NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Wielkopolska przesuwa termin dostawy pociągów z Pesy dzięki Tarczy Antykryzysowej

| Jakub Madrjas 17.07.2020 88

Wielkopolska przesuwa termin dostawy pociągów z Pesy dzięki Tarczy Antykryzysowej
Fot. Pesa
Samorząd województwa wielkopolskiego poinformował o zgodzie na przesunięcie dostaw pociągów Elf 2 z Pesy na początek przyszłego roku. Powodem są problemy z łańcuchem dostaw wywołane pandemią COVID-19. To jeden z pierwszych kontraktów na rynku taborowym zmieniony dzięki Tarczy Antykryzysowej.
W ubiegłoroczne Walentynki 14 lutego podpisana została umowa na dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych, pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych pomiędzy Pesą a województwem wielkopolskim. Całkowita wartość zamówienia podstawowego wynosi 127,305 mln zł brutto.

Skorzystali z Tarczy

Dostawy nowych pojazdów planowane były w okresie czerwiec – grudzień 2020 roku. W wyniku pandemii COVID-19 pojawiły się jednak problemy z łańcuchami dostaw. Zagraniczni dostawcy Pesy już kilka miesięcy temu zgłosili producentowi z Bydgoszczy, że nie dostarczą na czas podzespołów. W związku z tym producent nie mógł zrealizować dostaw w terminie.

Sytuacja została udokumentowana i przekazana Urzędowi Marszałkowskiemu. Ten zgodził się na zmianę terminów dostaw. Podstawy do tego daje mu Tarcza Antykryzysowa. “W związku z wybuchem pandemii (...) zaszła konieczność zmiany umowy w odniesieniu do terminu wykonania umowy spowodowana obiektywnymi nie dającymi się przewidzieć okolicznościami” - wyjaśnia urząd w dokumentach przesłanych Unii Europejskiej.

Pierwszy pociąg pojawi się w styczniu

To jeden z pierwszych, o ile nie pierwszy taki przypadek na polskim rynku taborowym. Produkcja pojazdów jest już kontynuowana. - Pierwszy pociąg Elf 2 dla Województwa Wielkopolskiego jest prawie gotowy i wkrótce rozpocznie testy w IPS Tabor - poinformował “Rynek Kolejowy Maciej Maciejewski, dyrektor sprzedaży pojazdów szynowych w Pesie. Według nowego harmonogramu pojazdy będą dostarczane pomiędzy styczniem a kwietniem przyszłego roku.

To termin uwzględniający czas uzyskania dopuszczenia dla Elfów (Europejska Agencja Kolejowa - ERA ma na to pięć miesięcy). Z procedurami nie powinno być problemów, bo pojazdy są bardzo zbliżone do Elfów 2 dostarczonych już należącym do samorządu Kolejom Wielkopolskim.



Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (786)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (786)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5