Poznaliśmy nazwę nowego kompleksu biurowego, który spółka deweloperska PKP SA Xcity chce zbudować nad torami naprzeciwko Warszawy Centralnej. Projekt ochrzczono „Centralna Park". Szacowana wartość inwestycji to 350 mln euro.
O projekcie jako pierwszy informował w grudniu ubiegłego roku „Rynek Kolejowy". Teraz poznaliśmy więcej szczegółów inwestycji. Xcity Investment planuje zagospodarowanie jednego z najważniejszych i najbardziej atrakcyjnych terenów w centrum stolicy. To kolejna nieruchomość należąca do PKP SA, która może zmienić swoją funkcję dzięki projektowi deweloperskiemu – zapowiadają kolejarze.
Inwestycja miałaby objąć teren o powierzchni 2 ha, położony w ścisłym centrum Warszawy – pomiędzy ulicami Chmielną, Żelazną, Alejami Jerozolimskimi i Aleją Jana Pawła II. Przedsięwzięcie zakłada realizację zabudowy nad torami kolejowymi. Według planów zagospodarowania dla tego terenu, na nieruchomości miałaby powstać zabudowa biurowa z lokalami handlowo-usługowymi, dostępnymi bezpośrednio z zewnątrz budynków. Możliwe byłoby również ulokowanie funkcji hotelowej.
200-metrowy wieżowiec
– „Centralna Park" może być jednym z ciekawszych projektów deweloperskich realizowanych przez Grupę PKP – mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP SA. – Inwestycja pozwoli na uzupełnienie dotychczasowej tkanki miejskiej w tej części Warszawy oraz wpłynie na poprawę estetyki terenu. Głównym atutem projektu będzie atrakcyjna lokalizacja zagospodarowywanej nieruchomości – jej bliskość do Dworca Centralnego, stacji metra oraz najważniejszych ciągów komunikacyjnych – dodaje.
Głównym elementem koncepcji jest 200-metrowy wieżowiec, umiejscowiony na rogu Al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich. Projekt zakłada funkcjonalne połączenie terenu inwestycji z Dworcem Centralnym oraz z przystankiem Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Place, pasaże i wiszące ogrody
Proponowane rozwiązania architektoniczne zakładają, że kompleks będzie doskonałym miejscem do odpoczynku. PKP SA zarzeka się, że koncepcja zawiera liczne zielone pasaże, atria i miejskie place, które będą mogły z powodzeniem pełnić funkcję zewnętrznej poczekalni dla podróżnych oczekujących na pociąg. W centrum kompleksu miałaby powstać piesza promenada, a w budynkach wiszące i dachowe ogrody.
Szacowana wartość projektu to 350 mln euro. Projekt znajduje się jeszcze na etapie planowania. Realizacja inwestycji mogłaby rozpocząć się w 2018 r. Przedsięwzięcie będzie skorelowane z remontem linii średnicowej – zapewnia PKP SA.