Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wielka Brytania: Pociągiem elektrycznym z Edynburga do Glasgow

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ScotRail/Global Rail News

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wielka Brytania: Pociągiem elektrycznym z Edynburga do Glasgow
Fot. dave souza, CC BBY-SA 4.0/Wikimedia Commons
Ruszyły jazdy testowe na zelektryfikowanej linii kolejowej Edynburg – Glasgow. Pierwszy pociąg elektryczny firmy ScotRail wyruszył na tory 18 października. Budowę sieci trakcyjnej udało się zakończyć w pierwszych dniach września.

Były to pierwsze testy, które zostały przeprowadzone na odcinku Edynburg – Linlithgow. Firma ScotRail deklaruje pełną gotowość do uruchamiania pociągów testowych na całej trasie. Flota pierwszych składów elektrycznych, które będą obsługiwały linię, zostanie włączona do eksploatacji w ciągu kilku najbliższych miesięcy. ScotRail wstępnie deklaruje, że nastąpi to 11 grudnia.

Dostawcą nowego taboru (British Rail Class 385), dedykowanego m.in. dopiero co zelektryfikowanej linii, jest firma Hitachi. Producent dostarczy 70 pociągów – 46 trójczłonowych oraz 24 czteroczłonowe. Kontrakt na dostawę został podpisany w marcu 2015 roku. Obejmuje on także 10-letnie utrzymanie pociągów. Pierwsze składy powstają w Kasado w Japonii. Kolejne będą budowane w Newton Aycliffe.

– Tworzymy kolej, jakiej Szkocja nie miała nigdy wcześniej. Kiedy zastąpimy pociągi spalinowe nowoczesnymi składami elektrycznymi, zapewnimy pasażerom mnóstwo korzyści. Będzie to przede wszystkim bardziej ekologiczna podróż, pociągami o większej liczbie miejsc siedzących i krótszym czasem przejazdu. To znacząco zbliży nasze dwa największe miasta – powiedział Ian McConnell, dyrektor ds. programów rozwojowych w firmie ScotRail.

Elektryfikacja linii Glasgow – Edynburg to część wartego 742 mln funtów programu, którego celem jest poprawa przepustowości i jakości podróży w tej relacji. Inwestycje, poza budową sieci trakcyjnej, obejmują modernizacje węzłów, a także całkowitą przebudowę niektórych stacji. Cały program ma zostać sfinalizowany w 2019 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5