, PKP Intercity uruchamia połączenia do Kołobrzegu na podstawie udzielonej już w 2016 roku przez Komisję Europejską zgody na wydłużenie tras EIP. Pozwolenie było niezbędne – zakup był dofinansowany z funduszy unijnych w ramach tzw. pomocy regionalnej. Według naszych informacji pojawiły się wątpliwości dotyczącego tego, czy na mocy udzielonego wówczas pozwolenia można uruchomić kolejne połączenia; przewoźnik czekał z uruchomieniem usługi na potwierdzenie z KE. Wczoraj (28 czerwca) je otrzymał i pociągi zostały uruchomione.

Mimo tego, że PKP Intercity wiedziało, że pociągi kategorii EIP nie zostaną obsłużone składami Pendolino, pociągów nie przekwalifikowano z powrotem na kategorię EIC, co obniżyłoby cenę biletów. Tak samo działo się podczas zimowych problemów z dostępnością Pendolino po uderzeniach tłucznia. Jak tłumaczy przewoźnik, problemem jest to, że system sprzedażowy posiadany przez PKP Intercity nie umożliwia wprowadzania zmian w ofercie po rozpoczęciu sprzedaży. Dlatego przewoźnik uruchomił tzw. szybką ścieżkę dla zwrotu różnicy między ceną biletu bez konieczności przejścia całej procedury reklamacyjnej. Czy system zostanie uelastyczniony, by umożliwić wprowadzanie zmian (co byłoby korzystne też w przypadku objazdów, np. w opisywanym problemie IC Karkonosze)? Przewoźnik zapewnia, że bardzo istotne są dla niego prace nad usprawnianiem i poszerzeniem funkcjonalności systemu sprzedaży, ale nie składa jednoznacznej deklaracji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kołobrzeg (65)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Kołobrzeg (65)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5