NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Widać, że olsztynianie wyczekują tramwaju. Grzymowicz: Będę z niego korzystać

| Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 19.12.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-19 10:48:18 Autor: 39
---.27.ftth.classcom.pl
Jak się czyta komentarze na stronach olsztyńskich lokalnych mediów, to można pomyśleć zupełnie odwrotnie. Olsztynianie wychodzą na wojujących zwolenników samochodów, o ktôrych już prawie zapomnieliśmy nad lewym brzeguiem Wisły. Mam jednak nadzieję, że nawet jeżeli nie jest tak, jak mówi prezydent, to kiedyś tak będzie, bo życzę Olsztynianom, żeby mieli fajne miasto.
2015-12-19 12:43:51 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@39
Ja mieszkam na lewym brzegu Wisły i jestem wrogiem trombaja i zbiorkomu dotowanego z moich pieniędzy, który nie przynosi mi żadnych korzyści.
Metro i pociągi aglo/regio tak.
Reszta do zaorania.
2015-12-19 15:45:03 Autor: kali74
---.240.197.233
do ''Stefan bandera''

Ja myslalem, ze ty inteligentny jestes a ty jestes...zwykly kretyn...
Zreszta za twoje wpisy o jezdzie fura po helmucie na autostradzie ile fabryka dala powinni ci zamknac!

Nie przynosi ci zadnych korzysci powiadasz??

a policja dotowana z twoich pieniedzy przynosi ci korzysci?
a straz pozarna dotowana z twoich pieniedzy przynosi ci korzysci?
a zlobek...przynosi Ci korzysci?
a przedszkole?
a szkola?
a muzemu dotowane tez ci nie przynosi korzysci?

Wyprowadz sie zatem do Korei najlepiej polnocnej i przestan zasmiecac to forum swoimi madrosciami.
Tam, nic nie jest dotowane i nie ma zadnej korzysci!
2015-12-19 16:02:13 Autor: allenstein
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ten zapyziały buc podpisujący się Stefan banderą to nikt inny jak zaginione dziecko Kononowicza które zbyt długo wisiało na słońcu w gumie.
2015-12-19 19:30:48 Autor: rp1
---.252.195.224
@kali74

To je ONR i KORWiN, tego nie ogarniesz. Najśmieszniejsze jest to, że ja ze swoich podatków dokładam więcej do jego trzypasmowych miejskich autostrad niż on do mojego tramwaju.
Stefan musisz naprawdę mieszkać na jakimś kompletnym za**piu, gdzie nie ma korków. Przejedź się w okolice Ronda "Radosława" lub na Czerniakowską i zobacz jaką wartość dodaną ma tramwaj, który nie musi stać w kilometrowym korku.
Poza tym, bądź wdzięczny, że te 200 osób na tramwaj nie pcha się przed Twój automobil własnymi samochodami, bo z korka do północy nie wyjedziesz:

http://www.citymetric.com/sites/default/files/images/cycling%20promotion%20fund.jpg

Spójrz na ten obrazek i dobrze się zastanów, co proponujesz. Pomyśl teraz, że zakorkowana do granic możliwości Aleja Krakowska przepuszcza 3000 osób na godzinę, a również wypchane tramwaje w Jerozolimskich mieszczą 8-10 tysięcy na trzy razy mniejszej przestrzeni. Wyobraź sobie teraz, jak szeroka musiałaby być ulica, by pomieścić tych ludzi w autach?
Metro jest jeszcze droższe niż tramwaj i również finansowane jest z Twoich podatków, więc zaprzeczasz sam sobie. Nie chcesz płacić podatków na tramwaj, za to na metro tak. Z punktu widzenia Twojej kieszeni i czasu jaki spędzasz siedząc na ulicy w stojącym aucie korzystniejsze jest, żeby więcej osób jeździło tak pogardzanymi przez Ciebie tramwajami.
2015-12-19 20:02:05 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@kali 74
Ostatnio się spieszyłem i było na szafie 180 km/h (wg GPS 165 km/h) i z obrzeży aglo do centrum Pragi prędkość handlowa ok.100 km/h
Dla porównania trombaje w Warszawie osiągają 19-24 km/h podczas jazdy, czyli tyle co rower

