Partnerzy serwisu:
Biznes

Wstępne wyniki PKP Cargo: Podwojenie zysku netto

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
15-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Wstępne wyniki PKP Cargo: Podwojenie zysku netto
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
PKP Cargo podało szacunkowe wybrane skonsolidowane wyniki finansowe i operacyjne za 2018 rok. Zysk grupy wzrósł ponad dwukrotnie – do 283,9 mln zł, a EBITDA wyniosła 907 mln zł.

Według podanych danych przychody z działalności operacyjnej PKP Cargo wyniosły 5,2375 miliarda złotych, EBIT – 277,6 mln zł, zysk netto – 183,9 mln zł a EBITDA – 907 mln zł. Nakłady inwestycyjne pochłonęły 894,1 mln złotych. Przewieziona masa wyniosła 121 874 tys. ton (wyniki przewozowe przewoźnik opublikował pod koniec stycznia). 

W porównaniu z ubiegłym rokiem znacząco wzrosły przychody PKP Cargo – w 2017 roku wyniosły 4,74 mld; o ponad 200 mln złotych poprawił się wynik EBITDA (z 702 mln zł). Spółka w porównaniu z 2017 roku podwoiła zysk netto (z poziomu 82 mln zł). Warto przypomnieć, że w okresie styczeń-wrzesień Grupa PKP Cargo zanotowała wynik netto na poziomie 194 mln zł

Już ubiegłoroczne wyniki finansowe Grupy PKP Cargo były dobre, bo jeszcze w 2016 spółka zanotowała duże straty. Inwestorzy nie docenili jednak wówczas dobrych wyników, bo zysk za IV kwartał był dużo niższy, niż zapowiadano, a jednocześnie zapowiedziano wydanie miliarda złotych na inwestycje (głównie naprawę lokomotyw i wagonów). Akcję runęły wówczas z poziomu ok. 60 złotych do ponad 40 złotych, na którym utrzymują się do dziś.

Zarząd spółki zaznacza, że prezentowane dane mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie, a publikacja skonsolidowanego raportu Grupy Kapitałowej PKP Cargo za zeszły rok planowana jest na 21 marca. Dane uwzględniają odpis z tytułu trwałej utraty wartości aktywów Grupy AWT, o którym pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5