NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wodzisław Śląski przejął dworzec kolejowy od PKP SA

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 31.03.2015 225

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-03-31 14:10:38 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
CYTAT: "Szansą dla Wodzisławia Śląskiego i innych miejscowości położonych przy linii 158 mogłaby być reaktywacja połączeń do czeskiego Bohumina. Obecnie, w związku z perspektywą zakończenia prac modernizacyjnych w ostatnim kwartale 2015 roku, zastanawiają się nad tym Koleje Śląskie."

Jak już, to do Ostravy... Uruchamianie do Bohumina ma taki sam sens, jak tylko do Chałupek...
2015-03-31 16:22:19 Autor: luka
---.range86-135.btcentralplus.com
dokladnie
2015-03-31 19:20:26 Autor: Stachu Sobczyk
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
Gubernator kaliforni - mylisz się i to bardzo. Bohumin jest węzłem przesiadkowym, z którego odjeżdżają pociągi we wszystkich kierunkach, tylko nie do Polski. Mieszkańcy teraz aby dostać się do Pragi/Wiednia/Budapesztu muszą dojechać do Bohumina samochodem, albo kombinować z przejściem pieszym (jeśli samochodu nie posiadają)

Połączenia do Bohumina pozwolą zintegrować tą część z Śląska z województwem Śląsko-Morawskim i z resztą południa Europy. Do Ostravy pociągi z Bohumina są co chwile, do której można jechać każdym pociągiem w cenie pociągu osobowego...
2015-04-01 10:42:19 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Zgadzam się ze Stachem. Bohumin to świetnie sprawdzająca się stacja na przesiadki - zmodernizowana z windami dla niepełnosprawnych i peronami z wiatami na całej długości. Ponieważ w Czechach na jednym bilecie można korzystać z osobówek, pośpiesznych i IC - pociągi z Bohumina do Ostrawy jeżdżą co chwilę. A co do Wodzisławia to tamtejsza stacja była głównym miejscem wywozowym tzw. marszu śmierci z Auschwitz. Przy odrobinie dobrej chęci władze miasta mogłyby tam stworzyć jakieś muzeum co samo w sobie przyciągałoby wycieczki z Polski i Czech bo tematyka II wojny światowej czy holocaustu jest bardzo interesująca. Generalnie kibicuję aby Śląsk połączono z kolejami czeskimi jakąś regularną komunikacją kolejową. Zyska na tym także sympatyczny Wodzisław Śląski.
2015-04-01 21:46:00 Autor: hades
---.darnet.pl
Projekt rozkładu dla Wodzisławia http://tinyurl.com/WW2016
2015-04-03 00:07:44 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Gubernator Kalifornii, też się zgadzam ze Stachem, że dojeżdżanie pociągów z Polski, z kierunku Chałupek (zarówno z kierunku Wodzisławia, jak i Raciborza) tylko do Bogumina, z pominięciem Ostrawy, to dobry pomysł.

Szkoda, że układ torowy nie sprzyja, aby pociągi z kierunku Chałupek dojeżdżałyby bezpośrednio do przystanków Ostrawa Stodolni oraz Ostrava stred, leżących w samym centrum Ostrawy. Nie jestem pewien, czy pociąg z Chałupek i Bogumina dałby rady zmienić czoło w Ostrava hl.n. aby bez przesiadki jechać dalej do Stodolni, chyba nie.

Przypominam, że część czeskich pociągów z kierunku stacji Cesky Tesin (Czeski Cieszyn), Karvina hl.n. (Karwina) czy Petrovice u Karvine (Piotrowice kolo Karwiny) konczy bieg w Boguminie, bez dojazdu do Ostrawy.

Dodatkowo, spod dworca w Boguminie odjezdzaja autobusy CSAD, ktore jada na dworzec Ostrava UAN, znajdujacu sie niedalek przystanku kolejowego Ostrava stred.
2015-04-03 00:13:14 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Jesli zach chodzi o perspektywiczne, przyszłosciowe planowanie ruchu pociagow w rejonie Wodzisławia i Chałupek, to myślałbym o następujących relacjach: Katowice - Rybnik - Racibórz oraz Lubliniec - Wielowieś - Pyskowice - Gliwice - Knurów - Rybnik - Wodzisław - Olza - Bogumin - Karwina - Czeski Cieszyn (dworzec w Czeskim Cieszynie jest blisko centrum polskiego Cieszyna) oraz Kędzierzyn - Racibórz - Bogumin - Zebrzydowice - Czechowice Dz. - Oświęcim lub Bielsko.

Oczywicie, część pociągów z Katowic do Rybnika mogłaby dalej jechać w kierunku Wodzisławia, a część pociągów z kierunku Gliwic mogłaby jechać dalej w kierunku Raciborza (naprzemiennie lub jeden kurs na ileśtam kursów). Cześć pociągów z kierunku Rybnika i Gliwic mogłaby kończyć bieg w Wodzisławiu, ale tak co drugi, co trzeci mógłyby jechać dalej, w stronę Czeskiego Cieszyna.