Policja i korzyści?!
Zmarnowałem kilka tysięcy złotych na mandaty od psów.
Nigdy mi w niczym nie pomogli, ale nie kwestionuję, że policja (oby tylko nie drogowa!) i wojsko póki co powinny funkcjonować, tylko tak jak w normalnym kraju, a nie w III RP
@rp1
Korki da się omijać w mieście.
Nie mam nic przeciwko metru i nawet nim jeżdżę ostatnio, bo korki na zjeździe z autobahny mnie wkurzają , a je ciężko się omija.
2015-12-19 20:26:42 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@rp 1
W Warszawie w godz.szczytu są parszywe korki (ale nie wszędzie).
Problem korków w można łatwo rozwiązać:
-likwidacja większości świateł
-prywatyzacja parkingów miejskich
-sprawna komunikacja szynowa (metro, pociągi)
-most południowy
-więcej ścieżek rowerowych i ulic zamkniętych dla blachosmrodow albo z płatnym wjazdem
2015-12-19 20:57:17 Autor: rp1polska
---.252.195.224
No dobrze, ale skąd pieniądze na tą kolej, skoro lekka Cię nie zadowala? Prywatny inwestor się za coś takiego nie weźmie, bo nie zarobi z biletami droższymi 5 razy od biletów ZTM. Budżet Warszawy też nie jest z gumy, a Państwo przecież do metra nam dorzucać nie będzie.
2015-12-19 21:33:05 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@rp 1
Gdyby m.st.Warszawa nie wydawało miliardów złotych na bzdury, to byłoby dziś 5 linii metra, a nie 1 i pół.
Lista bzdur jest u HGW nieskończona, a kwestii transportu:
Bizantyjskie rozpasanie ZTM (zlikwidować i wszystkich urzędników na bruk)
Trombaje (zlikwidować)
Avtobusy (sprywatyzować)
2015-12-19 22:15:56 Autor: rp1polska
---.252.195.224
@Stefan

Fakt, ZTM ma duży budżet, ale zwróć uwagę że każde wygwizdowo ma swój autobus. I to nie jakiegoś 15-letniego Jelcza, tylko zazwyczaj są to jakieś niskopodłogowe Solarisy, czy Scanie. Z wyświetlaczami, klimatyzacją, wi-fi, biletomatem itd.
Zlikwidujesz tramwaje na co drugiej arterii i zamiast tego będzie piekielnie drogie metro pod 1/4 tych ulic. Mniej bezpośrednich tramwajów, to więcej przesiadek. Nie będzie już takich jednowagonowych fanaberii, jak 6 czy 27. Nie będzie nawet czegoś tak oczywistego, jak wspólny bilet na tramwaj, metro, pociąg i autobus - nawet na tych samych korytarzach transportowych pojawią się różni przewoźnicy.
Żadna linia, która jeździ sama w standardowym takcie nie będzie miała podziemnego zastępstwa. Komfort też nie będzie ten sam, w tramwaju można bez trzymania jakoś ustać, w autobusie to niemożliwe. Wszystkie autobusy zostaną na łasce ZDM-u, który może nie wytyczyć buspasu na Al. Krakowskiej, albo Czerniakowskiej - i wtedy kaplica, tylko modlić się zostanie. Analogiczna sytuacja będzie na większości ulic bez buspasów - ludzie będą woleli siedzieć, niż stać w korku i liczba samochodów eksploduje.
I nie łudź się, że będzie to 5 linii metra. Po zlikwidowaniu tramwajów będziesz miał kasę co najwyżej na dwie niedługie linie, a dostaniesz problem co zrobić z potokami na Alei Jana Pawła, Niepodległości i Wołoskiej, Jerozolimskich i Alei Krakowskiej, Solidarności i Obozowej, Broniewskiego. O ile metro na Jana Pawła lub pod Jerozolimskimi może się obronić, o tyle na Broniewskiego nie będzie miało sensu. A problem zostanie, i to niemały.
2015-12-19 22:58:36 Autor: rp1polska
---.252.195.224
I jak chcesz utrzymać pasażerów przy komunikacji zbiorowej, jak np. taki Gocławek zostawisz z prywaciarzami? Skoro nie będzie "bandy darmozjazdów", to nie będzie miał kto wymusić na nich kursowania zgodnego z rozkładem, podstawiania nierozlatujących się autobusów, czy innych takich wygód. Teraz za każdym razem, gdy Mirexbus wypadnie z rozkładu, będziesz musiał oglądać zderzak innego przewoźnika, ale nie wsiądziesz, bo będziesz musiał kupować kolejny (droższy niż obecnie) bilet. Jak już w końcu podjedzie Twój, to będziesz mógł wcisnąć się do puchy, i wspólnie odstać w Alei Waszyngtona.

Albo, może zostać tak jak jest, i możesz w 15 minut być tramwajem na drugim brzegu. I żaden Mirek nie będzie z Ciebie ździerał. Nie mówiąc już o tym, że przy obecnym ustroju większość ma umowę o pracę, co u prywaciarza nie jest takie oczywiste.
2015-12-20 00:05:10 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@rp1
Co mi po klimatyzacji, wifi i monitorkach z przemyśleniami z Czerskiej, jak bilecik kosztuje 4,8 zł a czas jazdy gorszy niż rowerem?
Tylko pociąg i metro osiąga czas przejazdu konkurencyjny wobec indywidualnego transportu ulicznego.
Trombaje i avtobusy ZTM = Zmarnuj Time & Money.
Do zaorania!

PS.
Jestem bardzo szczęśliwy od kiedy przestałem doładowywać WKM ZTM HGW z hologramem Młodego Warszawiaka.

PS2
W Olszynie byłem kilka razy i nigdy nie korzystałem z MPK. Centrum można obejść z buta, a na Kortowo furą.


