NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wieluń: Przerwa w ruchu pociągów przeniesiona na rok 2019

| Kasper Fiszer 24.05.2018 2,1k

Wieluń: Przerwa w ruchu pociągów przeniesiona na rok 2019
Dworzec Wieluń-Dąbrowafot. Jacek Bogdan, lic. CC BY-SA 3.0
Zarządca infrastruktury odwołał prace na przejazdach kolejowych na linii nr 181 pomiędzy Herbami Nowymi a Wieluniem. Spowodowało to rezygnację z komunikacji zastępczej w zamian za pociągi Przewozów Regionalnych. Roboty zostaną wykonane w przyszłym roku.
W lutym informowaliśmy o planowanym zamknięciu na linii kolejowej nr 181 pomiędzy Herbami Nowymi a Wieluniem. PKP PLK zakładały wówczas, że w cztery wiosenne tygodnie w maju i czerwcu uda się wyremontować kilka przejazdów kolejowo-drogowych. W związku z tym w zamian za pociągi Regio Przewozów Regionalnych w dni robocze kursować miała komunikacja zastępcza (w soboty i niedziele ruch pociągów miał pozostać utrzymany).

PKP PLK uzupełniają dokumentację projektową

Ostatecznie jednak do przerwy w ruchu doszło tylko raz (zamiast czterech), bo zarządca infrastruktury zmienił swoje plany związane z programem przejazdowym. – Informuję, że na linii nr 181 na odcinku Pątnów Wieluński – Janinów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odwołały zamknięcia szlaku w terminach od 14 do 18 maja, od 21 do 25 maja oraz od 4 do 8 czerwca tego roku – powiedział nam Jacek Karniewski z Zespołu Prasowego PKP PLK. Zakładane wcześniej roboty nie powinny już wpłynąć na ruch pociągów w ramach obecnie obowiązującego rocznego rozkładu jazdy.

– Zaplanowane w tym czasie remonty trzech przejazdów kolejowo-drogowych (zmiana kategorii przejazdu z D na C wraz z wymianą nawierzchni drogowej i torowej w obrębie przejazdu) odbędą się w pierwszym lub drugim kwartale 2019 r. – zapowiedział bowiem nasz rozmówca. Jak tłumaczy, zmiana terminu związana jest z uzupełnieniem dokumentacji projektowej. – W związku z tą sytuacją zastępcza komunikacja autobusowa została odwołana – podsumowuje.

Część robót wykonano zgodnie z pierwotnymi zamierzeniami

Autobusy zastępowały natomiast pociągi PR w pierwszym z tygodni, w których pierwotnie planowano realizować prace – od 7 do 11 maja. Wówczas czas przejazdu pomiędzy Wieluniem-Dąbrową a Herbami Nowymi w związku z przesiadką na komunikację zastępczą wzrósł o ok. 40 min. Przewozy Regionalne poinformowały pasażerów o odwołaniu kolejnych zmian w rozkładzie jazdy 7 maja, a więc z zaledwie tygodniowym wyprzedzeniem.

Początkowo zakres prac na linii nr 181 miał objąć cztery przejazdy: kategorii A w Krzepicach w ciągu ul. Przemysłowej (szlak Krzepice – Janinów) oraz kategorii D w Janinowie (droga gminna) i w Dalachowie (ul. Gabryś i ul. Grabowa; wszystkie na szlaku Janinów – Pątnów Wieluński). Jak wynika ze słów Jacka Karniewskiego, zrealizowano tylko pierwsze z planowanych działań. Wykonawcą robót było konsorcjum firm Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. i Sabel Biuro Wdrożeniowo-Projektowe Sabat Roman.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5