Wiem, że na obecną chwilę szlak kolejowy z Knurowa do Rybnika jest nieprzeje3zdny, ale może to się za jakiś czas zmieni.
2015-04-03 00:17:15 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Skoro pociągi organizowane przez spółkę samorządową Województwa Śląskiego mogą jeździć przez położony na terenie Woj. Małopolskiego Oświęcim, aby połączyć położone w Woj. Sląskim miasta: Katowice, Mysłowice, Imielin z położonymi ,,za dwoma granicami województw'' Czechowicami, to w taki sam sposób, Woj. Śląskie mogłyby stworzyć połączenie miejscowości, znajdujących się w Województwie Śląskim: Raciborza, Krzyżanowic i Chałupek z jednej strony z Zebrzydowicami, Chybiem i Czechowicami z drugiej strony.

Mam nadzieję, że z wjazdem polskich pociągów do Bogumina nie ma tyle komplikacji, co z wjazdem polskich pociągów do Görlitz.
2015-04-03 00:25:42 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
I jeszcze jedna ważna rzecz. Jakiekolwiek pociągi jadące z Wodzisławia czy Chałupek do Bogumina będą wpisane w rozkład jazdy, już teraz warto by pomyśleć o korzystnej dla podróżnego taryfie.

Przydałoby się coś na wzór biletu Euro-Nysa, aby podróżny po obu stronach granicy mógł bez konieczności szukania kolejnej kasy biletowej i bez konieczności szukania drobnych i PLN czy w KCZ, aby mógł na jednen bilet przesiadać się pomiędzy polskimi, czeskimi i transgranicznymi pociągami i komunikacjami miejskimi na obszarze przygranicznym.

Co do biletów jednorazowych, bardzo ważne jest, aby nie było dylatacji taryfowej, tzn. nie może tak być, że np. bilet z Radlina do Chałupek można kupić w kasie biletowej czy w pociągu za kilka złotych, natomiast za bilet z Radlina do Bogumina trzeba dać złotych kilkadziesiąt, i to jeszcze o taki bilet trzeba by jechać do Rybnika czy do Katowic.

Takie bilety np. z Radlina do Chałupek i z Radlina do Bogumina powinny kosztować tyle samo lub do Bogumina tylko niewiele drożej. Kombinowanie z tzw. przejściówkami nie powinno mieć miejsca. Takie kombinowanie podoba się studentom - miłośnikom kolei, natomiast zwykłych podróżnych po prostu ZNIECHĘCA do korzystania z usług kolei na terenach pogranicza.

Podróżny, wjeżdżający na polską stronę z biletem tylko do Chałupek powinien mieć możliwość zakupienia w pociągu biletu na dalszą drogę, bez dopłaty.
2015-04-03 00:30:32 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Podróżny, chcący jechać na niewielką odległość z polskiej strony na czeską, np. z Wodzisławia do Karwiny lub z Raciborza do Vratimova, powinien mieć możliwość zakupu biletu na jednym blankiecie. Jak to zorganizować? Proponuje tak samo, jak jest to zorganizowane na pograniczu Czech i Słowacji, obowiązuje tam tzw. MPS (maly pohranicny styk), do stacji i przystanków położonych do około 40 km od granicy czesko - słowackiej. W rejonie Cieszyna, obszar MPS sięga do Karwiny i do Hawierzowa.

A może by tak czesko - słowacką ofertę MPS rozszerzyć o polskie pogranicze? Np. o linie Zwardoń - Żywiec, Cieszyn - Zebrzydowice - Czechowice, Chałupki - Kuźnia, Chałupki - Rybnik - Rydułtowy - Racibórz???
2015-04-03 00:32:48 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Podróżny, chcący jechać z Polski do Polski przez kawałek Czech, np. z Raciborza do Czechowic Dziedzic, również powinien mieć możliwość wykonania takiej podróży na jednym bilecie, bez konieczności kupowania pięciu biletów:

Racibórz - Chałupki
przejściówka
Bogumin - Piotrowice koło Karwiny
przejściówka
Zebrzydowice - Czechowice
2015-04-03 00:35:23 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Nigdzie nie mogę na internecie wyczytać jakiejś analizy, ile kosztuje organizowanie TRZECH osobnych relacji pociągów:

Racibórz - Chałupki
Bogumin - Piotrowice koło Karwiny
Zebrzydowice - Czechowice.

A wcale nie zdziwiłbym się, jakby się okazało, że połączenie tych trzech relacji w jedną da oszczędności, i dodatkowo jeszcze dodatkowe wpływy z biletów, raz od pazażerów transgranicznych, dwa od pasażerów tranzytowych, korzystających z tych pociągów w relacji PL-CZ-PL.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5