NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wojsko nie zawarło miliardowej umowy z PKP Cargo

| Roman Czubiński 25.01.2021 10k

Wojsko nie zawarło miliardowej umowy z PKP Cargo
fot. Youtube, kanał: Morfeusz120
Nie będzie na razie czteroletniej umowy ramowej PKP Cargo na przewozy dla potrzeb wojska. Strony nie ujawniają przyczyn, dla których nie udało się im porozumieć. Przewoźnik nadal jednak będzie wykonywał dla sił zbrojnych usługi transportowe na dotychczasowych zasadach.
Strona wojskowa zamierzała podpisać czteroletnią umowę ramową na przewozy Wojskowych Oddziałów Gospodarczych oraz jednostek wojskowych. W jej ramach miałyby być realizowane zarówno wojskowe transporty operacyjne, jak i transporty zaopatrzenia. Kontraktu, szacowanego nawet na miliard złotych, jednak nie podpisano. Zamawiający enigmatycznie tłumaczył to niepowodzeniem negocjacji.

Spytaliśmy MON o to, w jakich dokładnie sprawach strony nie doszły do porozumienia. Zostaliśmy odesłani do informacji o zakończeniu postępowania na stronie 2. Regionalnej Bazy Logistycznej w Warszawie. W datowanym na 4 stycznia dokumencie znajduje się jedynie stwierdzenie o braku porozumienia. Nie podano jakichkolwiek szczegółów. PKP Cargo w ogóle nie odpowiedziały na nasze pytania.

– 2. Regionalna Baza Logistyczna otrzymała zadanie ponownego rozpoczęcia postępowania ws. świadczenia usługi transportu kolejowego. Wojskowe transporty kolejowe na potrzeby Sił Zbrojnych RP będą realizowane na dotychczasowych zasadach, określonych w „Porozumieniu z dnia 1 grudnia 2009 r. w sprawie zasad realizacji sposobu rozliczeń finansowych za usługi przewozowe świadczone przez PKP Cargo na rzecz jednostek organizacyjnych resortu Obrony Narodowej" – informuje MON. Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy z wolnej ręki ukazało się 8 stycznia.

Jak twierdzi zamawiający, próby uruchomienia przetargów na usługę transportu kolejowego trwały od roku 2012. Nikt nie składał jednak ofert. Również prowadzony w 2016 r. dialog techniczny zakończył się bezowocnie – żaden z potencjalnych wykonawców nie spełniał warunków technicznych. Podjęcie negocjacji z PKP Cargo wynikało z jego statusu przedsiębiorstwa realizującego zadania obronne na wypadek zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa. Przewoźnik ma też duże doświadczenie w zakresie przewozów wojska (dziś jest jedyną spółką kolejową świadczącą takie usługi dla jednostek, jako jedyny posiada też odpowiedni tabor). Wreszcie – PKP Cargo podpisały umowę z PKP Intercity na wykorzystywanie wagonów pasażerskich dla potrzeb Sił Zbrojnych RP. W tym celu przewoźnik pasażerski kupił jedne z najnowocześniejszych wagonów w kraju.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5