2015-12-20 02:57:16 Autor: bleblebleble
---.opera-mini.net
@39
Na tych stronach olsztyńskich mediów lokalnych jest to samo co tu. Połowa albo więcej to trolle.
2015-12-20 08:46:20 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Rozpasanie ZTM Warszawa jest istotnie mega duże.
Zwolnić połowę urzędników i za te same pieniądze uruchomić dodatkowe kursy albo budować 3 linię metra.
2015-12-20 09:03:52 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@analityk
Nie tylko rozpasanie, ale i samozadowolenie.
Wystarczy wejść na stronę ZTM waw pl.
Podobne samozadowolenie właśnie osiąga Olszyn.
MiTromby pieją z zachwytu,
a ja ponawiam pytanie zasadnicze:
Ile to kosztowało?
Jakie jest zadłużenie miasta?
2015-12-20 11:31:12 Autor: rp1polska
---.252.195.224
http://www.citymetric.com/sites/default/files/images/cycling%20promotion%20fund.jpg

Wstawiałem już ten link, ale wstawię jeszcze raz. Do zaorania powiadasz? Odpowiedz w takim razie na pytanie, gdzie upchasz 8000 ludzi w samochodach na Jerozolimskich WŁĄCZAJĄC tych, którzy już tam w korku stoją?
Policz sobie wszystkie koszty posiadania samochodu, to dowiesz się dlaczego większość wybiera tramwaj. Jest wolniejszy, to prawda, ale większość woli sobie za zaoszczędzone pieniądze kupić plazmę lub pojechać na wakacje do Indii.
Nie odpowiedziałeś też na pytanie, co zaoferujesz w zamian wszystkim tym osiedlom i dzielnicom, które stracą jedyne niezawodne połączenie z Centrum?
I nie kłam - nie 4,80, a 4,40 lub 3,40, jeśli ktoś kupuje 20-minutowy. A i tak miejscowi kupują kwartalne.
Tramwaj przy sprzyjającej sygnalizacji jest niewiele wolniejszy od metra, co można zauważyć na nowej trasie na Tarchominie. Za 1/10 ceny metra.

http://tustolica.pl/tarchominski-szybki-tramwaj-jeszcze-szybszy_71086

Jeśli będziesz w stanie wybudować linię metra za pensje pracowników ZTM, to jestem pełen podziwu, zgłoszę Cię do Nobla z ekonomii. 94% procent budżetu ZTM przekazywane jest na obsługę połączeń, zaledwie 6% z 2,4 mld zł zjada sam ZTM. Za 144 mln to możesz pół stacji metra wybudować! Przejedź się po biedniejszych miastach i zobacz jak tam wygląda komunikacja, a dopiero potem narzekaj na "rozpasanie ZTM".
ZTM bardzo dobrze wie, że jego usługi stoją na bardzo wysokim poziomie, więc nic dziwnego że są z siebie zadowoleni. To normalna cecha człowieka, każdy jest dumny ze swoich osiągnięć, tym bardziej jak go za to chwalą wszystkie media (poza tymi "niepokornymi").
2015-12-20 11:36:28 Autor: rp1polska
---.252.195.224
I jeszcze jedno pytanie - w którym mieście według Ciebie komunikacja miejska nie jest "rozpasana"?
2015-12-20 11:40:06 Autor: Gliwice_Sołtys
---.play-internet.pl
Ciekawe co na to powiedziałby sołtys z Gliwic? Gliwiczanie mają inną kulturę niż Olsztyn, oni cieszą się, że sołtys zlikwidował tramwaje. Dzięki temu miasto nie ma długów, a bana nie blokuje ruchu na ulicy Zwycięstwa.
2015-12-20 12:06:44 Autor: rp1polska
---.252.195.224
A to czasem nie Gliwice po 6 latach od "zawieszenia" tramwajów chcą budować "kolej miejską" z wykorzystaniem infry po tramwaju?
2015-12-20 16:50:05 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@rp 1
dobrą komunikację ma NYC i pozostałe wlk.miasta Ameryki. Nie widziałem tam trombaja.
Ogólnie ja nie lubię wielkich miast i jestem b.szczęśliwy, że opuściłem Warszawę po kilku latach cierpienia.

Kolejne linie metra w Warszawie dałoby się wybudować za 100 mld zł, które poszły na avtobusy i trombaje w ciągu ostatnich 3-4 dekad.
Urzędnicy ZTM kosztują 144 mln zł i to jest mało Twoim zdaniem?!
Jeśli masz w głowie plazmę i wycieczki do Indii to się nie dziwię. Ja nie mam w domu TV ani nawet stałego łącza, a na wycieczki jeżdżę do rodziny na wieś we wschodniej Polszy
2015-12-21 08:53:09 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@rp1
Fajny ten obrazek
http://www.citymetric.com/sites/default/files/images/cycling%20promotion%20fund.jpg
Wynika z niego, że avtobusy zajmują więcej miejsc niż rowery, więc trombaje jeszcze więcej miejsca zajmują!
Jako że avtobusy i ZTM są dotowane z moich piniędzy, zajmują więcej miejsca, są wolniejsze od roweru i droższe (3,40 za 20' lub 4,40 powyżej), to postuluję ich likwidację razem z całym ZTMem.
Metro, SKM i kwestia wspólnego biletu na pociągi obsłuży administracja, która zmieści się w jednym mieszkaniu w kamienicy
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5