Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wrocław Mikołajów: Remont stacji trwa 2 lata. PKP PLK chwali się, że zaczyna kolejny etap...

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
07-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ak/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wrocław Mikołajów: Remont stacji trwa 2 lata. PKP PLK chwali się, że zaczyna kolejny etap...
- Remont na Mikołajowie chyba stanął w miejscu. Od kilku miesięcy fotografuję "zejście" z drugiego peronu i cały czas wygląda tak samo. Kiedy się przeprowadzałem do Wrocławia - dwa lata temu - remont ów się rozpoczynał. Odpicowano budynek i jedną krawędź peronową (na cztery). Prace przy przejściu pod torami utknęły w miejscu co najmniej pół roku temu – informował na poczatku marca nasz  Czytelnik. Tymczasem spółka PKP PLK w oficjalnym komunikacie informuje, że na stacji rozpoczyna się kolejna faza prac. I zapomina wspomnieć o tym, że poprzednia faza prac nieco się chyba jednak przedłużyła…

Remont stacji Wrocław Mikołajów rozpoczął się w połowie 2012 roku. Zamknięto wtedy podziemny tunel, który łączył dworzec z peronem nr 2. Miał on zostać zmodernizowany.

- Na peronach stacji pojawi się nowa nawierzchnia, nowe oświetlenie oraz system informacji wizualnej i dźwiękowej. Zmodernizowane zostaną również pobliskie wiadukty nad ul. Strzegomską, Góralską i Robotniczą. Całkowity koszt projektu to ponad 43 mln. zł. Rozpoczyna się kolejny etap przebudowy stacji Wrocław Mikołajów – czytamy w komunikacie spółki.

A jak jest teraz? Z pewnością zakończenia prac podróżni nie mogą się już doczekać. - Pamiętacie jak tam sytuacja wygląda? Są dwa perony po 400-500 metrów, jeden obsługuje kierunek na Oleśnicę i Trzebnicę, drugi na Poznań. Z powodu remontu wejście podziemne na peron drugi od strony dworca jest zamknięte. W tej chwili, po kupieniu biletu, aby dostać się na drugi, trzeba dojść na perony od drugiej strony, czyli 400m, a potem jeszcze 400 peronem, żeby dojść do miejsca gdzie zazwyczaj zatrzymują sie pociągi. Wiec ludzie po prostu wchodzili podziemnym od dworca na pierwszy i przechodzili przez tory na drugi –poinformował nas 7 marca Czytelnik.

Bezpieczeństwo podróżnych

W piątek, 7 marca ok. godz. 13.20 podczas wjazdu do stacji Wrocław Mikołajów, jadącego po torze nr 3 pociągu nr 65111 relacji Szklarska Poręba Górna – Olsztyn Główny doszło do wypadku. - W szczelinę po między wjeżdżającym pociągiem i krawędzią drugiego peronu ,,wpadł mężczyzna”. Poszkodowany doznał obcięcia prawej stopy. Rannego mężczyznę karetką pogotowia przetransportowano do jednego z wrocławskich szpitali – poinformowała Diana Zborowska z Komendy Głównej Straży Ochrony Kolei. Według naszego Czytenika mężczyzna chciał sobie skrócić drogę na peron, przechodząc przez tory. Natomiast według PKP PLK do wypadku doszło podczas wsiadania mężczyzny do pociągu...

-  Mikołajów ma jak na Wrocław bardzo duże potoki podróżnych, więc na taki wypadek tylko było czekać. I co teraz zostanie zrobione? No przecież nie zrobią przejścia tymczasowego, o otwarciu przejścia podziemnego w stanie "przejezdności", tym bardziej nie ma co marzyć. I co zapewne zrobią? Postawią patrol SOK, żeby wypisywał mandaty przechodzącym przez tory. Żeby było weselej tam są perony bodajże 750 mm, a ludzie mimo to skaczą – informował nasz Czytelnik.

Droga na peron nr 2 jest znacznie utrudniona. - Alternatywą jest przejście od strony ul. Legnickiej, które również prowadzi na peron nr 2 – mówi Zborowska. Przejście znajduje się w znacznej odległości od dworca, podróżni wybierają więc często drogę na skróty – przez tory.

Przejście od strony ul. Legnickiej funkcjonuje od dawna.  - W związku z kolejną fazą prac, ruch pociągów od 7 kwietnia 2014 prowadzony jest tylko przy peronie nr 2. Pasażerowie będą mogli dostać się na platformę od strony ul. Legnickiej – informuje PKP PLk. Czyli będzie tak, jak było wcześniej.

- Sama stacja jest dobrze oznakowana, tak aby podróżni nie mieli problemów z poruszaniem się po obiekcie – podaje PKP PLK.

PKP PLK obiecuje

- Prace prowadzone na stacji obejmują modernizację torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na peronach zostanie położona nowa nawierzchnia, pojawi się oświetlenie oraz system informacji wizualnej i dźwiękowej. Platformy zostaną wyposażone w nowe elementy małej architektury, poprawiającej komfort odprawy pasażerów. Gruntownie przebudowane zostanie również podziemne przejście dla pieszych, a całość obiektu będzie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem oraz opiekunów z dziećmi – zapowiada spółka.

Ukończenie prac na stacji przewidziane jest na 2015 r. - Po modernizacji pociągi będą mogły poruszać się z prędkością nawet do 160 km/h. Podróż z Wrocławia do Poznania zajmie niewiele ponad 1.5 godziny – zapewnia spółka.

Należy zaznaczyć jednak, że remont rozpoczął się w 2012 roku. Od tego czasu wiele się na stacji nie zmieniło. Czy pasażerowie wierzą w zapewnienia spółki PKP PLK, że czekają ich "jeszcze tylko” dwa kolejne lata utrudnień?

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Kasa na dworcu Wrocław Mikołajów powróci

Pasażer

Kasa na dworcu Wrocław Mikołajów powróci

Jakub Madrjas 25 czerwca 2018

Wrocław Mikołajów: Powstanie węzeł przesiadkowy?

Zintegrowany transport

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Kasa na dworcu Wrocław Mikołajów powróci

Pasażer

Kasa na dworcu Wrocław Mikołajów powróci

Jakub Madrjas 25 czerwca 2018

Wrocław Mikołajów: Powstanie węzeł przesiadkowy?

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5