Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

„Wiedenka”: Pół miliona zł na regulację toru

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
„Wiedenka”: Pół miliona zł na regulację toru
fot. Kasper FiszerNieco zmieni się rozkład m.in. pociągów Łódź – Częstochowa
Na kilkudniowe utrudnienia muszą przygotować się podróżujący pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Radomskiem. W czerwcu zarządca infrastruktury przeprowadzi tam regulację jednego z torów, co będzie wiązało się ze zmianami w rozkładzie jazdy wprowadzonymi na okres około tygodnia. Roboty mają pozwolić na utrzymanie dopuszczalnej prędkości dla pociągów pasażerskich na poziomie 120 km/godz.

Opublikowany na łamach witryny PKP PLK rozkład jazdy dla linii kolejowej nr 1 zakłada dość istotne zmiany, jakie wejdą w życie na krótkie okresy 20 – 22 i 25 – 26 czerwca, a częściowo także w innych dniach w drugiej połowie tego miesiąca. Większość pociągów uruchamianych na odcinku pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Radomskiem będzie wówczas kursować w nieco innych godzinach, podróż potrwa też nieco dłużej. Skala utrudnień nie będzie jednak duża – nie będzie wprowadzonej autobusowej komunikacji zastępczej.

PLK nie chce dopuścić do spadku dopuszczalnej prędkości

Przyczyną przesunięć będą planowe roboty zapowiedziane przez zarządcę infrastruktury. – Między 19 a 25 czerwca tego roku na linii nr 1 na szlaku Rozprza – Gorzkowice będę prowadzone prace związane z regulacją jednego toru. Poprawią one komfort i bezpieczeństwo ruchu pociągów oraz pozwolą utrzymać rozkładową prędkość składów pasażerskich wynoszącą 120 km/godz. – tłumaczy Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Tzw. Wiedenka była na odcinku Koluszki – Częstochowa stosunkowo niedawno remontowana w standardzie tzw. rewitalizacji – opóźnione prace, w wyniku których pociągi osiągnęły wspomnianą prędkość 120 km/godz., zakończyły się pod koniec 2015 r. – Zaplanowane obecnie zadanie nie jest częścią robót inwestycyjnych ani projektu modernizacji czy rewitalizacji – stwierdza przedstawiciel PKP PLK. Czerwcowe prace nie są więc wynikiem konieczności poprawy wykonanych już wcześniej robót.

Roboty wykona spółka zależna PLK

– Prace są ujęte w czerwcowej korekcie rocznego rozkładu jazdy – stwierdza nasz rozmówca. – Roboty będą sfinansowane ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych. Szacunkowy koszt robót to pół miliona złotych. Wykonawcą będzie Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM Poznań, spółka zależna PLK – dodaje Karol Jakubowski.

Przypomnijmy, że w ostatnich latach linia nr 1 została w ramach różnych projektów kompleksowo wyremontowana na niemal całej swojej długości. Jej północna część stanowi fragment ciągu Warszawa – Skierniewice – Koluszki – Łódź, który był modernizowany w latach 2006 – 2017. Obecnie możliwy jest tam ruch pociągów z prędkością do 160 km/godz. Nieco wolniej jeździ się pomiędzy Koluszkami a Częstochową, gdzie w latach 2014 – 2015 prowadzona była tzw. rewitalizacja. W zeszłym roku rozpoczęły się natomiast prace na odcinku Częstochowa – Zawiercie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5