Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, kończą się prace prowadzone na stacji Wrocław Leśnica. Przebudowa układu stacji objęła m.in.: obiekty inżynieryjne, prace torowe, w tym zabudowę nowych rozjazdów, prace ziemne, odwodnienie oraz sieć trakcyjną.
- Obecnie to jedna z najbardziej urokliwych stacji we Wrocławiu. Po przebudowie stacja i odnowiony dworzec świetnie integrują się z niską, willową zabudową Leśnicy. Stylizowane ławki na peronach, drewniane historyczne wiaty, latarnie, zegary podkreślają klimat miejsca – podkreśla w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych. - Dodatkowo zmienione zostały urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pożegnaliśmy stare nastawnie – dodaje.
Stacja Wrocław Leśnica jest wpisana do rejestru zabytków. Charakterystyczne drewniane wiaty zostały zdemontowane, odnowione i ponowne ustawione. Perony również zmieniły wygląd. Mają nowa nawierzchnię zgodną z wytycznymi konserwatorskimi i oświetlenie nawiązujące do oryginalnych lamp z lat trzydziestych XX w. Perony zostały przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Pojawił się podjazd i dojście dla pieszych.
Na stacji wyburzono część obiektów nie objętych ochroną konserwatorska. Tunelowe przejście dla pieszych między peronami zostało zmodernizowane oraz przedłużone. Przebudowa kosztowała ponad 68 mln zł.
Więcej