NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Włoszczowa Północ: Po co wyjeżdżać?

| Jakub Madrjas 03.04.2018 43

Włoszczowa Północ: Po co wyjeżdżać?
Fot. UM Włoszczowy
Połączenia IC Wawel i IC Barbakan – jedyne łączące bezpośrednio stację Włoszczowa Północ z Łodzią, Poznaniem i Szczecinem, wciąż będą zatrzymywać się tylko w jednym kierunku. A na modernizację stacji, w tym budowę drugiego peronu, wydano dziesiątki milionów złotych.
Od wielu miesięcy na stacji Włoszczowa Północ funkcjonuje już drugi peron, a w lutym oddano do użytku wygodne przejście pod torami. Oddano już też nową nastawnię i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wszystko to, jak informuje PLK, poprawiło przepustowość Centralnej Magistrali Kolejowej. Koszt modernizacji stacji to 57 milionów złotych netto.

W grudniu ubiegłego roku pisaliśmy, że pociągi IC Wawel i IC Barbakan, łączące Kraków ze Szczecinem przez Centralną Magistralę Kolejową, Łódź i Poznań, zatrzymują się na stacji Włoszczowa Północ tylko w jedną stronę (a IC Barbakan – także w Opocznie). Oznacza to, że bezpośrednim pociągiem do Włoszczowy ze Szczecina, Poznania i Łodzi można tylko przyjechać, a wyjechać – nie. PKP Intercity informowały wówczas, że PLK nie zgodziła się na zatrzymanie pociągów ze względu na prace na odcinku Pilichowice – Opoczno Płd. Te roboty jednak dawno się zakończyły, w związku z czym przewidywano zatrzymanie pociągów na stacji już od korekty rozkładu jazdy 11 marca.

Jak się okazało, sytuacja pasażerów obu pociągów w marcu wcale się nie zmieniła – oprócz tego, że z powodu utrudnień w Krakowie IC Barbakan odjeżdża teraz z Krakowa Płaszowa. Z Redakcją "Rynku Kolejowego" kontaktują się w tej sprawie oburzeni pasażerowie. PKP PLK od miesiąca nie jest w stanie udzielić odpowiedzi, dlaczego – mimo technicznej możliwości – nie pozwala na zatrzymanie pociągów na dwuperonowej, zmodernizowanej stacji. Co gorsza, jak nieoficjalnie dowiedział się w PKP Intercity "Rynek Kolejowy", PLK nie zgodziła się na zatrzymania pociągów również podczas kolejnej korekty rozkładu, mającej nastąpić w czerwcu.

Rzecznik zarządcy infrastruktury Mirosław Siemieniec stwierdza jedynie, że prace nad czerwcową korektą rozkładu jeszcze trwają – "przygotowują rozkład jazdy pociągów na wniosek przewoźników, wykorzystując istniejące możliwości sieci kolejowej". Jak zaznacza rzecznik, na stacji Włoszczowa Płn. zatrzymuje się w ciągu doby średnio 16 pociągów przewoźnika PKP IC, a tylko IC Wawel i IC Barbakan relacji Szczecin Główny — Kraków Główny zatrzymują się na stacji tylko w kierunku Krakowa. Możliwości dojazdu z Włoszczowy do tego miasta są jednak dużo większe niż do Łodzi. 

Niedawno informowaliśmy, że efekty prac remontowych na odcinku Włosienica – Oświęcim nie zostały wprowadzone do rozkładu jazdy, w związku z czym przewoźnicy towarowi tracą od kilkunastu do 20 minut. To niestety również nie jest jednostkowy przypadek, o czym wkrótce napiszemy więcej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5