NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Remont nieużywanej nastawni w Więcborku. Jest zabytkowa

| Kasper Fiszer 24.10.2018 2,5k

Remont nieużywanej nastawni w Więcborku. Jest zabytkowa
Nastawnia w Więcborkufot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0
Nastawnia w Więcborku została wpisana na listę zabytków. Zarządca infrastruktury po tegorocznej kontroli stanu technicznego obiektu podjął więc działania zmierzające do jego zabezpieczenia przed dalszą degradacją. Zamierza też m.in. wyremontować dach nieużywanego budynku na stacji, która nie pełni już dziś żadnej roli w obsłudze technicznej pociągów.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły dość zaskakujące postępowanie – na prace remontowe budynku nastawni w Więcborku. Stacja leży w ciągu linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Dawniej trasa krzyżowała się tam z linią nr 240 Świecie nad Wisłą – Złotów. Obecnie ruch odbywa się tylko na pierwszej ze wskazanych linii, a jego skala jest bardzo niewielka.

Okresowa kontrola stanu zabytku wykazała konieczność interwencji

– Posterunek ruchu Więcbork nie posiada obsady, a stacja nie jest wykorzystywana dla potrzeb techniczno-ruchowych i obsługi pasażerskiej – opisuje Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Skąd więc decyzja o podejmowaniu prac? – Nastawnia w Więcborku została wpisana na listę zabytków. Po przeprowadzonej w kwietniu okresowej kontroli stanu technicznego obiektu [okazało się, że] konieczny jest remont m.in. dachu i rynien oraz demontaż starego komina – opisuje nasz rozmówca.

– Aby zapobiec niszczeniu budynku, wykonawca zabezpieczy obiekt przed wejściem do środka osób postronnych. Szacunkowa wartość prac to ok. 20 tys. zł – uzupełnia przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Jak wskazuje Karol Jakubowski, obecnie trwa analiza złożonych w postępowaniu ofert. Na stronie internetowej spółki nie ma jeszcze informacji o przebiegu postępowania.

Stacja obsługuje głównie pociągi towarowe z przekroczoną skrajnią

Wiosną tego roku prowadzono pewne prace remontowe na niespełna 30-kilometrowym odcinku Więcbork – Obkas. Wówczas zarządca infrastruktury informował nas, że stopień wykorzystania linii jest bardzo niewielki. Kursują tamtędy bowiem przede wszystkim uruchamiane dość rzadko pociągi towarowe z przekroczoną skrajnią. PKP PLK nie przewidywały możliwości znaczącego zwiększenia ruchu.

Przypomnijmy, że niedawno PKP PLK wyłączyły z eksploatacji perony na kujawsko-pomorskim odcinku linii nr 281. Oznacza to, że co prawda formalnie można tam uruchamiać choćby okazjonalne przewozy pasażerskie, ale nie jest możliwe wyznaczenie postoju handlowego. Jedną ze stacji, na których stan techniczny nawierzchni nie pozwala na przeprowadzenie wymiany podróżnych, jest właśnie Więcbork.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5