Partnerzy serwisu:
Pasażer

Wróciły pociągi z Katowic do Oświęcimia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-03-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kk, Rynek Kolejowy/Dziennik Zachodni, 3 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Wróciły pociągi z Katowic do Oświęcimia
We wtorek, 1 marca br., po raz pierwszy od prawie 3 miesięcy trasą z Katowic do Oświęcimia przejechał pociąg pasażerski. Przewozy Regionalne wznowiły kursowanie składów, bo jak przyznają przedstawiciele spółki, eksperyment z zastępczą komunikacją autobusową nie powiódł się.

„Kolejarze przyznają, że wprowadzona w grudniu zastępcza komunikacja autobusowa nie zdała egzaminu. Powód porażki był banalny - autobusy notorycznie stały w korkach, skutkiem czego podróżni mieli problem, aby zdążyć na czas do pracy lub na uczelnię. Dla pociągów zatłoczone ulice Katowic nie stanowią problemu.” – pisał w tym tygodniu „Dziennik Zachodni”. 

Połączenia na linii Katowice – Oświęcim, wraz z wejściem w grudniu ubiegłego roku nowego rozkładu jazdy, zaczęły być obsługiwane autobusami. Przedstawiciele PR Katowice tłumaczyli wówczas, że taka decyzja wynika z niewielkiej frekwencji w pociągach i niskich wpływów z biletów. Zapowiadali również, że być może od marca pociągi ponownie wrócą na linię. Wróciły. Odjazdy z Katowic: 6.22, 14.25, 15.27. Odjazdy z Oświęcimia: 5.20, 6.30, 15.44. Wszystkie pociągi kursują codziennie. Tylko czy przy tak ułożonym rozkładzie wrócą pasażerowie?

Magdalena Tosza, rzecznik Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach wyjaśnia na łamach „Dziennika Zachodniego”, że na uruchomienie większej liczby połączeń po prostu nie ma pieniędzy. - Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego nie chciał dofinansować tych połączeń, a nasze obecne możliwości taborowe i finansowe nie pozwalają na uruchomienie większej ich liczby - mówi Magdalena Tosza.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Zabytkowa bocznica w Oświęcimiu systematycznie rozkradana

Infrastruktura

Zabytkowa bocznica w Oświęcimiu systematycznie rozkradana

Kronika Beskidzka, 28 września 2010 28 września 2010

Gardoń: Chcemy utrzymać połączenia do Oświęcimia

Pasażer

Gardoń: Chcemy utrzymać połączenia do Oświęcimia

(źródło: kk, Rynek Kolejowy, 22 kwietnia 2011) 25 kwietnia 2011

Oświęcim: Remont dworca w przyszłym roku

Warte uwagi

Oświęcim: Remont dworca w przyszłym roku

Gazeta Krakowska 21 listopada 2011

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Zabytkowa bocznica w Oświęcimiu systematycznie rozkradana

Infrastruktura

Zabytkowa bocznica w Oświęcimiu systematycznie rozkradana

Kronika Beskidzka, 28 września 2010 28 września 2010

Gardoń: Chcemy utrzymać połączenia do Oświęcimia

Pasażer

Gardoń: Chcemy utrzymać połączenia do Oświęcimia

(źródło: kk, Rynek Kolejowy, 22 kwietnia 2011) 25 kwietnia 2011

Oświęcim: Remont dworca w przyszłym roku

Warte uwagi

Oświęcim: Remont dworca w przyszłym roku

Gazeta Krakowska 21 listopada 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5