NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Ile wagonów w Polsce posiada klimatyzację, ile wifi, a ile nowoczesne toalety?

| inf. pras 25.07.2020 107

Ile wagonów w Polsce posiada klimatyzację, ile wifi, a ile nowoczesne toalety?
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Niemal połowa kursujących po Polsce wagonów jest już wyposażona w klimatyzację. Rośnie również liczba składów z dostępem do internetu, coraz częściej w pociągach instalowane są wzmacniacze sygnału GSM. Urząd Transportu Kolejowego policzył ile pociągów przeszło w ostatnich latach metamorfozę.
Podsumowanie danych na koniec 2019 r., dotyczących wyposażenia pociągów pasażerskich wskazuje poprawę w stosunku do 2018 r. O 9 punktów procentowych zwiększył się odsetek wagonów z miejscami do siedzenia wyposażonych w klimatyzację. Na koniec ubiegłego roku było to 45% z 1 940 wagonów, a w 2018 r. takich wagonów było 36%. W przypadku elektrycznych zespołów trakcyjnych sytuacja wygląda jeszcze lepiej - klimatyzację posiadało 62% tego typu pociągów (na koniec 2018 r. - 56%). Urządzenia pozwalające na dostęp do internetu za pomocą WiFi były zainstalowane w blisko połowie zespołów trakcyjnych. Jednak w przypadku klasycznych wagonów takie wyposażenie było tylko w co 14 wagonie.

– Inwestycje taborowe zaczynają się przekładać na komfort podróżowania. Z roku na rok zwiększa się odsetek pociągów wyposażonych w takie udogodnienia jak klimatyzacja i co ważne – komfortowo można jechać nie tylko w dalekie trasy, ale także w trakcie codziennych dojazdów do szkoły czy pracy. Nowoczesne, wygodne pociągi to jeden z ważnych elementów, przyciągających podróżnych do korzystania z usług kolei – mówi Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Blisko 1/4 elektrycznych zespołów trakcyjnych wyposażona jest we wzmacniacze sygnału komórkowego. Te urządzenia pozwalają na prowadzenie rozmów telefonicznych podczas jazdy pociągiem przez tereny, na których zasięg sieci komórkowych jest niewystarczający. Urządzenia te są pomocne, ponieważ współczesne pociągi zachowują się jak klatka Faradaya, blokując fale radiowe ze stacji bazowych i zakłócając pracę telefonów komórkowych. Wpływ na takie zakłócenia ma zarówno sama konstrukcja wagonu, jak i metalizowane szyby.

Nowe pojazdy bez wyjątku mają nowoczesne toalety z systemem zamkniętym. Takie toalety są również montowane podczas modernizacji starszych wagonów i zespołów trakcyjnych. Nowoczesne systemy sanitarne ma już 61% elektrycznych zespołów trakcyjnych, a w przypadku klasycznych wagonów odsetek ten sięga 55%.

Zmiany wpływające na komfort jazdy najczęściej pojawiają się w elektrycznych zespołach trakcyjnych – najczęściej stosowanych w przewozach aglomeracyjnych i regionalnych. Na koniec 2019 r. w Polsce eksploatowanych było 1192 EZT-ów, z tego 677 to pojazdy mające swój pierwowzór w serii EN57.

Dane przedstawione powyżej obejmują stan taboru na koniec 2019 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44621)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44621)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5