NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Wodorowy pociąg Alstomu na testach w Holandii. Będzie alternatywą dla elektryfikacji linii?

| Michał Szymajda 04.11.2019 63

Wodorowy pociąg Alstomu na testach w Holandii. Będzie alternatywą dla elektryfikacji linii?
fot. Alstom
Kursujący już w Niemczech wodorowy pojazd Coradia iLint będzie testowany przez Arrivę na niezelektryfikowanych liniach kolejowych w Holandii. Pojazdy wykonują już regularne jazdy z pasażerami w północnych Niemczech.
Testy wodorowej Coradii iLint będą się odbywać na linii w północnej Holandii, pomiędzy Groningen a Leeuwarden. Oficjalnie ich start zapowiedzieli w tym mieście, podczas konferencji klimatycznej, Arriva, Alstom, zarządca infrastruktury ProRail i dostawca paliwa: Engie.

Testy będą prowadzone z prędkością maksymalną pojazdu – 140 km/h – przez dwa tygodnie w pierwszej połowie 2020 roku. Alstom chce pokazać, że użycie pojazdów wodorowych może być alternatywą dla elektryfikacji 1000 kilometrów linii kolejowych w Holandii, gdzie obecnie odbywa się ruch pojazdami spalinowymi lub hybrydowymi.

Bernard Belvaux, szef Alstomu na kraje Beneluksu, podkreślą, ze Arriva nie będzie testowała pojazdu prototypowego, lecz taki, który kursuje już w niemieckim regionie Elbe-Weser, sąsiadującym z Holandią. Na razie do regularnej komunikacji wprowadzono dwa iLinty, a do 2021 będzie ich 14. Na dodatek kolejne 27 iLintów rozpocznie pracę w Zagłębiu Ruhry od roku 2022.

Arriva dwa lata temu wygrała drugi przetarg na obsługę niezelektryfikowanych linii kolejowych w regionie Groningen i we Fryzji. W związku z tym wprowadzi do ruchu 18 nowych pociągów Wink, które produkowane są przez Stadlera.

Nowe pociągi WINK mogą być napędzane zarówno odnawialnym uwodornionym olejem roślinnym (HVO), jak i energią z baterii. HVO to paliwo odnawialne, wytwarzane z oleju roślinnego i odpadów tłuszczu. W roku 2025 trasa Leeuwarden-Groningen będzie częściowo zelektryfikowana. Wówczas na odcinkach niezelektryfikowanych pociągi będą korzystały już tylko z energii zgromadzonej w akumulatorach a stosowanie biodiesla stanie się zbędne.

Oprócz tego Arriva wraz ze Stadlerem przeprowadzi modernizację 51 posiadanych przez holenderski oddział przewoźnika pojazdów GTW. Otrzymają nowe wnętrze, a silniki spalinowe będą wspierane przez baterie ładowane podczas hamowania.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5