Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Remont nieużywanej nastawni w Więcborku. Jest zabytkowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Remont nieużywanej nastawni w Więcborku. Jest zabytkowa
fot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0Nastawnia w Więcborku
Nastawnia w Więcborku została wpisana na listę zabytków. Zarządca infrastruktury po tegorocznej kontroli stanu technicznego obiektu podjął więc działania zmierzające do jego zabezpieczenia przed dalszą degradacją. Zamierza też m.in. wyremontować dach nieużywanego budynku na stacji, która nie pełni już dziś żadnej roli w obsłudze technicznej pociągów.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły dość zaskakujące postępowanie – na prace remontowe budynku nastawni w Więcborku. Stacja leży w ciągu linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Dawniej trasa krzyżowała się tam z linią nr 240 Świecie nad Wisłą – Złotów. Obecnie ruch odbywa się tylko na pierwszej ze wskazanych linii, a jego skala jest bardzo niewielka.

Okresowa kontrola stanu zabytku wykazała konieczność interwencji

– Posterunek ruchu Więcbork nie posiada obsady, a stacja nie jest wykorzystywana dla potrzeb techniczno-ruchowych i obsługi pasażerskiej – opisuje Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Skąd więc decyzja o podejmowaniu prac? – Nastawnia w Więcborku została wpisana na listę zabytków. Po przeprowadzonej w kwietniu okresowej kontroli stanu technicznego obiektu [okazało się, że] konieczny jest remont m.in. dachu i rynien oraz demontaż starego komina – opisuje nasz rozmówca.

– Aby zapobiec niszczeniu budynku, wykonawca zabezpieczy obiekt przed wejściem do środka osób postronnych. Szacunkowa wartość prac to ok. 20 tys. zł – uzupełnia przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Jak wskazuje Karol Jakubowski, obecnie trwa analiza złożonych w postępowaniu ofert. Na stronie internetowej spółki nie ma jeszcze informacji o przebiegu postępowania.

Stacja obsługuje głównie pociągi towarowe z przekroczoną skrajnią

Wiosną tego roku prowadzono pewne prace remontowe na niespełna 30-kilometrowym odcinku Więcbork – Obkas. Wówczas zarządca infrastruktury informował nas, że stopień wykorzystania linii jest bardzo niewielki. Kursują tamtędy bowiem przede wszystkim uruchamiane dość rzadko pociągi towarowe z przekroczoną skrajnią. PKP PLK nie przewidywały możliwości znaczącego zwiększenia ruchu.

Przypomnijmy, że niedawno PKP PLK wyłączyły z eksploatacji perony na kujawsko-pomorskim odcinku linii nr 281. Oznacza to, że co prawda formalnie można tam uruchamiać choćby okazjonalne przewozy pasażerskie, ale nie jest możliwe wyznaczenie postoju handlowego. Jedną ze stacji, na których stan techniczny nawierzchni nie pozwala na przeprowadzenie wymiany podróżnych, jest właśnie Więcbork.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5