NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Włoski prywatny operator Italo grozi wstrzymaniem przewozów

| Artur Bogdanowicz 19.09.2020 44

Włoski prywatny operator Italo grozi wstrzymaniem przewozów
Pendolino należące do ItaloFot. Superalbs, lic. CC BY-SA 4.0
Narzucone przez włoski rząd zasady reżimu sanitarnego i ograniczenie do połowy liczby pasażerów w krajowych pociągach dalekobieżnych do maksymalnie 50% poważnie obciążają wyniki prywatnego przewoźnika Italo SpA, kontrolowanego w 72,6% przez amerykański fundusz Gip. Dziennik „Il Giornale” informuje o nieoficjalnej kwocie 200 mln euro straty w pierwszej połowie bieżącego roku. Niewykluczone, że roczna strata może wynieść nawet pół miliarda euro.
Italo postuluje zmianę ograniczeń i podniesienie liczby pasażerów w pociągach, podobnie jak to ma miejsce w samolotach i połączeniach lokalnych. Jeśli nie nastąpią zmiany, przewoźnik widzi zagrożenie funkcjonowania firmy i nie wyklucza pełnego wstrzymania przewozów w listopadzie, a tym samym zagrożenie dobrze funkcjonującej od ośmiu lat konkurencji na włoskim rynku przewozów dalekobieżnych.

W pierwszej fazie, już od 1 października, zawieszonych zostanie 27 z 87 wykonywanych obecnie codziennych kursów (przed wybuchem epidemii było ich 111). Średnia dzienna liczba pasażerów spadła z 60 tys. (2019) do 18 tys.

W ubiegłym tygodniu minister komunikacji Paola De Micheli zasygnalizowała możliwość zmian.

– Italo i Trenitalia przedstawiły szereg różnych propozycji, które po raz kolejny przeanalizujemy. Niektóre z nich zostały już wdrożone, inne są przekonujące i będą rozważane tak, aby przy podwyższonym wypełnieniu pociągów zapewnić bezpieczeństwo pasażerów – powiedziała De Micheli.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Włochy (162)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Włochy (162)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5