NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wrocław: Temat połączenia kolejowego do lotniska wraca jak bumerang

| ju, Rynek Kolejowy 23.10.2014 177

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-10-23 12:15:43 Autor: Hmm
---.168.110.143
Podg. Grabiszyn i tyle w temacie jeśli chodzi o pociągi z Głównego. Powodzenia...
2014-10-23 12:21:34 Autor: gość
---.internetdsl.tpnet.pl
Epidemia łączenia lotnisk i kolei w kraju, w którym praktycznie nie istnieje transport kolejowy i lotniczy i to w najmniej efektywnym wydaniu (czyli ślepe sięgacze) trwa w najlepsze. Ale kraj bogaty, może sobie pozwolić na budowę dwutorowych linii do przewozu, jak dobrze pójdzie, kilkuset osób dziennie.
2014-10-23 12:23:11 Autor: @Hmm
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Pewnie dlatego myślą o Świebodzkim.
2014-10-23 12:33:18 Autor: Wrocławiak
---.static.ip.netia.com.pl
@Hmm - Podg Wrocław Grabiszyn po przebudowie będzie miał możliwość dwutorowej obsługi kierunku na linię nr 273 - nie będzie jednopunktowego zbiegu l. 244 i 273 na słynnym rozjeździe nr3. Swobodnie możliwy będzie takt 30min.
2014-10-23 13:19:51 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@gość

Faktycznie epidemia, polska odmiana eboli.
Kolej na lotniska, gdzie się da.
Świdniki, Rzeszowy, Szymany, Szczeciny - im mniejsze lotnisko - tym zapędy większe.
A lokalne kacyki - na bogato, na bogato ...
2014-10-23 13:26:50 Autor: wch
---.tktelekom.pl
No cóż wybory:)
2014-10-23 13:27:08 Autor: zibi
---.unknown.vectranet.pl
i po co to budować jak 406 to załatwia bez problemu . Świebodzki to wymysł idiotów. Jeżeli przyjezdny ma przyjechać na główny lub odjechać z niego to po co mu Świebodzki.
2014-10-23 13:46:03 Autor: stary kolejarz
---.adsl.inetia.pl
Tak 406 to zalatwi, ale wtedy ktos nie wezmie kasy za projekt z unijnej kasy!!
2014-10-23 14:52:49 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Pomysł kolei na lotnisko miałby sens gdyby przy okazji obsłużyć pociągiem wielkie wrocławskie osiedla leżące na zachodzie i wciąż rozbudowujące się przedmieścia. Jednak tutaj trzeba by raczej zastosować tramwaj 2 systemowy, który osiągając Dworzec Świebodzki mógł pojechać dalej torowiskami miejskimi - rzecz w Polsce na razie nieosiągalna. Abstrah...jąc od tego - ktoś w ogóle robił analizy zapotrzebowania na tego typu pociąg we Wrocławiu? Bo jak do tej pory na bardziej moim zdaniem potrzebny trasy kolejowe do Świdnicy czy Dzierżoniowa nie ma pieniędzy i jest ciągłe kręcenie nosem, mimo iż rozwiązałoby to poważne problemy południa aglomeracji. Natomiast w przypadku mamy do czynienia z klientelą, która prędzej wybierze taryfę lub prywatne auto, niż siądzie do komunikacji zbiorowej.
2014-10-23 16:28:52 Autor: Wrocławiak
---.static.ip.netia.com.pl
Pociągi z i na lotnisko mają sens gdy w regionie zapewnia się sprawne skomunikowanie kolejowe z wszystkimi ważniejszymi miejscowościami w zasięgu lotniska. Akurat na Dolnym Śląsku jest z tym różnie.... Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłby tramwaj - niekoniecznie dwusystemowy, obsługujący "przy okazji" Nowy Dwór CH Factory. Metrobus jest pomysłem raczej chybionym
2014-10-23 16:45:25 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A mnie sie marzy od Swiebodzkiego ( na razie) pod Strzegomska do lotniska i od Trzebnicy do Sobotki "ala s-bahn"
2014-10-23 16:48:00 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pod Strzegomska - metro oczywiscie.
2014-10-23 19:41:46 Autor: Dedete
---.internetia.net.pl
Mocno nie świeża kiełbasa wyborcza. Na lotnisko spokojnie wystarczyłby tramwaj....
A jeśli już pociąg.... To jedyne rozsądne połączenie przy obecnym układzie torowym to Opole/Nysa - Wrocław Lotnisko lub Jelcz Laskowice - Wr. Lotnisko....
Swoją drogą Miasto Wrocław nie umie nawet rozsądnie skomunikować pętli na Leśnicy ze wyremontowaną stacją. No więc o czym tu mówić....
2014-10-23 23:00:22 Autor: kolejoman
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Za 60 baniek to spokojnie można by wyremontować całą linię do Lwówka Śląskiego. Dużo bardziej potrzebną mieszkańcom niż kolejka Dutkiewicza na lotnisko, które coraz bardziej zwija rozkład lotów (dolnoślązacy coraz chętniej wybierają niedalekie lotniska za granicą: Drezno, Berlin czy Pragę, gdzie jest dużo lepsza oferta, więcej promocji i sympatyczniejsza obsługa) i gdzie nawet jeżdżący co pół godziny autobus zwykle odjeżdża pusty.
2014-10-24 11:19:00 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
dlatego ta inwestycja inwestycji musi isc przez osiedla Nowy Dwor , Muchobor ( bo one beda generowac potoki ) i dalej na lotnisko - to ma sens .

Teraz sie oplaci z lotniska utrzymywac po kilka par lotów do Frankfurtu i Monachium na loty za ocean czy Azji ale jak otworza Niemcy Brandengurgie i o polowe sie skróci dojazd do Berlina to muszą te połączenia istnieć - moze pociag bedzie dowozil pasazerow.
2015-07-22 17:32:18 Autor: Marc
---.as13285.net
Na stronie lotniska jest mowa o wykorzystaniu 2 linii do Legnicy i Wałbrzycha/Jeleniej Góry. Chodzi wiec zapewne o wariant, gdzie lotnisko będzie stacją przelotową.
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,15440156,Kolej_na_lotnisko_za_pol_miliarda_zl__Eksperci_zachwyceni.html
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5